af his067 » ons 30. mar 2016 21:28
Andrea skrev:jeg har også læst det skulle være det gamle BASF men de bedste på markedet. findes der da andre.
Ikke så vidt jeg ved, selv om jeg synes at have læst om et firma som for nyligt startede en produktion op igen....
Andrea skrev:de brugte er ikke altid meget værd og er slidt helt i stykker.
Bånd af god kvalitet holder rigtigt længe og kan indspilles igen og igen: Jeg overtog min fars samling da han døde for snart tyve år siden. han havde indspillet bånd siden jeg blev født for knapt 60 år siden og de lyder stadig godt (omend de er tydeligt påvirket af at vores telefunken båndoptager ikke var den bedste (til gengæld var den en af de første i landet!).
til gengæld er og bliver lort lort....
Forøvrigt kan jeg rigtigt anbefale at støve pre-indspillede bånd op på eBay. folk har endnu ikke fundet ud af hvor god lydkvaliteten er og du kan finde nogle fantastiske ting. Pre-indspillede bånd blev lavet helt op til 1980erne.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.