Bruger i stadig VHS?

Spaghetti sektionen

Re: Bruger i stadig VHS?

Indlægaf jan_stevns » lør 14. jul 2012 22:33

Allan. A skrev:Har du en ide hvad det kan skyldes? Har læst mig frem til at det er en JVC maskine der gemmer sig indeni den Philips, med Philips teknikker som Turbo Drive etc.


Jeg mener Philips brugte andre OEM leverandører end lige JVC, men hvorfor lige du har problemer med teksterne skal jeg ikke kunne sige, måske dine båndstyr har flyttet sig lidt ?? men uden referencebånd og et scop, kan man ikke justere den ind. (generelt for alle videomaskiner .......)

Min står pivskarp - også på pause :)
vhs_pause.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
jan_stevns
 

Re: Bruger i stadig VHS?

Indlægaf Allan. A » søn 15. jul 2012 00:44

jan_stevns skrev:
Allan. A skrev:Har du en ide hvad det kan skyldes? Har læst mig frem til at det er en JVC maskine der gemmer sig indeni den Philips, med Philips teknikker som Turbo Drive etc.


Jeg mener Philips brugte andre OEM leverandører end lige JVC, men hvorfor lige du har problemer med teksterne skal jeg ikke kunne sige, måske dine båndstyr har flyttet sig lidt ?? men uden referencebånd og et scop, kan man ikke justere den ind. (generelt for alle videomaskiner .......)

Min står pivskarp - også på pause :)
vhs_pause.jpg


Ja så skarp står min langt fra. Er det noget du evt. har forstand på at justere sådan noget båndstyr?

grunden til jeg spørger er fordi det er en tidligere topmodel, og jeg hellere vil bevare denne her, end købe en ny og billig maskine eller en anden brugt der er i værre stand
Elsker vintage og nyere lækre Hi-fi produkter

Allan. A
Brugeravatar
Allan. A
 
Indlæg: 542
Tilmeldt: 22 okt 2011
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Funder 8600 Silkebor

Re: Bruger i stadig VHS?

Indlægaf vanja » søn 15. jul 2012 11:09

Måske et dumt spørgsmål, men det må du nok have tænkt på: Har du ikke dine originale kamerabånd endnu, eller skulle du også spare ved at genbruge dem ? hvis ja, det var synd, jeg har altid gemt mine originaler, det kostede godt nok mange bånd, men jeg er lyk´lig for det i dag, da jeg har en HI8 videomaskine, som jeg har brugt til at overspille til DVD. Den kan udlånes til seriøse folk. Jeg har også en kombineret HI8 - VHS "kopimaskine".
VH Vanja
Thorens TD 150/Ortofon sl 15e - Philips N 1702 -SVHS - HI8 - DV - HD - DAT - spillemusik grej m. m.
Brugeravatar
vanja
 
Indlæg: 62
Tilmeldt: 21 jun 2012
Geografisk sted: Byen med Danmarks bedste indkøbscenter
Lokalitet: Rødovre

Re: Bruger i stadig VHS?

Indlægaf Allan. A » søn 15. jul 2012 17:22

vanja skrev:Måske et dumt spørgsmål, men det må du nok have tænkt på: Har du ikke dine originale kamerabånd endnu, eller skulle du også spare ved at genbruge dem ? hvis ja, det var synd, jeg har altid gemt mine originaler, det kostede godt nok mange bånd, men jeg er lyk´lig for det i dag, da jeg har en HI8 videomaskine, som jeg har brugt til at overspille til DVD. Den kan udlånes til seriøse folk. Jeg har også en kombineret HI8 - VHS "kopimaskine".
VH Vanja



Båndene er blevet overspillet, i fin kvalitet til DVD uden problemer.
Elsker vintage og nyere lækre Hi-fi produkter

Allan. A
Brugeravatar
Allan. A
 
Indlæg: 542
Tilmeldt: 22 okt 2011
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Funder 8600 Silkebor

Re: Bruger i stadig VHS?

Indlægaf Tube mania » tirs 17. jul 2012 10:07

Når der er uro i bunden af billedet er det næsten altid båndstyret ved udløbet på tromlen (højre side) som skal have et lille drej højre-om. 1/8-1/5 del omdrejning. Det skyldes slid i toppen af styret så båndet ikke bliver styret helt helt på plads i bunden.

Men det er på eget ansvar...hvis det ikke virker kan det jo bare drejes tilsvarende tilbage, men jeg har godt nok gjort det mange gange og har altid virket..
Luxman SQ38-DUAL CS5000-McIntosh- AMT1 -Altec Lansing model 19- Rectiliniar High Boy-Arena HT25

If your amp not damp turn the volume up a bit more..



.
Brugeravatar
Tube mania
 
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 12 maj 2010
Geografisk sted: Øst Jylland
Lokalitet: Horsens området

Re: Bruger i stadig VHS?

Indlægaf acj1980 » ons 11. dec 2013 18:08

Selvom billedet står perfekt generelt undtaget undertekster eller der hvor der er markant forskel ved skarpe kanter/hvid vs sort kan det oftest skyldes slidte hoveder.. idag får man dem næsten smidt i nakken.

Jeg bruger også stadigvæk selvom vi er i 2013 videobånd.. gider ikke konvertere til noget elendig uholdbart plastik skrammel, men har også en god stak maskiner at tage af, herunder en Philips Vr1100 som der en rebagde JVC Hr7600 samt til overspilning en Panasonic Ag7350, udover det ejer jeg faktisk også sony Betamax sl 7c, og philips Vcr LP, og som rosinen i pølse enden to stk Umatic 5630, vil hilse at sige at samtlige formater slår VHS.. især Umatic lo band , selv VCR Lp er væsentlig bedre i konturen i forhold til VHS.. desværre er der for mange drop-outs
acj1980
 

Re: Bruger i stadig VHS?

Indlægaf Allan. A » ons 11. dec 2013 18:21

acj1980 skrev:Selvom billedet står perfekt generelt undtaget undertekster eller der hvor der er markant forskel ved skarpe kanter/hvid vs sort kan det oftest skyldes slidte hoveder.. idag får man dem næsten smidt i nakken.

Jeg bruger også stadigvæk selvom vi er i 2013 videobånd.. gider ikke konvertere til noget elendig uholdbart plastik skrammel, men har også en god stak maskiner at tage af, herunder en Philips Vr1100 som der en rebagde JVC Hr7600 samt til overspilning en Panasonic Ag7350, udover det ejer jeg faktisk også sony Betamax sl 7c, og philips Vcr LP, og som rosinen i pølse enden to stk Umatic 5630, vil hilse at sige at samtlige formater slår VHS.. især Umatic lo band , selv VCR Lp er væsentlig bedre i konturen i forhold til VHS.. desværre er der for mange drop-outs


Sjovt du lige skulle nævne Philips VR1100 da jeg selv har skiftet min åbenbart slidte VR900 med sådan en 1100/2. Jeg købte min på eBay til hvad der svare til 400 kroner. Den har en virkelig bedre billedkvalitet end VR900. Måske det skyldes at det er et JVC OEM værk som sidder i den som du selv er inde på eller at det er en Super VHS maskine ved jeg ikke. Jeg optager aldrig i Super VHS ET mode så jeg har ikke testet forskellen. Den både optager og afspiller rigtig flot selv i dag. Jeg bruger den primært til at optage en udsendelse i ny og næ og til at se de film jeg har som er hjemmeoptagelser eller film der ikke er udgivet på dvd.

Mvh Allan.
Elsker vintage og nyere lækre Hi-fi produkter

Allan. A
Brugeravatar
Allan. A
 
Indlæg: 542
Tilmeldt: 22 okt 2011
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Funder 8600 Silkebor

Re: Bruger i stadig VHS?

Indlægaf acj1980 » ons 11. dec 2013 20:16

Allan. A skrev:
acj1980 skrev:Selvom billedet står perfekt generelt undtaget undertekster eller der hvor der er markant forskel ved skarpe kanter/hvid vs sort kan det oftest skyldes slidte hoveder.. idag får man dem næsten smidt i nakken.

Jeg bruger også stadigvæk selvom vi er i 2013 videobånd.. gider ikke konvertere til noget elendig uholdbart plastik skrammel, men har også en god stak maskiner at tage af, herunder en Philips Vr1100 som der en rebagde JVC Hr7600 samt til overspilning en Panasonic Ag7350, udover det ejer jeg faktisk også sony Betamax sl 7c, og philips Vcr LP, og som rosinen i pølse enden to stk Umatic 5630, vil hilse at sige at samtlige formater slår VHS.. især Umatic lo band , selv VCR Lp er væsentlig bedre i konturen i forhold til VHS.. desværre er der for mange drop-outs


Sjovt du lige skulle nævne Philips VR1100 da jeg selv har skiftet min åbenbart slidte VR900 med sådan en 1100/2. Jeg købte min på eBay til hvad der svare til 400 kroner. Den har en virkelig bedre billedkvalitet end VR900. Måske det skyldes at det er et JVC OEM værk som sidder i den som du selv er inde på eller at det er en Super VHS maskine ved jeg ikke. Jeg optager aldrig i Super VHS ET mode så jeg har ikke testet forskellen. Den både optager og afspiller rigtig flot selv i dag. Jeg bruger den primært til at optage en udsendelse i ny og næ og til at se de film jeg har som er hjemmeoptagelser eller film der ikke er udgivet på dvd.

Mvh Allan.


Hej Allan.. Vr1100 er en fantastisk maskine.. hvis du ejer et Svhs bånd så prøv for sjov skyld at optage over fra en ikke kopisikker dvd skive til det bånd og afspil med TBC sat til on.. så vil du ikke kunne se forskel på kopien og originalen, det er faktisk en af de pæneste gengivelser jeg har set fra nogen vhs /svhs maskine uden tvivl.
Vhs ET er en mellemting af vhs og s-vhs, man får ca 20% flottere billede.. men det er ikke kompatibelt med det alm vhs, der var beta folkene noget smartere for man kunne nemlig godt optage på super beta og bagefter afspille på en standard maskine ;-).
Det er nok også en af de primære årsager til jeg holder ved båndene at man netop kan finde mange gode film der ikke er udgivet.. for år tilbage kan jeg huske folk lossede deres film ud i troen om at det så blev udgivet på plast skiver, her tænker jeg på danske film, meen DK er jo for lille et land til at udgive film der ikke er vold-populære i stil med Olsenbanden ect.

Jeg kan bedre lide at redigere på bånd frem for dvd for her har du muligheden for at stoppe/starte et bestemt sted eller indsætte direkte mellem to scener hvis maskinen har "insert" funktion, de fleste af mine maskiner er 25+ og med metal værk, det er mere slidstærk end de skrøbelige plastik værker.. jeg har repareret et hav af bla philips hvor tandhjul knækkede, bla den model hvor der sidder et lille plastik tandhjul forenden af en lang metal stang..

Iøvrig er alm vhs også blevet opgraderet, bla i 1989 hvor HQ kom på markedet, en såkaldt forbedret udgave, meen syntes nu ikke det var mærkbart den forskel , det afhang mere af fabrikanternes måde at bygge maskinen på, Panasonic har altid været fremme i skoene hvad VHS angik, sony længst bagud sammen med billigfabrikanterne som eks. Tensai,men nok fordi de stædigt holdt fast i deres Beta og video 8 system der kvalitets mæssigt var på højde med Vhs, dog bare i en meget mindre størrelse ;-), sony startede med vhs produktion i 1988, første model var dog en rebadge Hitachi maskine, samme fremgangs måde som danske B&O benyttede :-)
acj1980
 

Foregående

Tilbage til Spole/kassette optager



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster