Bill Evans ’Paris II’, japansk tryk

Jeg har længe været på udkig efter et japansk tryk af Bill Evans' sidste live-album, optaget i 1979 i Espace Cardin, Paris, og udgivet 1984 som en del af Elektras Jazz Masters Series.
Jeg har tidligere ikke helt forstået jazz - enten var det for big band-agtigt, eller cirkeline-agtigt eller så 'free', at det virkede stressende på mig.

Paris II og samtlige Kamasi Washingtons albums fik mig på sporet på en god måde. Og det er nok den genre, jeg har brugt mest tid at bliveklogere på og lytte til de sidste 12 måneders tid.
Det er ikke den mest støjfri udgivelse, men der er knald på dynamikken og de høje toner er helt, helt vilde som engledryp.
Albummet kom hjem fra Tokyo på under 36 timer gennem discogs (Ella Records), meget imponerende - og i super-super god stand.
Coveret indeholder et interessant interview af Bill Evans foretaget af Jim Aikin - med fokus på den nye triokonstellation, der har været trykt i magasinet Keyboard i juni 1980. Det kan læses her.
I samme hug fik jeg 'New Conversations' hjem + Kraftwerks 'Autobahn' - begge i japanske tryk.
Jeg har tidligere ikke helt forstået jazz - enten var det for big band-agtigt, eller cirkeline-agtigt eller så 'free', at det virkede stressende på mig.

Paris II og samtlige Kamasi Washingtons albums fik mig på sporet på en god måde. Og det er nok den genre, jeg har brugt mest tid at bliveklogere på og lytte til de sidste 12 måneders tid.
Det er ikke den mest støjfri udgivelse, men der er knald på dynamikken og de høje toner er helt, helt vilde som engledryp.
Albummet kom hjem fra Tokyo på under 36 timer gennem discogs (Ella Records), meget imponerende - og i super-super god stand.
Coveret indeholder et interessant interview af Bill Evans foretaget af Jim Aikin - med fokus på den nye triokonstellation, der har været trykt i magasinet Keyboard i juni 1980. Det kan læses her.
I samme hug fik jeg 'New Conversations' hjem + Kraftwerks 'Autobahn' - begge i japanske tryk.