"Off topic: De to teenagefædre er lige hjemvendt fra en lyttesession på et anlæg der formentlig ikke kan erhverves for under halvanden million. Højttalerene alene koster små 700.000,- Pickup: 45K. Jeg havde ikke lige regnet med at jeg ville komme til at synes så godt om Willie Nelson."
Det satte altså noget i gang. Og jeg kan godt se at jeg nu bliver nødt til at komme ud af skabet og indrømme, altså rent musikalsk, at jeg godt kan li' Willie Nelson. Så er det ude. Tag godt imod min indrømmelse.
Vores egen SpNIkon solgte mig disse (viser det sig) klassikere på vinyl ifm. vintagetræffet:

Jeg kendte ikke nogen af dem, men hovedsaglig denne:

som jeg - som studerende - købte på cassettebånd i Kairo (Ægypten) i (vel) 1990-91 og af forskellige grunde holdt meget af; siden har jeg fået den på vinyl og hørt den af og til blandt andre plader fra Nelsons noget blandede repertoire.
Mickr's OT kommentar (ovenfor) satte noget i gang hos mig. I mit hoved kunne jeg høre Willie Nelson "outlow Country" stemme klinge super fornemt og luftigt på (åbne) setups som f.eks. de to træplader med nogle halvgamle tyske fuldtoneenheder, min hustrus veninde overbragte mig, da hendes gamle far var kommet på plejehjem. Jeg kunne i mit hoved simpelthen høre, hvor godt Nelsons stemme og OB-setuppet ville passe sammen.
Jeg skulle hilse og sige at det passer.
Nu før hørte jeg "Stardust", der helt sikkert er den klassiker, wikipedia gør den til (http://en.wikipedia.org/wiki/Stardust_% ... n_album%29) og nu er jeg nået til det tredie "outlaw country" album af WN, Read headed Stranger (http://en.wikipedia.org/wiki/Red_Headed_Stranger) som umiddelbart sagtens kan være med.
Nuvel, en konklusion må der til. Eller en indrømmelse; der findes masser af country musik, jeg godt kan li'. Johnny Cash og Kris Kristofferson (som jo begge tit trækker i en ikke-Nashville-retning) har jeg før nævnt, men andet kan jeg også li'.
Og nu kom det ud, at Willie Nelson er på listen.
Det var så min "out of the closet" indrømmelse. Men der er plads til flere i denne tråd; så kom bare an.
Nogen må da kunne li' f.eks. harmonikamusik (det kan jeg nu også af og til) og jodlen (det kan jeg også, af og til) og ..., ja byd ind. Kom nu. Ud af skabet.
Men ud af skabet-indikationer kan vel også gå den enden vej. F.eks. må der være andre, der heller ikke kan holde Steely Dan ud.
Nu er fordommene - som den slags indrømmelser også altid indeholder - sluppet løs; kan forummet mon holde til det?
PQR