Sony 765 Spolemaskine :)

Spaghetti sektionen

Re: Sony 765 Spolemaskine :)

Indlægaf Helikon » tors 5. maj 2016 13:21

Måske noget ægte vaskeskind, ellers havde PerHej et bud på alcantara, det er et møbelstof af kunststof-familien og enormt slidstærkt og minder om meget blødt ruskind (du må hen til en møbelpolstrer..)
Mvh Niels
________________________________________________________________________________________________

2 Radford MA 25, Lenco L 70 m. Telefunken S 500 tallerken - spindown tid 2.35, Studer D732, Leak Sandwich 600
Brugeravatar
Helikon

Lokalitet: Randers

Indlægaf his067 » tors 5. maj 2016 16:36

Helikon skrev:Måske noget ægte vaskeskind, ellers havde PerHej et bud på alcantara, det er et møbelstof af kunststof-familien og enormt slidstærkt og minder om meget blødt ruskind (du må hen til en møbelpolstrer..)

U-ægte vaskeskind er også godt (og mere ensartet i tykkelsen)
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Indlægaf D.Duck » søn 5. jun 2016 12:21

Hej
Jeg har lige skiftet bremsebelægning på min Tc 755. Der var en tidligere i tråden der foreslog et stof der hed alcantara. Jeg er ikke helt sikker hvad det er, men vi har lige kasseret en stol med et betræk der ligner ruskind eller vaskeskind, så mon ikke det er det omtalte stof.
Nu er det prøvet og det virker helt perfekt, men hvordan det virker på længere sigt må tiden vise

image.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Revox D36, G36, B77, Sony EL7, TC 209, TC-K770ES , TC-755 , TC-645 , Movic A2
Luxmann 55a, Sony TA-5650 V-fet, St-3950,
Hjemmebygget rør- forstærker, Beolab 5000, B&o Hi-Fi 608,
Brugeravatar
D.Duck

Lokalitet: Vestjylland

Indlægaf jan_stevns » søn 5. jun 2016 12:54

D.Duck skrev:Nu er det prøvet og det virker helt perfekt, men hvordan det virker på længere sigt må tiden vise

spændende ! kunne du få bremsevirkningen perfekt ( altså ramme justeringen tæt ??)
jan_stevns

Indlægaf D.Duck » søn 5. jun 2016 13:54

Jeg skrev at bremserne virker perfekt , det var måske lige stort nok
I manualen står 1800 - 2500 gram/cm og 600 - 700 ved medløb.
Mine klarer lige mindste krav (600 og 200 med et nav hvor radius er 3 cm) til gengæld uden at justere ydeligere - fjederen var allerede sat til max.

Mvh
Per H
Revox D36, G36, B77, Sony EL7, TC 209, TC-K770ES , TC-755 , TC-645 , Movic A2
Luxmann 55a, Sony TA-5650 V-fet, St-3950,
Hjemmebygget rør- forstærker, Beolab 5000, B&o Hi-Fi 608,
Brugeravatar
D.Duck

Lokalitet: Vestjylland

Indlægaf nhj4 » søn 5. jun 2016 15:56

Dejlig og se den kamp løst til at sætte de gode gamle maskiner i stand :ER: :Thumpsup: :OPO:
nhj4

Lokalitet: København

Indlægaf jan_stevns » søn 5. jun 2016 17:11

nhj4 skrev:Dejlig og se den kamp løst til at sætte de gode gamle maskiner i stand :ER: :Thumpsup: :OPO:

Hvis du kalder det avanceret selvpineri kan jeg have tendens til at give dig ret - den sport er nogen gange *noget* udfordrende, når visse ting skal erstattes af et eller andet man ikke rigtigt ved.....
jan_stevns

Indlægaf nhj4 » søn 5. jun 2016 17:19

jan_stevns skrev:
nhj4 skrev:Dejlig og se den kamp løst til at sætte de gode gamle maskiner i stand :ER: :Thumpsup: :OPO:

Hvis du kalder det avanceret selvpineri kan jeg have tendens til at give dig ret - den sport er nogen gange *noget* udfordrende, når visse ting skal erstattes af et eller andet man ikke rigtigt ved.....
Ja, det kan være en kamp og få det man skal bruge når tingene er af ældre dato, kender lidt til det :Bande: :lol:
God Søndag af den der er til bage :Thumpsup:
nhj4

Indlægaf jan_stevns » søn 5. jun 2016 18:20

nhj4 skrev:Ja, det kan være en kamp og få det man skal bruge når tingene er af ældre dato, kender lidt til det :Bande: :lol:

gruble - gruble - var det ikke dig der engang viste et billede af et totalt eksplumfanderet løbeværk fra en Sony casette maskine ??
jan_stevns

Indlægaf nhj4 » søn 5. jun 2016 18:31

jan_stevns skrev:
nhj4 skrev:Ja, det kan være en kamp og få det man skal bruge når tingene er af ældre dato, kender lidt til det :Bande: :lol:

gruble - gruble - var det ikke dig der engang viste et billede af et totalt eksplumfanderet løbeværk fra en Sony casette maskine ??

Jo :lol:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
nhj4

Indlægaf jan_stevns » søn 5. jun 2016 19:21

nhj4 skrev:Jo :lol:

Bingo - netop det billede ;)

Jeg fik aldrig opklaret om det nogensinde kom til at virke igen - men jeg har da af og selv ting splittet ad i atomer , bogstaveligt talt. Men hele forhistorien til det billede , den var sgu sjov , måske ikke så morsom igen for alle, men sjov.
jan_stevns

Indlægaf nhj4 » søn 5. jun 2016 21:00

jan_stevns skrev:
nhj4 skrev:Jo :lol:

Bingo - netop det billede ;)

Jeg fik aldrig opklaret om det nogensinde kom til at virke igen - men jeg har da af og selv ting splittet ad i atomer , bogstaveligt talt. Men hele forhistorien til det billede , den var sgu sjov , måske ikke så morsom igen for alle, men sjov.
Da jeg fik skiftede remmene håbede jeg på at det var det der var fejlen, men ak nej fejlen var der stadigvæk og jeg kunne ikke løse det problem med at broen ikke ville gå helt på plads, så den fik et los i røven :lol:
nhj4

Indlægaf Tonni » søn 5. jun 2016 22:05

Havde en maskine der lavede det nummer. Det var et nylonhjul der var gået løs fra den metalaksel den var presset ned over... Det tog også lidt tid... :oops:
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni

Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Foregående

Tilbage til Spole/kassette optager