highfive skrev:Hej
Vill gärna visa upp / prata om / demonstrera lite Göteborgskt Vintage HiFi anno 1976 - 1980:
Inertia BD-T1 / U66 Munin / U66 C-2 / U66 P-1 / QLN 1
Med vänlig hälsning, Björn i Göteborg
Det vil jeg gerne høre.
highfive skrev:Hej
Vill gärna visa upp / prata om / demonstrera lite Göteborgskt Vintage HiFi anno 1976 - 1980:
Inertia BD-T1 / U66 Munin / U66 C-2 / U66 P-1 / QLN 1
Med vänlig hälsning, Björn i Göteborg
Sorenki skrev:ligesom Louis, håber jeg dog at vi kan lave komplette Setups (altså hvor vi medbringer hele anlæg). Da det er sjovere og giver et bedre indtryk for en præsentation. man ved det spiller og der er tit en god historie, bare i valget og jagten efter udstyret.
Kan man høre forskel på en Marantz 7C og en 7T![]()
Og så håber jeg de præsenterende kan medbringe den musik de selv lytter til og gerne vil præsentere, så vi ikke hører det samme igen og igen
Fensten skrev:
Hej KenRas,
Jeg kunne godt tænke mig på at lytte til dit Marantz vintage.
Jeg har hidtil kun erfaringer med vintage Sansui, men hvem siger at det er hos Sansui at den hellige gral ligger begravet.
KenRas skrev:Fensten skrev:
Hej KenRas,
Jeg kunne godt tænke mig på at lytte til dit Marantz vintage.
Jeg har hidtil kun erfaringer med vintage Sansui, men hvem siger at det er hos Sansui at den hellige gral ligger begravet.
Der er heller ingen der siger at det er hos Marantz den ligger begravet![]()
På den lange bane er jeg også lidt varm på at prøve noget Sansui, så det vil jeg da gerne lytte til![]()
Det jeg ville medbringe er ikke fra øverste hylde, men et godt “husmandsanlæg” som Stottrup kalder det.
Bestående af følgende Marantz komponenter:
1090 forstærker
2100 tuner
5010B kasette
6320 pladespiller med SME arm
HD66 højttalere
Og så nok en Sony CD spiller. Har desværre ikke en Marantz...
Mvh Kenneth
rimmer skrev:Jeg vil gerne lave en lille "bod", hvor medlemmer kan få testet, og eventuelt justeret, deres opsætning af pickup på medbragt pladespiller.
Til dette medbringer jeg:
* Feikerts protractor i nyeste udgave
* Digitalt mikroskop og skærm til grov-justering af SRA og Azimuth
* Feikerts Adjust Plus software på PC, til finjustering af SRA, Azimuth mv.
* Highend RIAA, lydkort mv.
* Værktøj
Jeg tænker at man kan skrive sig på en liste når man kommer, inkl. telefonnummer, og så får man en SMS når det er ens tur. Så skal man ikke stå i kø hele dagen.
Derudover medbringer jeg også en DIY rørtester, hvor man kan få testet et par medbragte rør; dette er tiltænkt de entusiaster, der ikke selv har mulighed for at teste hjemme.
Til lytning er det ambitionen at medbringe min Micro Seiki DQX-1000 med udvalg af tonearme, Teac A860 kassettebåndoptager jeg tidligere har købt af Harvey samt en Sony TC-510-2 spolebåndoptager, nogle måske kender fra introen til Netflix' "Mindhunter" TV-serie. Introen er tilgængelig på youtube. Til lyttedemo vil jeg så have forberedt nogle bånd med overspilninger af kendte, audiofile indspilninger fra vinyl, i øvrigt af rigtig musik. Disse vil så blive A/B/C-testet (vinyl, spolebånd og kassette). Hvis der altså er nogen der gider at høre på det...?
Slutteligt har jeg en masse småting til restaurering af vintage udstyr, deriblandt transistorer, potentiometre, relæer, knapper, drejeknapper mv. Måske mangler man noget, og så er der måske en chance for at finde stumpen, man mangler. Det vil være gratis, men til gengæld vil jeg indstille til at man ikke hamstrer til eventuelle senere projekter, men kun tager netop hvad man har brug for. På den måde vil flest muligt kunne finde netop dén stump de mangler.
Om jeg også når at bage en kage må vi lige se...
/Rimmer
PS. Hvem end der har dunken med Karma-olie; vil du ikke tage den med, hvis du kommer? Eventuelt kunne nogen medbringe den på vegne af X? Husk de små flasker...
rimmer skrev:Jeg vil gerne lave en lille "bod", hvor medlemmer kan få testet, og eventuelt justeret, deres opsætning af pickup på medbragt pladespiller.
Til dette medbringer jeg:
* Feikerts protractor i nyeste udgave
* Digitalt mikroskop og skærm til grov-justering af SRA og Azimuth
* Feikerts Adjust Plus software på PC, til finjustering af SRA, Azimuth mv.
* Highend RIAA, lydkort mv.
* Værktøj
Jeg tænker at man kan skrive sig på en liste når man kommer, inkl. telefonnummer, og så får man en SMS når det er ens tur. Så skal man ikke stå i kø hele dagen.
rimmer skrev:
en Sony TC-510-2 spolebåndoptager, nogle måske kender fra introen til Netflix' "Mindhunter" TV-serie. Introen er tilgængelig på youtube.
Tilbage til Vintagehifi træf 2020
Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst