x-tian skrev:Jeg har skrevet sammen med KenRas om at vi laver en lille måle stand hvor man kan få lidt kendskab til måling med oscilloskop m.m. Umiddelbart bliver det sådan Ad Hoc
Jeg tror tilmed at der også er kage på standen

x-tian skrev:Jeg har skrevet sammen med KenRas om at vi laver en lille måle stand hvor man kan få lidt kendskab til måling med oscilloskop m.m. Umiddelbart bliver det sådan Ad Hoc
Sorenki skrev:Indtil videre har vi følgende indspark i tråden her:
1. Tannoy shoot-out med store og størrer Tannoy - er der stemning for at lave en fælles præsentation Verner og Ralphandersen?
2. Le Audiophile setup fra Maj
3. Highfive's Göteborgske anlæg
4. Kenras Marantz Setup
5. Rimmers Vinyl/Spole/Kassette sammenligning
Sorenki skrev:Indtil videre har vi følgende indspark i tråden her:
1. Tannoy shoot-out med store og størrer Tannoy - er der stemning for at lave en fælles præsentation Verner og Ralphandersen?
4. Kenras Marantz Setup
Sorenki skrev:Hej Folkens
Indtil videre har vi følgende indspark i tråden her:
4. Kenras Marantz Setup
KlausM skrev:Sorenki skrev:Hej Folkens
4. Kenras Marantz Setup
Jeg er mest til #1, #2 og #3, men var det ikke mere overskueligt for især jer at lave en doodle afstemning eller lignende på nettet?
Mvh Klaus
KenRas skrev:
1. Quadrofoni.
Det kunne være interessant hvis der var en eller flere der kunne sætte et sådan anlæg op. Her tænker jeg ikke bare på forstærker/receiver med højttalere, men også f.eks. en 4 spors Akai GX-630D SS eller tilsvarende. Der findes også LP’er indspillet i quadrofoni og pladespillere til det samme. Kunne nogen så holde et mindre foredrag om dette, de forskellige quad formater, mm, så kunne det være interessant tror jeg.
2. Pickupper.
Ingen tvivl om at pickupper er lidt af en videnskab og flere medlemmer her på dette forum har luftet deres store viden om emnet. Det kunne være interessant hvis nogen, med nogle praktiske lyttetests, kunne vise os hvilke specifikationer der er vigtige ved valg af ny pickup.
pqrannes skrev:KlausM skrev:Sorenki skrev:Hej Folkens
4. Kenras Marantz Setup
Jeg er mest til #1, #2 og #3, men var det ikke mere overskueligt for især jer at lave en doodle afstemning eller lignende på nettet?
Mvh Klaus
Vi har sat specialkonsulenter, Louis og Søren, på opgaven med at vælge de tre setups. Det tror jeg godt, at de kan klare uden en doodle.
Det er heller ikke kun de fem foreslåede setups, der skal vælges imellem: flere kan komme til ud af det blå.
PQR
hmt skrev:Tyranni er nu meget godt! Men hvorfor er der ikke noget seriøst mono i spil? Mindes oplevelsen af et tandberg-møbel og en 124 med mono-arm og PU, som IMO lagde alt andet ned. Når man tænker på hvor stort mono var engang, så burde det være muligt at finde forskellige mono-setups og lytte lidt på dem?
Vh
Henrik
Louis skrev:hmt skrev:Tyranni er nu meget godt! Men hvorfor er der ikke noget seriøst mono i spil? Mindes oplevelsen af et tandberg-møbel og en 124 med mono-arm og PU, som IMO lagde alt andet ned. Når man tænker på hvor stort mono var engang, så burde det være muligt at finde forskellige mono-setups og lytte lidt på dem?
Vh
Henrik
Der er jo kun det i spil der bliver foreslået. Jeg kan med ønsker men de kommer ikke rigtig i spil før nogle foreslår og har lyst til at tage det med:)
Vi prøver også at tage lidt højde for hvad der har været på tidligere træfs og måske finde noget nyt og spændende.
Og ellers skal man jo endelig tage med til fri leg. Der kan sikkert sagtens stykeks et monosetup sammen![]()
Det hele afhænger jo af at folk har lyst til at tage noget gear med så vi har noget at se og høre på:)
Tilbage til Vintagehifi træf 2020
Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst