LP'er med fra Sam Records ?

Fundamentet for vores passion

LP'er med fra Sam Records ?

Indlægaf Captain Phoenix » ons 11. sep 2024 08:50

I den kommende weekend (d. 13-16. sep.) tager jeg til Paris med den langstøvlede.

Jeg har "hjulpet" hende med at finde sko-, tøj- og taskeforretninger, hun kan shoppe i.
Imens kan jeg så gå på jagt efter LP'er. Smart plan synes jeg.

IMG_5178.JPG

Jeg tager bl.a. til Sam Records butik i 10.ende arr. og mener at have plads til nogle LP'er, hvis nogen her på forum vil have noget med derfra.

Jeg skal ikke tjene på det her, så din pris er Sam's udsalgspris (som er ca. 25% under hvad pladerne kan købes til herhjemme) - og du/man sparer portoen*, som ellers er rimelige € 12 for 1-3 LP'er / € 18 derover.

Hvad der er på lager kan ses på Sam's hjemmeside.

Hvis du vil have noget med, så send mig en PB med hvad og hvor mange senest torsdag aften (d. 12. sep.).
Betaling på forhånd på MobilePay (€-sum x 7,5 til Tyve 45 Tolv 45) - skriv også dit forum-brugernavn.
Efterfølgende afhentning i Valby (*eller sendes for 50,- til pakkeshop).

PS:
Jeg kan ikke love at tjekke pladerne før køb. Min erfaring med Sam er, at det er i orden fra deres side, så den risiko du/man løber er meget lille, men jeg kan altså ikke tilbyde bytte-service.
Jeg tager forbehold over "overvægt", hvis der er meget stor interesse ;)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix

Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: LP'er med fra Sam Records ?

Indlægaf kbekke » fre 13. sep 2024 09:17

Bon voyage Captain!

Skønt at der tilsyneladende stadig ingen ende er på Paris :cool1:

Du må gerne hilse fra en tilfreds kunde og sige tak for indsatsen dernede. Det er på alle måde et vigtigt og relevant stykke arbejde Fred Thomas udfører. Jeg havde gerne gået med et eksemplar af "Artisan"-udgaven af Django Reinhardt.

Men, der er også bund i fattigfolk, så jeg nøjes med at ærgre mig over ikke at gøre det.

Det koster jo i det mindste ikke noget ;)
Ornithology
Brugeravatar
kbekke

Lokalitet: Vejle

Indlægaf Captain Phoenix » lør 14. sep 2024 16:05

Første formiddag i Paris er gået over al forventning.

Besøg hos Sam Records hvor Fred Thomas var i topform (fik en 3-dobbelt by-pass operation i foråret).
Jeg fik lavet et lille interview med ham om hans næste udgivelse: Mal Waldron “Rat Now”.
Vi aftalte at jeg bruger interviewet når pladen kommer til november.
Fred vil sende mig en testpresning og fotos forinden :p - man føler sig sgu’ helt VIP-agtig…

IMG_1388.jpeg

Det blev endnu bedre, da herren på billedet hilste mig med “Hello Captain Phoenix” idet jeg træder ind i butikken.
Han er fra Singapore og følger min YT-kanal. Jamen altså…

IMG_1384.jpeg

Og så blev det også til en lille stak LP’er.

IMG_1387.jpeg

Efter frokost med den langstøvlede går turen til Paris Jazz Corner og Gibert Joseph i Latinerkvarteret.
Hun skal altså oppe sig hvis hun skal følge med i shopping-konkurrencen.

Åh - vejret og maden er også i top. Jeg er nærmest lykkelig…
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Claus
Brugeravatar
Captain Phoenix

Indlægaf pqrannes » lør 14. sep 2024 21:19

Sikken en historie. Godt gået til det hele.

PQR
Bofa/B&O
Siemens/Klangfilm
Mono (og stereo)
Med mere.
Brugeravatar
pqrannes

Geografisk sted: 9240 Nibe
Lokalitet: Nibe

Indlægaf Fensten » lør 14. sep 2024 22:53

Sikke en historie :cool1:

Jeg lover at købe noget med næste gang.

Denne gang springer jeg over, for jeg har allerede den ene Chet :cool1:

Det er altid skønt at læse om pladeindkøb i de varme lande; og SAM records er noget særligt :thumbsup:

Mvh.

Fensten
Senest rettet af Fensten tirs 21. jan 2025 18:49, rettet i alt 2 gange.
Sansui, Sony, Leak, Fisher, Garrard, Tannoy.
Fensten

Lokalitet: Brabrand

Indlægaf Captain Phoenix » søn 15. sep 2024 09:39

Tak, tak :p

Jeg runder lige af med de LP’er, eftermiddagen medførte (fra Gibert Joseph og Paris Jazz Corner).

Som man måske fornemmer er jeg i færd med en lille udforskning af Zoot Sims (undervurderet saxofonist med en dejlig, blød tone - lidt à la Getz) og Bud Powell (som havde et svært liv med både mentale og fysiologiske problemer).

IMG_1395.jpeg

Jeg er navnlig glad for “Live in Denmark”, hvor Sims spiller med hus-rytmegruppen i det nu - sørgeligt lukkede - Montmartre i København (Paris’ Montmartre er ikke lukket, men pænt turistet…).

Og så skal I nok slippe for yderligere tæppebombning med gamle jazz-plader. Med mindre dagens tur til loppemarkedet ved Port de Vanves kaster mere af sig…

God søndag.
Claus
Brugeravatar
Captain Phoenix

Indlægaf his067 » søn 15. sep 2024 12:02

Montmatre har lige i dag annonceret at de genåbner i november....
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Indlægaf vincula » man 16. sep 2024 08:14

Sikke en dejlig tur, du fik der! Fede jazz plader også. Jeg ejer en del af dem selv. Tillykke og tak for at dele glæden, Captain.

Hilsen,

Vincula
Homines dum docent discunt
vincula

Lokalitet: Frederiksberg

Tilbage til Musikken