Sikke priser :) Revox på auktion

Spaghetti sektionen

Sikke priser :) Revox på auktion

Indlægaf jan_stevns » tirs 20. aug 2013 18:19

Normalt gider jeg ikke kigge efter auktionsvarer, men den nyligt afsluttede
auktion i Århus på Mediehuset's rester var lidt spændende.

revoxdeck.jpg

Interessen for Revox PR99 betød åbenbart at hver af de 3 maskiner blev budt op over 1800.-
( og det på en auktion )

Hold da op :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
jan_stevns

Re: Sikke priser :) Revox på auktion

Indlægaf Mike Aarup » tirs 20. aug 2013 18:58

Og med er salær på 20% og moms af total beløb inkl salær forstår jeg ikke at nogle varer blev budt op i de priser, som de gjorde... Måske jeg er blevet nærig med tiden?
Mike Aarup

Geografisk sted: Randers
Lokalitet: Randers

Indlægaf larsne » tirs 20. aug 2013 19:05

Det er egentlig rart at se at visse ting stadig kan koste lidt selvom det er brugt...
larsne

Lokalitet: Holstebro

Indlægaf mcs_5 » tirs 20. aug 2013 19:16

jan_stevns skrev:Interessen for Revox PR99 betød åbenbart at hver af de 3 maskiner blev budt op over 1800.-
( og det på en auktion )

Hold da op :)

Læs lidt nærmere - den ene auktion indeholdt 2 stk. Men den ene uden båndholder! Så opbyderen fik da to stk. for de 1850 kr. + salær.

De to Revox'er ender snart lidt syd for Haderslev - jeg kender køberen, og han ville rigtigt gerne have en Revox :)

Venlig hilsen

Mikkel
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Indlægaf jan_stevns » tirs 20. aug 2013 19:44

Mike Aarup skrev:Og med er salær på 20% og moms af total beløb inkl salær forstår jeg ikke at nogle varer blev budt op i de priser, som de gjorde... Måske jeg er blevet nærig med tiden?

Lige netop spolemaskiner fra f.eks mediehuse og DR var noget jeg ikke selv ville gå efter - selv om jeg da senere fik en A77 op under neglene i en byttehandel (Den var så tilgengæld også nærmest ubrugt : stadig i plomberet kasse)

Nærig med tiden ? tjaeh nogen af os er nok ved at kigge en ekstra gang i tegnedrengen inden man kaster penge efter legetøj - men det er intet at sammenligne med i forhold til dem i United Bluff :)

De kan jamre sig højlydt over deres garagekøb til $10 ikke er som ny og ubrugt.. tsk tsk
jan_stevns

Indlægaf jan_stevns » tirs 20. aug 2013 19:50

mcs_5 skrev:......jeg kender køberen, og han ville rigtigt gerne have en Revox :)

Ja det forstår man jo slet ikke ................ ***host****** :)
jan_stevns

Indlægaf LarsW » tirs 20. aug 2013 20:35

Held og lykke til dem der har købt disse Revox spolebåndoptager, selv om jeg syntes
at disse kan være nok så fede, skal man lige holde øje for, at når tingene har været
i studio brug eller for den sags skyld i broadcast verden med dertil følgende slitage så har
de nok set bedre dage. Slidte tonehovedbroer m.m. er ikke min kop the, det er sku´for dyrt
når der ikke følger en logbog med disse maskiner, såvidt jeg ved.
Men man kan jo selvføgelig være heldig ;)

Mvh.
LarsW
Div. i Kenwood, Sansui, Denon + en større samling Elcaset Sony m. bånd , remote m.m.
Brugeravatar
LarsW

Geografisk sted: Glostrup
Lokalitet: Glostrup

Indlægaf jan_stevns » tirs 20. aug 2013 21:25

LarsW skrev: ....... Slidte tonehovedbroer m.m. er ikke min kop the, det er sku´for dyrt
når der ikke følger en logbog med disse maskiner, såvidt jeg ved.
Men man kan jo selvføgelig være heldig ;)

Bortset fra selve hovederne og lejer, er disse modeller nærmest uopslidelige.

"Dyrt" er relativt - og "for dyrt" er mere relativt, da man idag har noget svært ved at opdrive nye maskiner.

Har man en sund mekanik , er slidte hoveder ikke noget , der gør man skal holde sig fra en PR99.
jan_stevns

Indlægaf LarsW » tirs 20. aug 2013 21:49

Bortset fra selve hovederne og lejer, er disse modeller nærmest uopslidelige

Ja for det meste, men man ved jo stadigvæk ikke om de har " kørt" 100 timer eller 10000 timer
igennem årene, det vil en logbog kunne fortælle.
En radiostation skal f.eks. kunne dokumentere alt hvad de har de har sendt og lad os sige 10 timer
broadcast om dagen med hensyn til Copidan/Koda osv. , så bliver det lidt under 3 år og så har
vi ca. 10000 timer at gøre godt med. Det er rigtig mange timer for en sådan maskine selv om det
er en rigtig god maskine.

Men igen jeg kender ikke reservedele priserne i dag for disse maskiner, men jeg ved fra tidligere
at de kostede en del og selvfølgelig er Revox et rigtig god maskine uanset model nummer og
hvis man har en del bånd til disse maskiner skal det jo ikke afholde en fra at købe en.
Men historien bag ens Revox eller Otari eller hvad det måtte være man har kørende, vil altid
være bedst, så man ved hvilke service den har fået igennem tiden.

Mvh.
Lars
W
Div. i Kenwood, Sansui, Denon + en større samling Elcaset Sony m. bånd , remote m.m.
Brugeravatar
LarsW

Geografisk sted: Glostrup
Lokalitet: Glostrup

Indlægaf Torben » ons 21. aug 2013 01:06

Gode gamle Revox - enig i at det er risikabelt at købe maskiner der har knoklet i studier - eller værre i mediesammmenhæng med måske studerende!
Der er en meget god ide i at se sig om efter maskiner der har "boet" privat!
Men et dybfølt "lylle (og held) til!
Hilsen Torben
Torben
Udelukket fra forummet

Lokalitet: Allerød

Indlægaf mondial » ons 21. aug 2013 13:10

Hej

Hvad er de omtrentlige priser på et sæt nye 2 spors henholdvis 4 spors tonehover til en Revox ??

MVH
Jan
ReVox and Studer Thats life
Brugeravatar
mondial

Geografisk sted: Ølstykke
Lokalitet: Sjælland

Indlægaf mcs_5 » ons 21. aug 2013 13:14

Jeg har set sæt i god stand til omkring 500 kr. på eBay. Men om det er dyrt eller billigt aner jeg ikke.

Venlig hilsen

Mikkel
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Indlægaf mondial » ons 21. aug 2013 13:26

Hej

Jeg kunne godt bruge et sæt 2 spors NYE.

MVH
Jan
ReVox and Studer Thats life
Brugeravatar
mondial

Geografisk sted: Ølstykke
Lokalitet: Sjælland

Indlægaf Bent Egholm » ons 21. aug 2013 15:46

Mondial du kan også køre til Holbæk og få en komplet 2 spors A77 for 500 kr. Jeg ved ikke om den virker, har aldrig haft den startet. Den fulgte med da jeg købte en Pioneer RT 909
Mørch GS-6/UP-4 Thorens TD124 Delphon GS-65TT Revox A77 Sony TC-765 Pioneer C90/M90 Philips CD-100 Rogers Ravensbourne Nakamichi 700 Maze 77/Richard Allen Audio Analogue og meget mere...
Brugeravatar
Bent Egholm
RIP

Geografisk sted: Holbæk

Indlægaf Cordyroy » søn 17. nov 2013 12:12

Så er det vist min tur til at komme med et indlæg i denne tråd. :p
Da jeg har været ansat i mediehuset i ca 6år og har haft min (næsten) daglige gang i huset i ca 13-14år, kan jag svare på nogle af de "formodninger" der gives udtryk for i tråden.
Revox maskinerne har været brugt i studierne som afviklings maskiner og i undervisning af nye teknikere.
Nogle har kørt i mange timer og nogle har næsten ikke kørt. Da jeg kom til huset i `97-`98 blev maskinerne næsten ikke brugt, da man var begyndt at bruge minidisk og computere i afviklingen. Dog skulle nye teknikere lære at klippe indslag på spole, inden de blev sluppet løs i protools red. Man brugte dog Revox maskinerne i afvikling 1 og 2, da nogle jingler stadig lå på spole.
Mht service af maskinerne, så er de vedligeholdt som de skulle og når der var noget som gik i stykker (hvilket var meget sjældent), så blev det lavet.
Hvis der er nogle der ude som har fået fingre i spoler fra mediehuset, så er jeg meget interesseret i at høre om det. Der kan være ting på dem som kan have interesse for mig. ;)
Ja, så mangler jeg bare at sige at der for nogle år siden blev ryddet ud i maskin parken i mediehuset, fik jeg lov til at tage mig kærligt af en B77, næsten ubrugt, maskine og den står nu og skaber vintage hygge i den lille stue sammen med mit andet vintage grej.
Hvis i har spørsmål til grej fra mediehuset, så vil jeg gerne hjælpe. :)
"En kiks på ploven er bedre end grus i maskinen"
Cordyroy

Næste

Tilbage til Spole/kassette optager