Spolebåndoptager Ferguson 3252

Spaghetti sektionen

Spolebåndoptager Ferguson 3252

Indlægaf dhad » man 28. maj 2012 14:12

Hej med jer

Jeg har lige fundet min fars gamle spolebåndoptager frem. Jeg kan intet finde om den på internettet...

Jeg har tørret den af og renset tonehoveder osv. Umiddelbart kan den fint afspille båndene, men når den har afspillet i et par minutter bliver den venstre kanal 1:4 ringere og ringere og forsvinder til sidst... Højre kanal 2:3 spiller lystigt videre. Hvis jeg tager strømmen fra, kan den venstre igen et par minutter. Jeg har prøvet at bytte om på kanalerne bag på tonehovedet, og det ser ud til hele tiden at være lyden fra de blå ledninger, som driller. Det er både galt fra de interne højttalere, og når jeg kører lyden igennem en forstærker.

Er der nogen, som har en god idé til, hvad der kan være galt?

Hvis det er noget, som koster penge, kan det så overhovedet lade sig at gøre at vedligeholde en Ferguson? Eller bliver jeg nødt til at hoppe på Revox-vognen?

Mvh Peter
dhad

Lokalitet: Bjerringbro

Re: Spolebåndoptager Ferguson 3252

Indlægaf Nullergøj » man 28. maj 2012 14:48

Hvis den har stået stille længe uden strøm kan det godt tage lidt tid inden alle komponenter vågner rigtigt. Prøv at lade den køre lidt længere tid inden du maler fanden på væggen.
Nullergøj

Indlægaf dhad » man 28. maj 2012 14:53

Er siden engang i 80'erne længe? :-)

Men den skal køre med bånd i?

Mvh Peter
dhad

Indlægaf Tube mania » man 28. maj 2012 15:24

Næ...det er nok den er tændt...det er typisk en eller flere elektrolytter som er blevet dårlige og det er ikke sikkert det går at få dem i gang igen, men prøv.
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..

.
Brugeravatar
Tube mania

Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Indlægaf dhad » ons 6. jun 2012 13:34

Ohøj manne

Jeg har nu haft den tændt i en rum tid, og det er ikke blevet bedre.

Nu kommer 500 kr. spørgsmålet så: Kan det betale sig at fixe en sådan Ferguson-fætter? Hvis det bare er lytter kan de vel skiftes, men hvad hvis tonehovedet bliver slidt op? Kan der så skaffes et nyt?

Mvh Peter
dhad

Indlægaf Torben » ons 17. apr 2013 01:45

Ferguson var vist et engelsk mærke i den billige ende, jeg tvivler på at du får nok for pengene!
Desværre !
LAuritz har pt. 2 x Revox A 77 på bud, det ser ikke ud til at der er mange kunder til dem, den ene ser god ud - den sidste af de to, så måske ville det være en ide at holde lidt øje med den!
Hilsen Torben
Torben
Udelukket fra forummet

Lokalitet: Allerød

Tilbage til Spole/kassette optager