Ideen var at den ene 3809'er skulle spille fra 100-200 hz og op og den anden skulle være ren basenhed. Således ville jeg have et FSM'ish sæt højttalere.
Jeg lånte også et sæt Phil Short delefiltre af hificlassic og det viste sig at jeg havde et fungerende modul til mine xo5000 elektroniske delefiltre, der kunne bruges til at dele bassen.
Så nu spiller de! De er meget gode til akustisk musik, hvor instrumenterne får masser af krop, og trommesættet fra Live at Leeds med the Who er også rimeligt in your face.
De spiller ikke helt så dybt som mine Monitor Gold 12". Dels fordi de har højere Fs, dels fordi kabinettet er ventileret men ikke har noget "rør" bag portene. Der er bare huller i kabinetterne. Planen er altså at lave et par 20 cm kanaler bag portene og dermed lave en 35 hz basrefleks afstemning. Det burde give brugbart output ned til 30-35 Hz.
Mit mobilkamera virker ikke og min kone er i Sverige med vores rigtige kamera, så mine egne billeder kommer først senere. (Jeg er lidt spændt på hendes reaktion: Jeg er stadig under en kubikmeter højttalere i alt, men kun lidt

Jeg får et par kolleger på besøg til mad og høj musik i aften. Det skal nok blive godt.