Tak for denne gang!

Tak for denne gang!

Indlægaf bjerager » søn 26. maj 2024 17:01

Tak for endnu et glimrende arrangement - denne gang med en ny besætning på broen. Tusind tak for den fine organisering af træffet. Kenneth, Morten og Kaptajnen - I er lige nu mine største helte. Også selv om jeg er dødtræt oven på at blive vækket en gang i timen i nat, fordi min luftmadras lækkede.

Også tak til jer, der stillede op med spændende grej. Sjov idé med etableringen af den midlertidige lokalradio. Spændende forstærkergrej og ikke mindst tak for at få lov at kigge og lytte til de fine, gamle Lyrec båndoptagere.

Og så kunne jeg godt tænke mig, at vi lavede en lille opsamling på, hvilken musik, der blev spillet. Især er jeg nysgerrig på det musik, som blev spillet på Lyrec båndoptagerne, og det vi hørte senere på aften (ind i mellem jeg vred armen rundt på Kaptajnen og tvang ham til at vælge noget musik fra 80'erne). Jeg har indtil videre luret mig frem til, at vi i hvert fald lyttede til det her:

https://www.youtube.com/watch?v=oIus7ychwps

I øvrigt også sjovt, at de originale beovox højtalere i hvert fald i mine ører lød bedre end B&O studiemonitors med en beomaster 5000 spændt for. Det havde jeg ikke regnet med.
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1900
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Tak for denne gang!

Indlægaf jenspp00 » søn 26. maj 2024 18:24

Også stort tak for arrangmentet fra undertegnede "debutant".
Jeg er meget imponeret over bredden af viden, og de enkeltes specialkompetencer indenfor Marantz - Lyrec - Nagra - Luxman - spolebåndoptagere mmm.
Jeg glæder mig til at følge op på mange nye kontakter og potentielle samarbejdsprojekter.
Tak til @KenRas for hjælp med test/kalibrering af Tandberg 3001A tuneren inden træffet.
Hvis der en nogen der har lyst til at deltage en tur til Highend Munich 2025 (finder normalt sted i begyndelsen af maj md) så sig til.
Mange hilsner og på gensyn næste år.
bh Jens Peder/jenspp00
jenspp00
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: 31 okt 2018
Lokalitet: Allerød

Re: Tak for denne gang!

Indlægaf Louis » søn 26. maj 2024 19:36

Jeg siger også mange tak for træffet. Jan og jeg skulle afsted mod færgen så det blev ikke til den store afsked.
Som altid fantastisk godt selskab. Tusind tak til Kenneth, Morten og Claus for et godt træf i flotte omgivelser.

Jeg synes altid det er spændende at se og høre andres grej, også selvom det tit er forbundet med udfordringer af den ene eller anden art. Tak til alle der gad slæbe med, jeg har selv prøvet - det er et stort arbejde.

I år står Kim's præsentation af Lyrec spolebåndoptagerne skarpest for mig. Super spændende og meget flot renoveret. Tak for den Kim :cool1:

Vi ses næste år.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2764
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Tak for denne gang!

Indlægaf Fensten » søn 26. maj 2024 19:51

Jeg stemmer i.

Tusind tak for det store arbejde, der var lagt i arrangementet.

Jeg var imponeret og overrasket over både tunere og spolebåndoptagere.

Og så var det en fornøjelse at gense brugerne herindefra i en smuk ramme.


Mvh.


Fensten
Sansui, Leak Fisher, Lenco, Tannoy, Acoustic Research & JBL
Fensten
 
Indlæg: 885
Tilmeldt: 02 nov 2018
Lokalitet: Brabrand

Re: Tak for denne gang!

Indlægaf cvj » søn 26. maj 2024 20:30

Det var første gang jeg deltog i træffet, og jeg kan kun tilslutte mig de ovenstående kommentarer:
Alt var simpelthen til UG; lige fra den praktiske afvikling, til de spændende og vellykkede præsentationer, over alle de interessante informationer og diskussioner under den "frie leg" ;)

Tak til alle, fra mig også :cool1:

Mvh Chris
Brugeravatar
cvj
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 27 dec 2022
Lokalitet: Ørbæk

Re: Tak for denne gang!

Indlægaf KlausM » søn 26. maj 2024 21:18

Også herfra skal der lyde en stor tak for en dejlig weekend (der for mit vedkommende var fredag/lørdag).
Det var spændende og - i forhold til tidligere træf - anderledes præsentationer.
Også et dejligt sted, til at holde træffet, som var meget velplanlagt og ditto afviklet.
Og dejligt samvær kan ikke overvurderes, også tak for det.
Glæder mig til næste år.
Mvh Klaus
Senest rettet af KlausM søn 26. maj 2024 22:02, rettet i alt 1 gang.
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM
 
Indlæg: 2260
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Re: Tak for denne gang!

Indlægaf Dan63 » søn 26. maj 2024 21:58

Hej.

Jeg takker bestemt også for et fortrinligt træf!
Det gjorde I s.. godt Kenneth, Morten og Claus!
Dem der ellers hjalp med det praktiske rundt omkring skal selvfølgelig også have en tak med på vejen!
Det havde ikke fungeret uden!
Personligt takker jeg for den hjælp jeg fik hist og pist, især en tak til Morten, som var så opmærksom!

Noget vi snakkede om sådan hen på aftenen inde i den store sal, synes jeg beskriver godt hvad sådan et træf kan give.
Det her gode gamle grej har sin charme også når det driller, om det dropper lidt ud, om det så begynder at ryge lidt. Vi kan sgu ikke lade det være!

Men for pokker når det så endelig spiller, er det så englene konvertere til jordboer.

Jeg håber I alle kom godt hjem!

De bedste hilsner Dan
IMF RSPM mk4 Min førerhund vil ikke sige, hvordan de ser ud, men de lyder godt:)
Dan63
 
Indlæg: 617
Tilmeldt: 24 jun 2012
Lokalitet: Brøndby Strand

Re: Tak for denne gang!

Indlægaf Hasse Jakobsen » søn 26. maj 2024 22:12

Jeg vil også gerne sige jer alle tak for et afsindigt hyggeligt træf. :p
Og jeg glæder mig allerede til næste år.
Hasse Jakobsen
 
Indlæg: 411
Tilmeldt: 13 jul 2013
Geografisk sted: Dronningmølle
Lokalitet: Dronningmølle

Re: Tak for denne gang!

Indlægaf KenRas » søn 26. maj 2024 22:54

Tak for de pæne ord omkring arrangementet, både her i tråden og på træffet. Det luner :p
Vi synes også at vi havde fået sat et spændende og varieret program sammen, det virkede som om det faldt i de flestes smag. Personligt er jeg glad for at Tuner præsentationen var vellykket med flere tilkendegivelser om at musikken faktisk lød bedre via FM senderen end ved at sende signalet direkte via et phono kabel fra pladespiller til forstærker.

IMG_4633.jpeg

Og så skal jeg beklage at jeg var så ubeskeden at vinde shootoutet med min lille billige Sony digital tuner :oops:
Jeg er dog også af den opfattelse at med et andet højttaler sæt end Ralph’s Altec Lansing (eller noget andet musik?) så var resultatet måske blevet noget andet.

Det var spændende at se og høre Freddy fortælle om sit store Marantz sæt. Og det var mega ærgeligt at Peter’s mægtige Luxman M6000 forstærker valgte at stille skoene dagen før træffet :( Heldigvis medbragte Peter et andet fint Luxman forstærker sæt, der ligesom Marantz sættet fik lov at trække Dan63’ mægtige IMF’er.

IMG_4634.jpeg


IMG_4635.jpeg

Sidste præsentation var om spolebåndoptagere og her viste Kim sin imponerende samling af gamle båndoptagere, primært Lyrec grej. Det lød suverent godt på Nils’ ESS højttalere. Det var spændende at opleve disse maskiner.

IMG_4636.jpeg

Tophøj sluttede festen af med et par kommercielle high end maskiner. Især ABBA nummeret på Akai GX-747 lød i mine ører godt.

IMG_4637.jpeg


Resten af træffet handlede om god mad, socialt samvær og masser af gode snakke om musik, hifi og alt muligt andet. Lyset blev slukket kl. 02:30 og jeg var der godt træt ovenpå dagens arrangement.

Tak til alle, især Morten Elway og Captajnen, der bidrog til at gøre dette træf til en succes :thumbsup:

Mvh Kenneth
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Marantz, Sansui, Akai, Pioneer, Nikko, Thorens, Lenco, Beovox, Inertia, Era, SME med mere...
Brugeravatar
KenRas
 
Indlæg: 1258
Tilmeldt: 09 jan 2019
Geografisk sted: Nær Holbæk
Lokalitet: Søstrup

Re: Tak for denne gang!

Indlægaf Fredmarantz » søn 26. maj 2024 23:01

Jeg siger også tak - først og fremmest til alle for at bidrage til den gode stemning, fællesskabet og helheden...!

En særlig stor tak til Morten (Elway) - Kenneth (kenras) og Claus (Captain Phoenix) for et meget veltilrettelagt og afstressende træf i en yderst behagelig og venlig atmosfære.
Jeg ved, hvor stort dette arbejde har været "behind the lines" - og jeg må blot være imponeret over, hvor flot i 3 lod træffet nærmest afvikle sig selv...det er en svær disciplin. (ved godt, at i knoklede med alt muligt, men det fyldte slet ikke)

Jeg er selvfølgelig også med næste gang - det er jo STADIG afhængighedsskabende. Det er også dejligt og interessant at mødes med dels nye ansigter samt mange af de brugere, som har været med i efterhånden mange år. Love it!

Og så lige: Mange af os har jo oplevelser og gode minder fra det gamle "headquarter" for træf - Hald Hovedgaard. Det var en flot epoke og mindeværdigt. Der kommer vi næppe igen - og nye steder kan findes. Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om, at det lader sig gøre at være andre gode steder -
Søndersted var supergodt at være i - med fine faciliteter og en ramme, hvor det var let at finde folk og let at opholde sig sammen med hvem det nu kunne være... ude - inde - i sidelokaler osv. Jeg synes, at der er et godt sted - men jeg kunne dog håbe på, at der kom en bedre akustik på et tidspunkt. Men der var plads nok- og af- og pålæsningsforholdene, som vi også må tage i betragtning, var absolut glimrende.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Tak for denne gang!

Indlægaf KenRas » søn 26. maj 2024 23:08

Fredmarantz skrev:Søndersted var supergodt at være i - med fine faciliteter og en ramme, hvor det var let at finde folk og let at opholde sig sammen med hvem det nu kunne være... ude - inde - i sidelokaler osv. Jeg synes, at der er et godt sted - men jeg kunne dog håbe på, at der kom en bedre akustik på et tidspunkt. Men der var plads nok- og af- og pålæsningsforholdene, som vi også må tage i betragtning, var absolut glimrende.

Vh
Freddy

Helt enig, Freddy.

Forsamlingshusets ledelse er helt klar over problemet og har lyddæmpning af salen højt på deres prioritetsliste.
Jeg ville ikke blive forbavset over, at hvis vi vender tilbage om to år, vil se at problemet er blevet løst.

Mvh Kenneth
Marantz, Sansui, Akai, Pioneer, Nikko, Thorens, Lenco, Beovox, Inertia, Era, SME med mere...
Brugeravatar
KenRas
 
Indlæg: 1258
Tilmeldt: 09 jan 2019
Geografisk sted: Nær Holbæk
Lokalitet: Søstrup

Re: Tak for denne gang!

Indlægaf zaptor » man 27. maj 2024 06:58

Tusind tak for et super godt træf. En særlig tak til Morten Elway og Captajn Phønix. Alt spillede i bogstavligste forstand :Thumpsup: Jeg fik pludret med en masse jeg kendte og også en del nye.
På godt jysk vil jeg sige, at det var svært at bevare pessimismen.
Glæder mig allerede til næste år.
zaptor
 
Indlæg: 186
Tilmeldt: 01 aug 2016
Lokalitet: tommerup

Re: Tak for denne gang!

Indlægaf Elway » man 27. maj 2024 13:36

Dan63 skrev:Hej.

Jeg takker bestemt også for et fortrinligt træf!
Det gjorde I s.. godt Kenneth, Morten og Claus!
Dem der ellers hjalp med det praktiske rundt omkring skal selvfølgelig også have en tak med på vejen!
Det havde ikke fungeret uden!
Personligt takker jeg for den hjælp jeg fik hist og pist, især en tak til Morten, som var så opmærksom!

De bedste hilsner Dan


Du er så velkommen Dan! Du er altid flittig træf-deltager og ditto meget aktiv her på forum. Der var mange gode snakke i løbet af dagen/aftenen! - det glæder mig at du befandt dig godt. Og der skal endnu en gang en stor tak tilbage til dig for dit udlån af dine mægtige IMF højttalere. Det er meget generøst og stærkt påskønnet.
Brugeravatar
Elway
 
Indlæg: 804
Tilmeldt: 06 nov 2010
Geografisk sted: Strandkantsdanmark - Nordjylland
Lokalitet: Aalborg

Re: Tak for denne gang!

Indlægaf 2-mas » man 27. maj 2024 13:41

Elway skrev:
Dan63 skrev:Hej.

Jeg takker bestemt også for et fortrinligt træf!
Det gjorde I s.. godt Kenneth, Morten og Claus!
Dem der ellers hjalp med det praktiske rundt omkring skal selvfølgelig også have en tak med på vejen!
Det havde ikke fungeret uden!
Personligt takker jeg for den hjælp jeg fik hist og pist, især en tak til Morten, som var så opmærksom!

De bedste hilsner Dan


Du er så velkommen Dan! Du er altid flittig træf-deltager og ditto meget aktiv her på forum. Der var mange gode snakke i løbet af dagen/aftenen! - det glæder mig at du befandt dig godt. Og der skal endnu en gang en stor tak tilbage til dig for dit udlån af dine mægtige IMF højttalere. Det er meget generøst og stærkt påskønnet.


Og så spiller de hammer GODT :cool1:
Brugeravatar
2-mas
 
Indlæg: 619
Tilmeldt: 27 okt 2011
Geografisk sted: Aalborg
Lokalitet: Aalborg

Re: Tak for denne gang!

Indlægaf Elway » man 27. maj 2024 13:57

Hvad skal man snart sige, der ikke allerede er sagt...?

Jeg retter min første tak til Kenneth og Claus for vores konstruktive arbejde i styregruppen. Især har Kenneth trukket et stort læs med program/præsentations-delen. Ikke mindst med eget grej i egen præsentation. For de der ikke ved det, kan jeg også sige at Kenneth og Claus har sørget for logistikken af Dan's IMF højttalere. Og tak til Claus for at tage endnu en tørn som arrangør, da behovet opstod. Og en særlig tak til Kenneth, + hans søde kone Kirsten, der også var skønne værter fredag aften for mit vedkommende (jeg kørte fra Aalborg til Sjælland fredag formiddag).

Min anden tak går til alle der var med og som var med til at skabe utroligt mange snakke om mangt og meget. Nogle kom med kage, nogle med præsentations-grej, andre med salg/bytte grej. Men ALLE dukkede op med nysgerrighed og lyst til at nørde igennem. Jeg betragter mig selv som novice på både grej og musik - og jeg suger til mig af de mange indtryk.

Hen sent på aftenen, blev jeg grebet af en tanke der kunne gøre mig helt "højttidelig". Nemlig den enorme mængde af viden der var tilstede i sådan et arrangement! Og som også ligger nedfældet i dette forum. Så - keep it coming med "projekt-tråde", spørgsmål og uddeling af viden :-)

En ydmyg tak fra mig - det var en hæderlig måde at bruge sin weekend på...
Brugeravatar
Elway
 
Indlæg: 804
Tilmeldt: 06 nov 2010
Geografisk sted: Strandkantsdanmark - Nordjylland
Lokalitet: Aalborg

Næste

Tilbage til Vintagehifi træf 2024



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster