af pqrannes » tors 3. feb 2011 22:15
Kære alle,
Så er det tid at samle lidt op på vintagehifi.dks træf lørdag den 5. marts 2011 her hos mig ca. 10 km. Sydvest for Viborg.
Følgende bruger på vintagehifi.dk har indikeret at de er interesserede i at være med:
Bobtilyoudrop
bjergager
Egde
Fredmarantz
KlausM
Mashuro (to stk)
MDA
NikonSP
pioneer-jonas
pqrannes
r-l-b
runkeldunk
Santashooter
The Canadian
Tonni
Dertil har Helmer, som var med sidste år, men endnu ikke er oprettet som bruger på vintagehifi.dk, meldt sin ankomst.
Når jeg samler op på det grej der er meldt ind ser det sådan ud:
r-l-b:
Tannoy Monitor Gold fra 1967 - Garrard 301 fra 1954 og 2 stk EAR 549* fra c. 1984/85 – forudsat at logistik problemerne løses.
Tonni:
Dynaudio MSP-100, Radford STA15, Dynaco ST70 Rev. MCS/THM, plus hvad vi nu kan skrabe sammen...
Fredmarantz:
en række vinkler på Marantz:
Deres scope-units - Tunere og receivere (til display)
Rør-set-upp'et (pre-power-tuner) (til display)
En række særligt repræsentative receivere - til display
Et bredt sortiment af forskellige Pre/power-sæt fra den fede periode. (til display)
Et sortiment af Marantz integrerede forstærkere fra den fede tid.(Display) …
… Alle, som havde en td-124'er - tog den med, så vi kunne få dem stillet op ved siden af hinanden - og der kunne komme en historisk og diversitetsmæssig happening ud af det?
Mcs_5:
et komplet DDR anlæg (det er han blevet pålagt, hedder det sig).
Edge:
hvis der en pladevasker til stede (jeg vil prøve at sørger for at Viborg musik- og hifiklubs VPI er til stede) vil en ny opfindelse kunne blive demonstreret.
Nikon SP:
Arbejder i øjeblikket med en større istandgørelse Hvis det lykkes at blive færdig, kunne der bliver noget meget spændende at spille på Arbejder i øjeblikket med en større istandgørelse Hvis det lykkes at blive færdig, kunne der bliver noget meget spændende at spille på
The Canadian:
J.E. Sugden A 21 - med så lavt et serie nr at det måske er en Richard Allan ??? Tror ikke at kab og indmad er født sammen - Den er meget fin stand, både optisk og teknisk ... ( Den spiller dejligt spiller på mine Hedlund med DX2
Sansui AU-X1 + TU-X1 …
Sansui 2000X + 3000A …
Senheiser VRS 203 - Den er fra midt 6 titalet - Den er en lille fin rør spille på 4 - 6 w ... Nok til at power mine Philps 9710 M 1 / JBL LE 12 C i OB …
JBL L 19 + L 26
Der ud over ved jeg, at MDA er klar til at medbringe:
en Marantz Tt1000 pladespiller
en LUXMAN MQ68C forstærker
en LUXMAN CL-40 forstærker
et sæt McIntosh XR5 XR-5 Isoplanar Radiator Speakers
Når jeg kigger ned over alle tilbuddene tænker jeg umiddelbart dette:
Vi skal have et DDR-hjørne, så mcs_5 (Mikkel) gør dig klar.
Jeg vil se den Marantz Tt1000 pladespiller og høre et par McIntosh højttalere, så MDA, du kan godt begynde at pakke bilen med dit setup.
Det kunne være skønt med et OB (open baffle)–hjørne, så kunne vi få The Canadian til at overveje, hvordan det kunne lade sig gøre – du kan selv vælge hvilken forstærker der skal spil, men det kunne da være spændende med den lille Sennheisser.
NikonSP; vi er spændt på hvad det er, du har med til os!
Det er de fire hjørner i den store sal. I den lille sal er der masser af plads til alt muligt andet, så slæb bare grej med.
Mht. reolhøjttaler-turneringen, så jeg har jeg gået nogle numre af hifi revyen fra 1978 og frem igennem,
Når man kikker ned over de mange højttalere, som var til salg i Danmark i de år, er der ingen tvivl om at de mindste reolhøjttalere syntes at lægge sig under en grænse på 20 liter, så det synes jeg også vi skal gøre. Til gengæld behøver højttalerne ikke være 2 vejs, men kan også være både 2½ og 3 vejs, hvis det skal være. Men husk at de skal være mindst 25 år gamle.
Næste år tager vi så den næste størrelse af reolhøjttalere, ikke sandt?
Det er også blevet forslået mig (pr. email eller telefonisk), at man kunne opfordre til, at de deltagende medbringer ikke audiofile grammonplader, som har superlyd. Denne opfordring synes jeg at vi skal følge og sætte lidt tid af til at dyrke.
Er det mon nok for nu?
PQR
Bofa/B&O
Siemens/Klangfilm
Mono (og stereo)
Med mere.