Der kører et par tråde ala "hvad snurrer netop nu" hvor folk byder ind med al mulig forskellig musik. Problemet (for mig i det mindste) er at det ofte spænder enormt bredt og det er ret "hit or miss" når man prøver links af om det er noget man kan lide eller ej. Det ene øjeblik er det 30'er jazz, det næste er det grunge.
Hvad nu hvis man istedet gjorde det lidt anderledes?
Lad os sige jeg var i humør til svedig funkorgel, så kunne jeg oprette en tråd der hedder "Mere af det, tak: funky orgel", poste et link til Brian Auger's http://www.youtube.com/watch?v=e4r9Kl4e6YA og skrive lidt om at jeg tænder totalt på den der funky hammond lyd og så var det op til jer andre og mig selv at komme med forslag der passer nogenlunde ind i stilen.
Resultatet bør så ende op med en tråd fyldt med fed og funky orgel, så hvis andre en dag får lyst til den genre er det bare at tage fat. Hvis folk er flinke til at prøve at lægge sig op ad stilen i første indlæg bør man ende med en masse hit og ret få miss.
Hvem ved, måske kan vi ende op med tråde målrettet svenske visesangere, solide rocktrommer, smukke sopraner, akustiske guitarballader og hvad ved jeg, hvor man kan lægge øre til en flok numre indenfor en bestemt genre i stedet for at lede efter nålen i høstakken i "hvad snurrer netop nu" tråden der indeholder alt muligt forskelligt. Hermed ikke sagt at "hvad snurrer netop nu" skal skrinlægges, jeg har bare svært ved at bruge den fordi den er så bred.
Jeg sender en prøveballon op med tråden "Mere af det, tak: Sydstatsrock, cruising style" og ser hvordan det går.