Lenco l75

Analog når det bedst

Lenco l75

Indlægaf ferr31 » søn 5. feb 2012 14:27

Hej så satte jeg lige støm til min ny indkøbte Lenco, det virker som om at hjulet
laver hjulspind på undersiden af pladetallerknen og derfor ikke hæver farten til
det som den skal være. Motoren kører helt lydløst og hjulet flytter sig også frem
og tilbage på konusen. Kan det være fjederen som skal holde hjulet mod konusen
der er slap :?:

Mvh.
Nils

Lige et par billeder af spillen

Billede

Billede

Billede
Mvh.
Nils
Brugeravatar
ferr31

Geografisk sted: Østfyn
Lokalitet: Nyborg

Re: Lenco l75

Indlægaf his067 » søn 5. feb 2012 16:15

Prøv at rense hjul, aksel og undersiden af pladetallerkenen med husholdningssprit eller rense benzin.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Indlægaf ole n 84 » søn 5. feb 2012 18:10

Her står der at den har direkte drev, er det ikke forkert http://www.dba.dk/pladespiller-lenco-l-75-p/id-79669962/
ole n 84

Geografisk sted: da vinci parken aalborg
Lokalitet: Nordjylland

Indlægaf mcs_5 » søn 5. feb 2012 19:08

Jo, den har direkte mellemhjul.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Indlægaf ferr31 » søn 5. feb 2012 19:31

his067 skrev:Prøv at rense hjul, aksel og undersiden af pladetallerkenen med husholdningssprit eller rense benzin.

Hej så er der renset men den kan stadig ikke starte pladetallerkenen ud over ved 16 omdr.
hvis der nogen der har andre råd eller forslag er de meget velkomne.

Mvh.

Nils
Mvh.
Nils
Brugeravatar
ferr31

Indlægaf Ehapa » søn 5. feb 2012 21:28

Tag den op ad kassen, og stil den på 3-4stks glas/kopper, prøv så og kikke hvad der sker når du starter, og føl dig frem om der er trækkraft i motoren, løs fjeder eller om mellemhjulets leje er dårligt, ser iøvrigt rigtig flot ud.
Ehapa

Lokalitet: Frederiksberg

Indlægaf Kim Christensen » tirs 7. feb 2012 20:14

Eller prøv ovre hos Lenco Heaven?

http://www.lencoheaven.net/
Kim Christensen

Geografisk sted: København

Indlægaf Louis » ons 8. feb 2012 02:55

Jeg har haft mange Lenco'er, og skilt om samlet dem flere gange, oftest er fjederen, simpelthen blevet slap. Prøv at sætte en stram køkkenelastik i istedet, og se om det hjælper.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Lokalitet: Hørning

Indlægaf ferr31 » ons 8. feb 2012 08:34

Louis skrev:Jeg har haft mange Lenco'er, og skilt om samlet dem flere gange, oftest er fjederen, simpelthen blevet slap. Prøv at sætte en stram køkkenelastik i istedet, og se om det hjælper.

Hej og først tak for de indkommene forslag.
Jeg prøver lige forslaget med elastikken i eftermiddag

Mvh.
Nils
Mvh.
Nils
Brugeravatar
ferr31

Indlægaf his067 » ons 8. feb 2012 11:42

"Den store Lenco-guru" Jean Nantais, har lavet et lille kit med et lod-og-trisse system til L75. Det kræver at du kun bruger 33 rpm eller at du bruger en elektronisk motorstyring til at opnå 45 rpm. Der har været noget diskussion om hvor pålideligt det er i daglig brug, men alle er enige om at det er en lydmæssig forbedring.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Indlægaf ferr31 » ons 8. feb 2012 17:19

Hej så fik jeg mont. en elastik og det ser ud til at den starter på alle hastigheder nu :p
Nu mangler jeg så bare at få den afprøvet.
Tak for rådene.
Lige et tillægs spørgsmål når nåle trykket skal indstilles på lodet der sidder på siden er de røde
markeringer så et gram :?: og lige til sidst kan det være rigtigt at der ikke er nogen stel
ledning :?:

Mvh.

Nils
Mvh.
Nils
Brugeravatar
ferr31

Indlægaf erlingt » tors 9. feb 2012 10:22

Nej, du skal ikke regne for meget med de røde markeringer - brug en pickupvægt. Min erfaring med markeringerne er, at de er ca et halvt gram.

Husk også, at det lille lod, der udgør anti- skating, skal indstilles så det passer til nåletryk og nålegeometri. Til dette skal du lige se i manualen, her er et skema, som beskriver justeringen af anti-skating. Har du ikke manualen, så har jeg den i PDF format, så du kan sende mig en PM med din mailadresse, så sender jeg dig en kopi.

Min er monteret med et din-stik, her er stel ført frem til metalkappen på stikket. Hvis du får brug for stel, kan du jo enkelt lave en ledning fra en stelforbindelse inde i grammofonen og fører den frem til din forstærker.
Brugeravatar
erlingt

Lokalitet: Midtjylland

Tilbage til Grammofoner