ralphandersen skrev:Så er aqrannes også på og der er sandsynlighed for at der kommer en eller to mere...
Ja - det gør der
Jeg sadler motorvejs-ekspressen og drager fra København til Thy (undervejs kastes anker på Hald hvor aqrannes' far - aka Peter - kommer ombord).
Ift. bruttolisten kan jeg tilføje dem med
kursiv nedenfor:
Kind of Blue (mono) gammel og diverse fancy nytryk
Music On Vinyl 2010 (digi),
UHQR 33 rpm (ouch),
UHQR 45 rpm (ouch-ouch),
Classic Records 1995-udgaven,
MOFI 45 rpm (2021, DSD)
Milestones (Mono) i en tidlig (meget slidt) Fontana presning og i en lidt nyere knap så slidt presning. (ingen moderne presning)
Blue Train (mono) i en tidlig presning og den nye Blue Note både mono og stereo
Somethin' Else – with Miles Davis (mono) med Cannonball Adderley i en tidlig presning og kbekkes nye presning
Duke Ellington meets Coleman Hawkins (Stereo) i en tidlig presning (ingen ny presning)
Go med Dexter Gordony (Stereo) i en tidlig presning, og den nye presning
evt din - (mono) jeps - tager denne med
Back at the Chicken Shack og Prayer meeting med Jimmy Smith (Stereo) i en tidlig presning (mangler den nye presning)
Chicken Shack, Blue Note Classic Series (2021)
Prayer Meetin', Tone Poet (2020)
Hustlin' med Stanley Turrentine (Mono) i en tidlig presning (mangler den nye presning)
Time Out i diverse versioner
US 2-eyes Columbia (1967) og Analogue Productions (2015)
Ziggy Stardust i en lidt kedelig tysk tidligfirserpresning. kbekke har en nyere presning.
Beatles er jo altid værd at høre, men jeg har kun en hærget monorevolver og cd-boksen i stereo
Det er de bestemt - Jeg kan medbringe:
2014 Mono-boxen,
jubilæums-udgaverne af:
Sgt. Pepper,
"Det hvide" (inkl. Esher Demos),
Abbey Road,
Let It Be (og "Let It Be... Naked", som er den sjældne/dyre 2003-version, hvor Phil Spector er smidt på porten)
samt Revolver-boxen, hvis det når frem fredag inden afrejse...
Hertil diverse alm. europæiske tryk of ovennævnte
Led Zeppelin II har Fensten i en ny presning, måske har jeg en gammel liggende.
Desuden tænker jeg at medbringe:
Bob Dylan: The original Mono Recordings - dvs. fra debut t.o.m. John Wesley Harding (2010) samt 3-4 af disse i alm. udgaver.
Bob Dylan: Blood on the Tracks - Europæisk 1975 og MOFI 2013 (samt More Blood, More Tracks - Bootleg Series Vol. 14 - spændende alternative versioner).
Jimi Hendrix: Are You Experienced - Tysk 1973-presning og UHQR 2022.
Rickie Lee Jones: Rickie Lee Jones - 1980'er europæisk presning og MOFI 2013 (i 2 eks
- det ene er til salg)
Dire Straits: Dire Straits - DK 1978-presning, Studie-album-box-sæt (Bernie Grundman, 2013) og MOFI 45 rpm (2019)
Bill Evans:
Riverside Recordings Box-set med de første 10 BE-album, 2022 (ja jeg gjorde det sgu' - håber den tilbageværende nyre holder min tid ud...) og de fleste af disse i alm. udgaver.
Bill Evans:
Waltz for Debby m. Monica Zetterlund (Vals for Debby) - Officiel reissue (2017) og omdiskuteret russisk
Public Domaine Audio Clarity-version - (2019)
Repress af Nick Drake's 3 album (2013-versioner)
Doors: L.A. Woman - Alm. europæisk presning (år ????) og Rhino 2099
Pink Floyd: TDSOTM - PRO-USE SERIES (2013), Bernie Grundman remaster (2016), 1974 UK-presning og en italiener fra 1978.
Så kan vi vel godt få natten til at gå... Måske skal vi starte lidt før kl. 18 hvis muligt