Nakamichi båndoptager

Spaghetti sektionen

Nakamichi båndoptager

Indlægaf mickr » tors 16. feb 2012 17:42

Jeg kørte forbi et loppemarked i dag og stødte på dette monster: http://www.wired4sound.net.au/sources/naka_LX3/nakamichi_LX3.html
En Nakamichi Lx-3 til 250. Jeg kører forbi samme loppemarked i morgen. Er det noget der skal sikres?
Brugeravatar
mickr

Lokalitet: Århus

Re: Nakamichi båndoptager

Indlægaf bjerager » tors 16. feb 2012 18:02

Udmærket båndoptager, hvis den virker. Den model har vist et problem med at få løftet tonehovedbroen med alderen, som ikke bare lige kan laves. Men virker den, er den fed.
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager

Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Indlægaf his067 » tors 16. feb 2012 21:02

Jeg har dens storebror, LX5, som er langt den bedste cassette båndoptager jeg nogensinde har hørt, så jeg ville absolut gå efter den, Især til den pris.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Indlægaf kbekke » tors 16. feb 2012 22:44

...Skal da lige love for, at der een, der har fået bacillen :LLL:

Hvis den er pæn og den virker, så skal du ha' den. Ellers tager jeg den gerne. Jeg ved ikke helt, hvordan den rangerer i Nakamichi-hierakiet, men generelt, er Nak'erne jo meget anerkendte.

Og så ER båndoptagere bare fede. Jeg havde helt glemt det, indtil jeg fik een forærende forleden. Lige nu sidder jeg f.eks. og optager Zenyatta Mondata fra plade - bare for sjov - og for at kigge på lamperne, der blinker i takt :shock:
Ornithology
Brugeravatar
kbekke

Lokalitet: Vejle

Indlægaf Boptilyoudrop » tors 16. feb 2012 23:10

Police, soundtrack til en anden tid, det var nu ret fedt... :thumbsup:
Boptilyoudrop

Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Indlægaf mickr » tors 16. feb 2012 23:30

kbekke skrev:...Skal da lige love for, at der een, der har fået bacillen :LLL:

Hvis den er pæn og den virker, så skal du ha' den. Ellers tager jeg den gerne. Jeg ved ikke helt, hvordan den rangerer i Nakamichi-hierakiet, men generelt, er Nak'erne jo meget anerkendte.

Og så ER båndoptagere bare fede. Jeg havde helt glemt det, indtil jeg fik een forærende forleden. Lige nu sidder jeg f.eks. og optager Zenyatta Mondata fra plade - bare for sjov - og for at kigge på lamperne, der blinker i takt :shock:

Jep jeg er ramt hårdt. Imidlertid aner jeg jo ikke hvad jeg laver, derfor de mange spørgsmål herinde :)

Jeg har egentlig ikke brug for en båndoptager, så jeg tænkte egentlig bare på om jeg skulle købe den for at have noget at bytte med :)

Jeg måtte lige grave Ghost in the Machine frem da jeg læste dit indlæg.
Brugeravatar
mickr

Lokalitet: Århus

Tilbage til Spole/kassette optager