Marantz 2500

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Marantz 2500

Indlægaf kennethjakobsen » tirs 2. aug 2022 23:20

Hey,

Jeg er på kig efter en forstærker til mine nye (SORRY) JBL L-100 Classic... (4 ohm)...

Jeg er blevet tilbudt en Marantz 2500 til ca. 11.000 kr. som er serviceret i 2018 af det tyske firma Querschnitt.
https://querschnitt.de

Er der nogle der kender til dem?

Har modtaget denne beskrivelse (oversat fra tysk til engelsk:)
Device disassembled, checked, blown out with high pressure and dusted. short circuit in the right amplifier localized an amplifier transistar removed and renewed interruptions in the nf signal paths eliminated and all switches / potentiometers cleaned and preserved LS relays removed and replaced with a contact-refined version Ruhr currents and DC offsets set required service and adjustment work with function test and duration process carried out
kennethjakobsen
 
Indlæg: 24
Tilmeldt: 29 nov 2020
Lokalitet: Padborg

Re: Marantz 2500

Indlægaf Fredmarantz » tirs 2. aug 2022 23:32

Jeg kender ikke til Querschnitt.de - men jeg ville under alle omstændigheder selv hente den dernede i Dortmund. I øvrigt ville jeg sikre mig, at trafoen havde det godt og at det var den originale eller bedre, som sidder i den. Scoprøret skulle gerne være intakt og have fuld funktion. Desuden skal den jo være pæn og nydelig at se på. Det står der jo ingenting om i den medsendte tekst...

Trafoen er achilleshælen - så derfor skal den virkelig være ok. men det giver næsten sig selv, idet skidtet vel ikke tænder, hvis den er defekt.

Prisen synes at være absolut fair - men altså...ingen tvivl om, at jeg selv ville hente - eller få en betroet kammerat til det.

Edit: Ok- jeg ser nu, at det blot er querschnitt.de, der angiveligt har serviceret den. Den kan jo derfor godt befinde sig i dit nabolag. Ovenstående tekniske ting skal stadig være i orden.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Marantz 2500

Indlægaf kennethjakobsen » ons 3. aug 2022 08:14

Hej Freddy.

Tak for svar - hvis jeg ender med at gå efter den vil jeg også selv køre ned og hente den.

Hvor meget hører man den blæser der er monteret i den - ved du det?
kennethjakobsen
 
Indlæg: 24
Tilmeldt: 29 nov 2020
Lokalitet: Padborg

Re: Marantz 2500

Indlægaf Fredmarantz » ons 3. aug 2022 16:26

Man kan høre den - men den er meget svag, når man spiller ved lav styrke. Den speeder op og kan herved nemmere høres, når apparatet/udgangene bliver varme. Ja, og det kan den så måske ikke, idet lyden/musik også vil være kraftigere.

Men hvornår noget er Svagt og kraftigt siger ikke så meget - det acceptable er også meget afhængigt af hvem der skal høre på det. I givet fald skal der målinger til med dB(A)-vejet dB-opgivelse til - i en meters afstand. Det er bedst at forholde sig til i den relevante situation.

Jeg har nogle Marantz'er herhjemme, hvor der er indbygget blæser. Jeg kan nemt tolerere det, men det kan fruen ikke. .....

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7409
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning


Tilbage til Vintage transistor-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 37 gæster