Sony 765 Spolemaskine :)

Spaghetti sektionen

Re: Sony 765 Spolemaskine :)

Indlægaf jan_stevns » tors 28. apr 2016 17:58

dela skrev:@Jan: Hvilke Nagra maskiner har du? Jeg er bare lidt nysgerrig...

Jan - kan du ikke lave en særskilt tråd ??
jan_stevns

Sony 765 bremsebånd

Indlægaf jan_stevns » tirs 3. maj 2016 19:18

Hold da op - efter lang tids søgen, ser det ud til man fandt en holdbar løsning ;)

Visse type dæk-servietter er lavet af en materiale der tydeligt minder om det man oprindeligt
anvendte til de forbistrede bremsebånd.

brakeband_test.jpg

Spændingen stiger - holder det nu også i længden ?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
jan_stevns

Indlægaf acj1980 » tirs 3. maj 2016 20:12

Kan man ikke bruge noget tæt lærred og lime på? evt justere bremsen derefter?
acj1980

Indlægaf jan_stevns » tirs 3. maj 2016 20:14

acj1980 skrev:Kan man ikke bruge noget tæt lærred og lime på? evt justere bremsen derefter?

Måske , måske ikke - jeg skal finde noget der får bremserne til at gå blødt i indgreb, og ikke bare tager fat med et brag. Hvis ikke det jeg har fundet virker tilfredsstillende må jeg jo bare lede videre :)
jan_stevns

Indlægaf acj1980 » tirs 3. maj 2016 21:32

Nu kan jeg selvfølgelig ikke huske hvad man kalder den slags stof som man kunne få til møbler, der var sådan nogle halvstive hår og nede under rent stof, oftes set på datidens sovesofaer/ortomaner, det er ret så stærkt og er netop blødt men også fast ;-).

Ellers måske filt fra de dér kunststof karklude som kan fås i alle mulige farver ;)
acj1980

Indlægaf jan_stevns » tirs 3. maj 2016 22:14

acj1980 skrev:Nu kan jeg selvfølgelig ikke huske hvad man kalder den slags stof som man kunne få til møbler, der var sådan nogle halvstive hår og nede under rent stof, oftes set på datidens sovesofaer/ortomaner, det er ret så stærkt og er netop blødt men også fast ;-).

Ellers måske filt fra de dér kunststof karklude som kan fås i alle mulige farver ;)

Tænker du på stof a'la det man fandt i dækketøjskabet som alt det finde bestik blev opbevaret i - det er nemlig den konsistens jeg er på jagt efter - og sjovt kan mange huske det, men ingen på denne jord kan åbenbart lokalisere noget af stoffet.
jan_stevns

Indlægaf acj1980 » ons 4. maj 2016 00:13

Jeps Jan.. lige præcis det er ;)
acj1980

Indlægaf Captain Phoenix » ons 4. maj 2016 02:21

acj1980 skrev:Nu kan jeg selvfølgelig ikke huske hvad man kalder den slags stof

Plys og/eller velour.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix

Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Indlægaf Helikon » ons 4. maj 2016 08:57

Du må hen til en møbelpolstrer og høre om han ikke skulle ligge inde med en rest eller om du kan få "skindet" fra en gammel sofa eller stol, ellers England, de holder stadig på traditionerne så der må være bunker af plys derovre - eller pelse en plysbjørn..
Mvh Niels
________________________________________________________________________________________________

2 Radford MA 25, Lenco L 70 m. Telefunken S 500 tallerken - spindown tid 2.35, Studer D732, Leak Sandwich 600
Brugeravatar
Helikon

Lokalitet: Randers

Indlægaf jan_stevns » ons 4. maj 2016 09:21

Helikon skrev:Du må hen til en møbelpolstrer og høre om han ikke skulle ligge inde med en rest eller om du kan få "skindet" fra en gammel sofa eller stol, ellers England, de holder stadig på traditionerne så der må være bunker af plys derovre - eller pelse en plysbjørn..

en møbelpolstrter kunen da vist være et besøg værd :) nuvel , jeg vil lige afprøve resterne af dækservietten først

Det føles rigtigt .......... meeeeeeen :)

ready_for_testing.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
jan_stevns

Indlægaf ejensen1981 » ons 4. maj 2016 10:55

Ligner originalt. Men det skal heller ikke gribe hårdt fat på tromlen. Holder nu mere på grønt filt.

Har lavet det på en maskine en gang. Og det virker OK.
ejensen1981

Indlægaf PerHej » ons 4. maj 2016 11:30

Hej

Hvad med Alcantara stof det har stor slidstyrke
http://www.tm-materialer.dk/product/alc ... stof-1909/

Hilsen Per H
nakamichi 610 + 620 - Marantz CD65 - Lenco L75
Brugeravatar
PerHej

Geografisk sted: Nordjylland
Lokalitet: Aabybro

Indlægaf Fredmarantz » ons 4. maj 2016 11:51

ruskind?

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør

Lokalitet: Herning

Indlægaf jan_stevns » ons 4. maj 2016 13:12

ejensen1981 skrev:Ligner originalt. Men det skal heller ikke gribe hårdt fat på tromlen. Holder nu mere på grønt filt.

Har lavet det på en maskine en gang. Og det virker OK.

Jeg har snakket med nogle af de gamle rødder derude i langtbortistan - og de kan simpelthen heller ikke huske hvor original materialet kom fra - det var nærmest ruskindsagtigt og alligevel nærmest filt .... Det var ikke noget der blev special fremstillet, det var en gængs vare (dengang)

Nå - jeg må prøve mig frem ........
jan_stevns

Indlægaf acj1980 » ons 4. maj 2016 15:10

gad vide om vi er helt ude ved lædderet? argh..
acj1980

ForegåendeNæste

Tilbage til Spole/kassette optager