Hvad snurrer netop nu?

Fundamentet for vores passion

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf rimmer » tors 29. okt 2020 14:12

Hej Klaus.

Jeg købte den fine udgave med det originale cover da pladen blev genudgivet i 3.000 ekemplarer af Impex i 33RPM i 2017. Det er en fantastisk plade, med eminent lydkvalitet. Den blev så senere (året efter?) gen-genudgivet i 45RPM. Begge er begået af Bernie G., hvilket borger fro absolut topkvalitet.

JA - hop endeligt på den fine 45RRPM-udgave, og hvis du vil spare godt 200 kr. samt nogle ture fra sofaen til pladespilleren, er den altså absolut god i 33RPM også.

/Rimmer
Lux MQ-50 - Lux CL-40 - Lux PD-350 - Stax UA7cf - Dyna 17d3 - TD-124 - SMG-212 - SPU-G - Tannoy 15"
Lux MQ-68c - Lux CL34 - Lux PD-441 - FR64 - Dyna XX-II - Tannoy 15"
Lux SQ507x - Micro DQX-1000 - FR54 - FR64fx - Shure V15VxMR - JBL 4313B
Brugeravatar
rimmer
 
Indlæg: 265
Tilmeldt: 12 apr 2014
Lokalitet: Kolding

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf KenRas » søn 1. nov 2020 18:37

Rainbow - Straight Between The Eyes, det andet album med Joe Lynn Turner på vocal.

Spiller på den nyerhvervede Inertia GST-1, med Ortofon VMS20 lånt fra min Sony PS-4750.
Den spiller som den skal :thumbsup:

B1F7E60B-FCBA-416B-9969-BBD166B776EF.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Marantz, Sansui, Akai, Pioneer, Nikko, Thorens, Lenco, Beovox, Inertia, Era, SME med mere...
Brugeravatar
KenRas
 
Indlæg: 1209
Tilmeldt: 09 jan 2019
Geografisk sted: Nær Holbæk
Lokalitet: Søstrup

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Tonni » man 2. nov 2020 12:39

Lidt OT sorry!

Men hvilken spiller så bedst, med den VMS? Sony eller Inertia? Måske en beskrivelse i egen tråd?
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4795
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf cdp » man 16. nov 2020 22:45

Jeg kender jo vores lokale musikguru i RK og forleden blev jeg tilbudt en mindre stak Lp"er, der forventelig ikke ville være den store interesse for. Heriblandt også første album med Will Downing fra "88. ikke noget eftertraktet og dyrt, men jeg holder meget af R&B ( bl.a. ), så den skulle da høres. Og hvorfor ikke prøve et par hyldevarer af ved samme lejlighed i hygge hjørnet.. ;)

Med en karriere, der strækker sig over 30 år og 21 album, er Will Downing en af ​​de mest alsidige og elskede stemmer i vores tid. Kendt som prinsen af ​​den sofistikerede sjæl, hans repertoire består af underskriftstolkninger af R&B klassikere som "I Go Crazy", "Wishing On A Star" og "I Try" med originale hits "A Million Ways", "Sorry I" og den stoppende duet med Rachelle Ferrell. Hans karakteristiske barytonstemme har genlyd i kvinders hjerter over hele verden og skåret en unik niche på musikmarkedet. Med friske melodier og frodige arrangementer, der tilfredsstiller alle musikalske ganer, fortsætter Downing med at tjene sin fanbase gennem sit eget sofistikerede Soul-pladeselskab og udsolgte turnédatoer over hele landet. Hans seneste udgivelse med titlen "Romantique Part" blev udgivet 8. november 2019. Han er også vært for sit ugentlige radioprogram The Wind Down, der udsendes på over 20 stationer rundt om i verden i USA, Storbritannien, Japan og Spanien.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Captain Phoenix » fre 20. nov 2020 23:38

Her til aften snurrer denne dejlige skive med Kenny Drew Trio (NHØP - bas, Alvin Queen - trommer).
Den ankom for nogle uger siden fra Japan, men er altså først kommet på pladespilleren nu.

IMG_1986.jpeg

Dejlig, veloplagt og harmonisk jazz med tre brand-dygtige og godt sammenspillende musikere. Navnlig synes jeg at NHØP er i topform - men jeg har altså også et blødt punkt for ham (og mener at han heromkring slut 1980'erne var verdens bedste jazz-bassist - hvordan man så afgør dét).

Det er en plade, der passer rigtig godt til en fredag aften efter en travl uge.
Optaget i Easy Sound studiet i København, men kun udkommet på et lille japansk pladeselskab - Alpha Jazz - som næppe kan have gjort meget for at få udbredt denne fremragende skive.
Mystisk at ingen europæiske selskaber har haft fat i den.
Godt optaget er den også - me happy :p
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2577
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Elway » tors 26. nov 2020 19:54

Det der Black Friday.... :Skor:

Nå - men nu har så jeg hentet en stak vinyler - lad os kalde det Grey Thursday :lol:
grey-thursday_2.jpg

Cornelis Vreeswijk er en box med 3 skiver. Så er der 2 brasilianske skiver - jeg er jo gift med en brasilianer, så det kan lokke hende i ned i man-caven i kælderen :lol:

Mingus er altid god - og nyligt afdøde Keith Jarrett blev der også plads til i bunken. Det bliver en god weekend!
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Elway
 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 06 nov 2010
Geografisk sted: Strandkantsdanmark - Nordjylland
Lokalitet: Aalborg

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf his067 » tors 26. nov 2020 22:58

Keith Jarret lever da endnu. Godt nok kan han ikke spille klaver mere, men alligevel....
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Elway » tors 26. nov 2020 23:36

his067 skrev:Keith Jarret lever da endnu. Godt nok kan han ikke spille klaver mere, men alligevel....


My bad. Så skal jeg da heller ikke slå ham ihjel... :roll:
Brugeravatar
Elway
 
Indlæg: 745
Tilmeldt: 06 nov 2010
Geografisk sted: Strandkantsdanmark - Nordjylland
Lokalitet: Aalborg

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Fensten » søn 29. nov 2020 10:59

1 søndag i advent nydes hende her.

https://youtu.be/NaQiyidokjg


Mvh.


Fensten
Sansui, Leak Fisher, Lenco, Tannoy, Acoustic Research & JBL
Fensten
 
Indlæg: 850
Tilmeldt: 02 nov 2018
Lokalitet: Brabrand

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Captain Phoenix » søn 29. nov 2020 12:00

Elway skrev:
his067 skrev:Keith Jarret lever da endnu. Godt nok kan han ikke spille klaver mere, men alligevel....


My bad. Så skal jeg da heller ikke slå ham ihjel... :roll:

viewtopic.php?f=587&t=13994
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2577
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Gottschalck » lør 2. jan 2021 18:28

Fed skive som kører lige nu. Sax og orgel i en skøn forening. Det er lidt suppe, steg og is over det, men på en skøn måde. En skive som har ligget i en stor stak, der ikke er blevet gennemlyttet siden de kom ind for døren for 4=5 år siden. Beklager genskinnet fra PH lampen som gennemsyrer vores hjem.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Gottschalck » lør 2. jan 2021 19:40

Vi fortsætter stilen med en dejlig plade fra polske Stanislav Sojka som hedder: Blublula.

Virkelig godt produceret - rent teknisk.

Fruen i huset bemærker med en grin at hans sproglige stil ikke går rent ind. Han synger elendigt engelsk. 1981 var nok heller ikke lige året, hvor Polen var inde i varmen. Lidt som en japaner, der forsøger sig på amerikansk. Musikernes kvaliteter fejler derimod ikke noget.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf pqrannes » lør 2. jan 2021 20:29

Gottschalck skrev:Vi fortsætter stilen med en dejlig plade fra polske Stanislav Sojka som hedder: Blublula.

Virkelig godt produceret - rent teknisk.

Fruen i huset bemærker med en grin at hans sproglige stil ikke går rent ind. Han synger elendigt engelsk. 1981 var nok heller ikke lige året, hvor Polen var inde i varmen. Lidt som en japaner, der forsøger sig på amerikansk. Musikernes kvaliteter fejler derimod ikke noget.


Ja for den.

Den gemmer sig også i min samling af Polish Jazz og er helt sikkert et genhør værd.

Så nu snurrer den også her.

IMG_20210102_194612.jpg



PQR
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf Gottschalck » lør 2. jan 2021 20:46

Øj for en polsk samling. Sikkert værd at eje.

Denne er købt i Magasin Kgs. Nytorv den 11/4 1988 for 39 kroner.

- siger en label bagpå pladecoveret. Skøn jazzzzzzzskive, hvor man bare stamper lidt i gulvet.

Den er fra 1976 og det kan høres. Lidt funky i stilen. Går godt til en Italiensk film, hvor en Fiat 131 jagter en Alfa gennem små snuskede gader i Palermo.

Stadig fra sammme bunke, som ikke er aflyttet før nu.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af Gottschalck lør 2. jan 2021 20:53, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf pqrannes » lør 2. jan 2021 20:52

Gottschalck skrev:Øj for en polsk samling. Sikkert værd at eje.

Denne er købt i Magasin Kgs. Nytorv den 11/4 1988 for 39 kroner.

- siger en label bagpå pladecoveret. Skøn jazzzzzzzskive, hvor man bare stamper lidt i gulvet.

Stadig fra sammme bunke, som ikke er aflyttet før nu.


Ja, der er dukket nogle Poiish Jazz op hen ad vejen. De er generelt ret gode, og - ja - det svinger sørme der bag jerntæppet i 70erne og 80erne.

Sjovt også at se, hvordan de giver sig hen til den vestlige i jazz i bl.a numre "Blue Monk" på Blublula-pladen:
https://youtu.be/zkZSUcvsZeY

Det er sgu ret godt.

PQR

PS: Den Adderly ser ikke ringe ud.
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2903
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

ForegåendeNæste

Tilbage til Musikken



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster