K:Ny pladespiller, men hvilken ?

Analog når det bedst

K:Ny pladespiller, men hvilken ?

Indlægaf gasolin » man 27. apr 2020 13:07

Købes Pladespiller med god modstandsdygtighed over for vibrationer,rumble, har haft en pioneer pl-12d med fjerde med skum i midten af fjedrene, skal ikke have sådan en med fjedre igen, det passer ikke til mit rum,hylde.

Sort og med fornuftig pickup

ca 1500kr

Lige før jeg køber den her kun alene pga pickuppen, nålen koster som ny ca 1995kr hos av connection

https://www.dba.dk/pladespiller-technic ... 064058294/
Senest rettet af gasolin man 27. apr 2020 15:55, rettet i alt 4 gange.
gasolin
1 advarsel tildelt

Lokalitet: aarup

Re: Ny pladespiller

Indlægaf Sorenki » man 27. apr 2020 15:27

Hej Gasolin
Hvad er dette for en annonce?
Sælger du en Pioneer PL-12D? vil du købe en der skal erstatte din PL-12Deller spørger du om råd inden køb?
Spørger du om Technics pladespilleren er god? - (Det er den sikkert! - prøv den af!)

Jeg synes du skal være lidt mere præcis i dine indlæg og placering af disse, ift hvad du præcist spørger om, hvis du vil have brugbar respons.
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter

Lokalitet: Frederiksberg

Re: K:Ny pladespiller

Indlægaf gasolin » man 27. apr 2020 15:29

Har haft en Pioneer PL-12D sådan en skal jeg ikke have igen (med fjedre)

Havde jeg en til salg havde jeg sat den til salg i salg og bytte sektionen

Ja jeg kunne godt havde oprettet den i købes sektionen, men jeg har ikke umiddelbart nogen modeller jeg går efter da jeg har få nogen ideer til hvad f.eks thorens og dual som jeg er blevet anbefalet, men også andre f.eks fra philips og lenco.

Måske en har en pladespiller som personen ikke har sat til salg endnu
Senest rettet af gasolin man 27. apr 2020 15:34, rettet i alt 2 gange.
gasolin
1 advarsel tildelt

Indlægaf Sorenki » man 27. apr 2020 15:31

Du formidler dig for vagt til at jeg kan hjælpe dig - jeg tror du har oprettet din købes-annonce det forkerte sted, men jeg kan ikke læse om det overhovedet er en købes annonce?
(Selvom du skrive K:Pladespiller i titlen).
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter

Lokalitet: Frederiksberg

Indlægaf gasolin » man 27. apr 2020 15:36

Hvis ham marantz fyren heller vil have tråden have tråden i købes, så gør han/du bare det
gasolin
1 advarsel tildelt

Indlægaf gasolin » man 27. apr 2020 15:39

Sorenki skrev:Du formidler dig for vagt til at jeg kan hjælpe dig - jeg tror du har oprettet din købes-annonce det forkerte sted, men jeg kan ikke læse om det overhovedet er en købes annonce?
(Selvom du skrive K:Pladespiller i titlen).

Der er ikke nogen specielle model jeg går efter kun sort, fornuftig pickup, at alt skal fungere er en selvfølgelig.

Skal være uden fjedre som bare ikke passer til mit rum,hylde men så længe den har en god modstandygtighed over for vibrationer så det lige meget hvilken type pladespiller det er, også om den er manuel,halvautomatisk eller fuldautomatisk

Tænker hvis nogen har en der opfylder kravende så skriver de en pm
Senest rettet af gasolin man 27. apr 2020 15:46, rettet i alt 1 gang.
gasolin
1 advarsel tildelt

Indlægaf Fredmarantz » man 27. apr 2020 15:49

gasolin skrev:Hvis ham marantz fyren heller vil have tråden have tråden i købes, så gør han/du bare det

Marantz-fyren synes, at ham Gasolin-fyren skal formulere sig tydeligt. Hvis det er en tråd, hvor han søger råd omkring indkøb af vintage- pladespiller, så står den rigtigt. Gasolin-fyrens formulering er en blanding af en købesannonce og behov for rådgivning. Det bør tydeliggøres. Jeg lader den stå her (indtil videre).

Vi må håbe, at du læser evt. indlæg og kommenterer på dem. Holder dig til emnet og er konkret.

Vh
Fredmarantz ( som er hans rigtige brugernavn her på sitet)
Fredmarantz
Redaktør

Lokalitet: Herning

Indlægaf gasolin » man 27. apr 2020 15:53

Det er hvad der er bedste at gå efter, for det langt fra sikkert at alle de andre der har givet mig råd ved så meget om ældre pladespiller som herinde.

Har på ingen måder noget imod en fra 1970'erne, starten af 80'erne.

Havde en Pioneer PL-12d for ca 1½ år siden som ikke var i perfekt stand, men havde en støjsvag motor, fjedre systemet passede bare ikke til mit rum/hylde, synes det var for følsomt over for vibrationer, lidt synd for man kan få en rigtig pæn "mørk" Pioneer PL-10d.
gasolin
1 advarsel tildelt

Indlægaf Nilau » man 27. apr 2020 16:08

gasolin skrev:Det er hvad der er bedste at gå efter, for det langt fra sikkert at alle de andre der har givet mig råd ved så meget om ældre pladespiller som herinde.

Havde en Pioneer PL-12d for ca 1½ år siden som ikke var i perfekt stand, men havde en støjsvag motor, fjedre systemet passede bare ikke til mit rum/hylde, synes det var for følsomt over for vibrationer, lidt synd for man kan få en rigtig pæn "mørk" Pioneer PL-10d.

Jeg kan fornemme at du ikke føler behov for at beklage din nedladende omtale af "Fredmarantz" længere oppe i tråden? Det er godt nok sølle...
Måske hænger det sammen med, at du egentlig ikke LÆSER de svar du får i diverse tråde? Du responderer næsten aldrig direkte til det andre skriver. Du bevæger dig, efter min mening, lige på kanten af at holde forumbrugerne for nar.
Svar gerne direkte på dette. Bare som en kontrolforanstaltning.

N.
Nilau

Lokalitet: København Ø.

Indlægaf gasolin » man 27. apr 2020 16:22

Nilau skrev:
gasolin skrev:Det er hvad der er bedste at gå efter, for det langt fra sikkert at alle de andre der har givet mig råd ved så meget om ældre pladespiller som herinde.

Jeg kan fornemme at du ikke føler behov for at beklage din nedladende omtale af "Fredmarantz" længere oppe i tråden? Det er godt nok sølle...
Måske hænger det sammen med, at du egentlig ikke LÆSER de svar du får i diverse tråde? Du responderer næsten aldrig direkte til det andre skriver. Du bevæger dig, efter min mening, lige på kanten af at holde forumbrugerne for nar.
Svar gerne direkte på dette. Bare som en kontrolforanstaltning.

N.

Hvorfor skulle jeg beklage omtale af Fredmarantz, han irette sætter mig tit og vidste ikke om tråden skulle være her eller i købes delen.

Jeg søger en pladerspiller men ved ikke hvilken jeg skal komme med bud på

I købes ville jeg sikkert også få en masse bud på hvad jeg burde burde købe og som er til salg.

Der er faktisk rigtig mange ældre pladespiller til salg, så valget er ikke lige så begrænset som hvis jeg skulle købe en ny eller næsten ny pladespiller til 1500kr.
Senest rettet af gasolin man 27. apr 2020 16:29, rettet i alt 1 gang.
gasolin
1 advarsel tildelt

Re: K:Ny pladespiller, men hvilken ?

Indlægaf cdp » man 27. apr 2020 16:24

Måske kan tråden rundes af på en fornuftig måde alligevel - men jo mere du pejler dig ind på, jo nemmere er det for os i forum. ;)
!: ingen flydende ophæng?
2: gerne sort, så den passer til dit Denon grej?
3: om den er vintage, er ikke et krav?
4: robust - evt. s-arm med sme fatning og matchende compliance på pu?
5.Indbygget riaa, evt. med sub-filter?
6: DD eller rem drevet?
7. hvordan med betjening? manuel,halv/hel auto.
Et forsigtigt bud herfra - Rega 2/3 eller projekt debut. Især de lette arme, holder resonans fra pladebuler, Akustisk tilbagekobling mv. lidt nede.
Senest rettet af cdp man 27. apr 2020 16:26, rettet i alt 1 gang.
Mvh. Carsten
cdp

Lokalitet: midtfyn

Indlægaf HrAndersen » man 27. apr 2020 16:25

Sidste gang var det et forstærker-råd "Gasolin-fyren" søgte.
viewtopic.php?f=556&t=12554

Det endte med 5 siders; i-ring-snik-snak-skænderier og en lukket tråd.

Jeg anbefaler stadig en alders og/eller afdelings-nakke nummer -kontrol. :roll:
Mvh
Michael

Jeg går primært efter udseende . . . det indvendige skal vi nok få styr på.
HrAndersen

Geografisk sted: 2200
Lokalitet: København

Indlægaf Pokemon » man 27. apr 2020 16:30

HrAndersen skrev:eller afdelings-nakke nummer -kontrol. :roll:

vad er dit afdelings nakke nummer da?
Pokemon
Advarsel tildelt

Lokalitet: Vig

Indlægaf trikker » man 27. apr 2020 16:34

Akai 206 til 600 kr på dba
Tjek det ud
https://www.dba.dk/pladespiller-akai-ap ... 066151731/
Brugeravatar
trikker

Geografisk sted: Foran højtalerne
Lokalitet: Viborg

Indlægaf gasolin » man 27. apr 2020 16:41

cdp skrev:Måske kan tråden rundes af på en fornuftig måde alligevel - men jo mere du pejler dig ind på, jo nemmere er det for os i forum. ;)
!: ingen flydende ophæng?
2: gerne sort, så den passer til dit Denon grej?
3: om den er vintage, er ikke et krav?
4: robust - evt. s-arm med sme fatning og matchende compliance på pu?
5.Indbygget riaa, evt. med sub-filter?
6: DD eller rem drevet?
7. hvordan med betjening? manuel,halv/hel auto.
Et forsigtigt bud herfra - Rega 2/3 eller projekt debut. Især de lette arme, holder resonans fra pladebuler, Akustisk tilbagekobling mv. lidt nede.

1: Ikke fjeder som på en pioneer Pl-10 og 12D
2: Nej bare generalt sort da resten af mit anlæg er sort dog med højtaler som er hvide, sølv og sort.
3: Må den gerne være, det var lidt der skulle laves på den Pioneer PL-12D jeg ikke havde, men fjedre systemmet var ikke noget jeg brød mig om og har derfor ikke mod på at prøve en med fjedre system som dem fra pioneer
4: lige meget så længe tomearmen og pickuppen matcher i specs, om pickuppen er stiv,blød og om den passer med tonearmen
5: kan man få en pladespiller med sub.filter? Skal ikke være med riaa
6:Fuldstændig lige meget (kan godt skifte en rem)
7: lige meget den jeg havde sidst var manuel

Er blevet anbefalet ikke at købe en project, rega intro,rp1 er ikke så modstandsdygtig over for vibrationer hos mig.
gasolin
1 advarsel tildelt

Næste

Tilbage til Grammofoner