Tonni skrev:Lad os endelig vide, oh du store testkl(g)ud!!!

Så har jeg spillet 1½ album, dvs. tre pladesider (Miles Davis, Charles Mingus og John Coltrane), og det er altså slet ikke ringe.
IMG_20170326_231035.jpg
Jeg spiller - til orienteringer - pladerne på en Thorens 126 mkII med en Ortofon MC super II pu, via en T-20 stepup og min Project tubebox riaa med vintage ecc83 rør og Fisher X-100 pp el84 amp og - ikke mindst - et par Jealvox horn, og det lyder slet ikke dårligt. Dynamik og attack er der masser af, og hvor jeg har kunne sammenligne det med de originale udgivelser (eller lign) er synes det at være lidt ringere, men faktisk acceptabel.
Og vinylen, der synes at være ok kvalitet, er faktisk også ret "stille", altså ikke så meget rillestøj, som jeg har hørt fra andre mere originale og nye presninger og udgivelser.
Så mangler man den musik, som er på disse 6 pladesider, er det et superkøb til bare 100 kr.
De øvrige Bellevue publishing AA udgivelser (i Netto var der en med klassiske musik og en med Elvis m.fl.) kender jeg ikke og kender ikke kvaliteten af.
Jeg har i øvrigt - mest for sjov og for min nysgerrigheds skyld - skrevet til Bellevue Publishing (i Aalborg) og spurgt til hvilken kilde musikken er "presset" fra. Hvis jeg får et svar, skal jeg nok bringe det her.
PQR
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.