Efter i aften at have set dokumentaren “Becoming Led Zeppelin” som SVT2 viste i Maj måned, så blev jeg nødt til finde mit (desværre) lettere slidte eksemplar af Led Zeppelins debut album frem. Dette album er simpelthen et mesterværk, udgivet i begyndelsen af 1969.
Jeg har ejet dette eksemplar siden jeg gik i 7. klasse i 1971, så det har desværre været med til en del fester. Men den er svær at finde igen, Discogs priser på min version ligger mellem 1000,- og 3000,-
Numre som “Dazed and Confused” og “How many more times” er rene mesterværker i min optik.
Hvad snurrer netop nu?
- KenRas
- Lokalitet: Søstrup
- Geografisk sted: Nær Holbæk
Hvad snurrer netop nu?
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Mvh Kenneth
Sansui and Marantz - The very best, from the East and the West...
Sansui and Marantz - The very best, from the East and the West...
-
Fredmarantz
- Redaktør
- Lokalitet: Herning
Hvad snurrer netop nu?
Ja- Kenneth! Det er en fed fed plade. Den var vel nærmest introen til den hårde "Betonrock" - (før det var noget ,der hed "heavyrock" og før der var noget, der hed "metal") - som hærgede fra '69 og ind i starten af 70'erne - godt syret - totalt smadret - tuuungt - melodiøst - frisat i forhold til tidligere dogmer og med store personligheder med tilsvarende karisma og skandaler slæbende efter sig i stride strømme. . En musikstil, som tog næsten os alle og vi måtte ned i den lokale pladeforretning og redde os et eksemplar. Du nåede at redde dig denne - endda med "plum-label" - good for you!
Jeg har nærmest alle Led Zeppelin's udgivelser .... lige bortset fra netop denne, meeeen ...jeg husker den skræmmende tydeligt!
Vh
Freddy
Jeg har nærmest alle Led Zeppelin's udgivelser .... lige bortset fra netop denne, meeeen ...jeg husker den skræmmende tydeligt!
Vh
Freddy