Vintagetræf - fri leg (igen)

Vintagetræf - fri leg (igen)

Indlægaf pqrannes » tirs 3. mar 2015 21:59

Kære venner,

Det triste datatab tog vores tråde om hvad vi skal opleve - og ønsker at opleve - på træffet nu i næstekommende weekend. Surt, men vi må på banen igen.

Jeg husker ingenting og knap nok, hvad jeg selv skrev da, men prøver nu her igen.

Jeg så i dag - suk suk suk - min gamle vintage Mercedes blive rullet op på et "fejeblad" og blive kørt bort, angiveligt til ophugning, men mon ikke jeg en dag træffer den i bedste velgående i subsahara Afrika? Nuvel, det betyder, at jeg (an-)kommer til træf i en anden og på sit sæt mere rummelig bil.

Foruden de JBL'er, som Captain Phønix skal ha, og et par flyttekasser med vinyler (mon nogen er interesseret i at købe vinyler til hhv. 10 og 20 kr, eller skal jeg lade dem blive hjemme?) planlægger jeg at putte en t 23.3 kg. tung urenovere men spillende transistorforstærker fra 1972(-agtig) og et par små (ifht. deres ophav og princip) amerikanske højttalere ind den nye vogn. Mon ikke det setup kan flytte lidt på luften i frileg-lokalet?

Jeg tager også en urenoveret CD-63 Marantz (aka Philips CD-100) med om ikke for andet (måske bliver der en vintage CD-afspiller shootout?) så for at drive forstærkeren og de små højttalere.

Hvad der i øvrigt blive plads til i bilen, må vi se, når jeg begynder at pakke; jeg har end ikke haft bagsædet lagt ned i den (for mig) nye bil endnu.

Lad os gerne her, høre - eller genhøre - hvad I andre har tænkte jer at tage med til træf.

PQR

PS: jeg har også købt landets nok billigste flaske bourbon, som også kommer med på læsset.
Bofa/B&O
Siemens/Klangfilm
Mono (og stereo)
Med mere.
Brugeravatar
pqrannes

Geografisk sted: 9240 Nibe
Lokalitet: Nibe

Re: Vintagetræf - fri leg (igen)

Indlægaf B&O Vintage » tirs 3. mar 2015 22:57

citat " min gamle vintage Mercedes ", ja øv jeg " mistede " også min Kamel, -89 230TE stc i efteråret. Føler mig stadig amputeret med en Volvo V40. Forbannede afgiftssystem og grøne afgifter . Desuden havde den et rigtig godt Pioneer anlæg. Kamelen kunne sluge alt ( også benzin ) og svigtede aldrig. Jeg har bragt så meget brune produkter hjem i hende.
Beklager dit tab og forbered dig på at ingenting bliver som det var.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet

Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Indlægaf evox » tirs 3. mar 2015 23:49

Til pqrannes
Jep - ta' endelig vinyl med :thumbsup:
evox

Geografisk sted: Vestsjælland
Lokalitet: Gislinge

Indlægaf Fredmarantz » tirs 3. mar 2015 23:58

Min "frie leg" indeholder ca. følgende:

Jeg vil gerne i et diskret hjørne - på stedet, opstille en pladespiller (Finn Zieglers gamle STD-305D med SME 3009R + Denon DL-160) - en forstærker fra Audioscan (Accuphase E-203) - samt et par ATC-9 monitor højttalere (ligeledes Audioscan) - og håber rigtig hårdt på, at nogle har et par Ziegler-plader - elelr måske bare plader, hvor han hørbart medvirker), som kan afspilles på denne rig. Hele molevitten kan dateres 1979-80. Audioscan-tingene har jeg selv oprindelig købt der, da jeg arbejdede i Audioscan/Herning - 1980-'81. Zieglerpladespilleren er erhvervet (med tak til X-ray's kurértjeneste :thumbsup: ) for et års tid siden fra hans søn (Altså Ziegler's ;) )

Jeg vil til lejligheden døbe opstillingen for "Zieglers Hjørne" - og den vil forhåbentlig også inkludere nogle få passende artifakter.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør

Lokalitet: Herning

Indlægaf Captain Phoenix » ons 4. mar 2015 00:19

Der er masser af borde i fri-leg lokalet.
Vi finder et FZ-hjørne til dig, Freddy.
Så ku' det være man skulle rigge op med et andet FZ-tema i modsatte hjørne...
Frank Zappa, selvfølgelig (just kidding...)
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix

Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Indlægaf mcs_5 » ons 4. mar 2015 02:54

Ja PQR, tag endelig vinyl med! De fattige (som mig), køber alligevel kun de billige ;)

Jeg overvejer at medbringe et meget moderne forstærkersæt - kun ca. 25 år gammelt. Det drejer som om (meget) tungt hifi - bare spørg X-ray :Skor:

Mikkel
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Indlægaf Gottschalck » ons 4. mar 2015 08:58

Jeg har hans liveplade fra la fontaine. Den kan jeg godt medbringe, hvis du ikke selv har den?
Jesper

Fredmarantz skrev:Min "frie leg" indeholder ca. følgende:

Jeg vil gerne i et diskret hjørne - på stedet, opstille en pladespiller (Finn Zieglers gamle STD-305D med SME 3009R + Denon DL-160) - en forstærker fra Audioscan (Accuphase E-203) - samt et par ATC-9 monitor højttalere (ligeledes Audioscan) - og håber rigtig hårdt på, at nogle har et par Ziegler-plader - elelr måske bare plader, hvor han hørbart medvirker), som kan afspilles på denne rig. Hele molevitten kan dateres 1979-80. Audioscan-tingene har jeg selv oprindelig købt der, da jeg arbejdede i Audioscan/Herning - 1980-'81. Zieglerpladespilleren er erhvervet (med tak til X-ray's kurértjeneste :thumbsup: ) for et års tid siden fra hans søn (Altså Ziegler's ;) )

Jeg vil til lejligheden døbe opstillingen for "Zieglers Hjørne" - og den vil forhåbentlig også inkludere nogle få passende artifakter.

Vh
Freddy
Brugeravatar
Gottschalck

Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Indlægaf Fredmarantz » ons 4. mar 2015 09:02

Hej Jesper!

Jeg har en masse dansk "kjøwenhavnerjazz" - på LP - men pudsigt nok intet, hvor han er med - derfor må du godtnok gerne tage den plade med. :thumbsup: på forhånd tak!

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør

Lokalitet: Herning

Indlægaf X-ray » ons 4. mar 2015 09:06

Fredmarantz skrev:Hej Jesper!
Jeg har en masse dansk "kjøwenhavnerjazz" - på LP - men pudsigt nok intet, hvor han er med - derfor må du godtnok gerne tage den plade med. :thumbsup: på forhånd tak!
Vh
Freddy

Så bliver der 2.... men det gør jo ikke noget. Det kan være, at Jespers er til salg... ;)
TANDBERG Musikkanlegg - en virkelighet i stadig flere hjem
Brugeravatar
X-ray

Geografisk sted: Vestegnen.
Lokalitet: Ejby - Down Town

Indlægaf Hackenberg » ons 4. mar 2015 13:00

Kommer fredag aften iført blød hat og Opel.
Skal jeg tage et sæt F-3 lyd satellit med?
Er der nogen der ligger inde med en kaput NAD 3120?

nad.png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Med venlig hilsen, Claus.
Brugeravatar
Hackenberg

Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Gilleleje

Indlægaf Dan63 » ons 4. mar 2015 14:32

Hej.

Til Freddy, så glæder jeg mig til at få et lyt på de ATC'er!
I sin tid da jeg kunne skimte mere end nu, og havde fået fat i et Audioscanblad, sad jeg og drømte om et sådan sæt.
Men selvfølgelig er jeg også spændt på hvad der ellers kommer med til at lytte på!

Mvh Dan
IMF RSPM mk4 Min førerhund vil ikke sige, hvordan de ser ud, men de lyder godt:)
Dan63

Lokalitet: Brøndby Strand

Indlægaf his067 » ons 4. mar 2015 14:36

Hackenberg skrev:Skal jeg tage et sæt F-3 lyd satellit med?

Hvis du gør det og vi sætter dem op med min Radford STA15 og Bent (Larsen...eller nogen andre) medbringer sin Mørch GS6/ICA 200 har jeg næsten mit 'studenteranlæg' AD 1982.

Vh
Frederik
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Indlægaf Captain Phoenix » ons 4. mar 2015 17:34

Der kommer rigtig mange spændene ting med til "Fri Leg" på træffet.
Det er herligt - og der plejer altid at være god energi og aktivitet i dén del af træffet.

I år bliver det i lokalet der ses på fotoet herunder.
Det har en fin akustik med lyddæmpende loftsplader og det måler ca. 6 x 10 meter, så der er god plads.

FriLeg.png

På fotoet er det opstillet til gruppearbejde, men til træffet flytter vi bordene ud langs væggene (og evt. nogle i midten). Der er endda et lille ekstra side-lokale, som det ses bag ruderne i baggrunden - det minder næsten om kontrolrummet i et studie synes jeg...
;)

PS: Skulle man ikke have fået tilmeldt sig træffet - men gerne vil med - skal man være lynhurtig. Bestillinger på mad, værelser osv. afgår om et øjeblik... Gør som beskrevet i signaturen herunder - og send mig en PB.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Claus
Brugeravatar
Captain Phoenix

Indlægaf cdp » ons 4. mar 2015 18:29

Jeg dukker op/forbi fredag med lidt aldrende (lowcost) isenkram, der nok fordrer pladsen et skolebord kan rumme.. har også lidt ekstra dinstik og andet med, hvis nogen skulle mangle. Ellers deltager jeg lørdag engang efter middag, og glæder mig i øvrigt til en super oplevelse. :p
Ps. Hvis nogen har mod på lidt rep./køb/salg - kommer det med også..
Mvh. Carsten
cdp

Lokalitet: midtfyn

Indlægaf Captain Phoenix » ons 4. mar 2015 20:14

Fint at der kommer mange ting til salg med også (vinyl, grej og apparater).
Der vil være et andet lokale, hvor det, der er til salg stilles op, så ikke "alt medbragt" skal klemmes ind i Fri Leg-lokalet.

Sælgerne kan overveje at tage et tæppe med til at lægge hen over tingene til salg (hvis man vil "lukke butikken" lidt og signalere, at der kan handles på et senere tidspunkt). Man kan så sætte en lap på med hvem køberne skal kontakte (der bliver navneskilte som de tidligere år).
Claus
Brugeravatar
Captain Phoenix

Næste

Tilbage til Vintagehifi træf 2015