Indtil i dag har den kørt upåklageligt, optaget og afspillet uden unoder. Jeg har vel haft den i brug i omkring 10-15 timer. Men i dag skete der så følgende. Maskinen havde spillet et bånd igennem, og stod stoppet men med strøm på, fordi jeg ville sætte et bånd mere på. Pludselig begyndte spolerne at dreje i modsat retning, som under afspilning men vist med meget høj fart. Jeg fløj op ad stolen og forsøgte at trykke stop, hvilket ikke virkede. Jeg slukkede på hastighedsvælgeren, og trak så strømmen. Det varede 10-15 sekunder i alt, tror jeg.
Bagefter lugtede maskinen brændt.

Jeg har åbnet den, og kan ikke umiddelbart se nogen tegn på bål og brand. Der lugtede primært brændt omkring relæprintet til styringsmekanismen (?). Jeg lagde tidligere mærke til, at maskinen blev varm ved afspilning, men tænkte ikke videre over det.
Hvad kan der være sket? Har jeg været en kraftidiot at lade maskinen stå tændt uden at spille, eller simpelthen uheldig? Jeg tør ikke bare sætte strøm til igen, hvordan kan jeg bedst fejlsøge?
SUK! Jeg burde nok have taget Mondials råd ( i denne tråd) og punget ud til en mere velsmurt maskine. Denne virkede dog både funktionelt og kosmetisk i orden.
Der ligger lidt flere billeder her: http://imgur.com/a/oa7U4
Sig til, hvis de ikke er brugbare, så tager jeg andre.