Rega planner 3 - Nye signal kabler

Analog når det bedst

Rega planner 3 - Nye signal kabler

Indlægaf michaelsloth » tirs 8. okt 2024 15:51

Søger til hjælp til at få udskiftet signal kabler på min + 30 år gamle Rega P. 3 - nogen der kender en tekniker der lodde nye kabler på (go til at lodde) i Odense område?

Håber der er nogen der kan hjælpe ;-)
michaelsloth

Lokalitet: odense

Re: Rega planner 3 - Nye signal kabler

Indlægaf cdp » ons 9. okt 2024 08:47

Hejsa
Der findes sikkert flere ældre radio mekanikere i 5000 området, men de fleste er enten ikke etableret eller man skal nærmest kende dem privat. Måske kan nogle hittes frem via Facebook - har du mulighed for at køre til Ryslinge på Midtfyn, er Sp-Audio er fornuftigt bud. ER selv blevet anbefalet ham på et tidspunkt. Hvis det kun er Rca kablet indtil armkablet der skal skiftes, er opgaven rimelig let. Lidt mere udfordring, hvis armkabling skal skiftes. ( RB-300 )
https://www.spaudioteknik.dk/
EDIT: hvis det er bare er selve Rca kablet som skal skiftes og du selv indkøber nyt, kan jeg måske hjælpe - dog betinget af det hverken er sølv el. alu.
Eks. denne. https://www.avxperten.dk/pages/kontakt-os
Mvh. Carsten
cdp

Lokalitet: midtfyn

Re: Rega planner 3 - Nye signal kabler

Indlægaf The Canadian » ons 9. okt 2024 15:13

Hi ...

Når du nu bor i Odense, så vil jeg tage turen ned til Audiocompagniet på Klostervej ... Fyns eneste REGA forhandler ..

Men vil gerne høre hvorfor du vil skifte kablet og er det kun kablet fra stik til Tonearm eller er det hele vejen?
Stuen - Rega RP10 + Athena 3 + Rega IOS / Tubelab pre + Ortofon GF-603 / Hørning Alkibiades Sig. Gold
Kontoret - Morgen Deva Int amp + Tuner + CD / Thorens TD 127 Electronic + SME 3012R + SPU / Trone Seven MC Riaa / Altec Lancing Series Three
Brugeravatar
The Canadian

Geografisk sted: Den Fynske Hovedsted
Lokalitet: Jakes Joint

Tilbage til Grammofoner