Den kan fanges her: viewtopic.php?f=662&t=8505&start=75 (29.september 00:13)
Jeg syntes, at fortællingen om denne Telefunken Ballempfänger fyldte mere og mere i "by night"- tråden og at dette begyndte at afvige lige lovlig meget fra den tråds egentlige sigte. Så jeg fortsætter altså her med fortællingen om den.
Tuneren og den tilhørende Stereodekoder er nu placeret på "Arnborgs" arbejdsbord i det midtjydske.
Af problemstillinger kan nævnes, hvad også "jan" , tidligere ejer, har nævnt - at glasvinduet i instrumentet på forpladen er gået løs og skal genlimes uden at gå i stykker, forstå's. desuden skal der især rettes opmærksomhed på Stereodekoderen.
Tillige skal tuneren kontrolmåles for at se, om tuneren lever op til de i servicepapirerne opgivne specs. Mistænkelige komponenter udskiftes efter et fagligt skøn. Der er nævnt en enkelt elektrolytkondensator indtil nu. De foreløbige meldinger fra "Arnborg" lyder på, at tuneren er fin-fin velfungerende og synes at være tæt på fabriksspecs.
Stereodekoderen har er knækket printpladeholder - men den kan limes nærmest usynligt med en snedig to-komponent speciallim til min store tilfredshed..så er den stadig ret original.

Desuden skal der tydeligvis skiftes en flok elektrolytkondensatorer - da flere af disse bærer tydelige tegn på at være "over the hill".
Sluttelig skal der laves en nem forbindelse mellem dette professionelle udstyr til noget mere stuevenligt konsumudstyr- Dette klares med et kabel XLR->RCA/Phono.
Glasvinduet i instrumentet var som nævnt gået helt løst og skulle genmonteres - dette klaredes som på billedet - er det ikke herligt???