Hvad snurrer netop nu?

Fundamentet for vores passion

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf r-l-b » lør 4. feb 2012 19:14

der findes som bekendt to slags musik .... country .. og western og vi kan lide dem begge .. frit citeret fra Blues Brothers :-) nuvel nogle gange må man give dem ret de gale amerikanere når man til en 10er finder en plade med dette indersleeve:

Billede

og tre herlige (og meget naturlige) kvinder på coveret

Billede

gæt hvem der leger med påklædningsdukker nu :-) - nej jeg gør ej - det cover skal gemmes
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 - Luxman CX-1 - Luxman CL 350 - 2 x Luxman M120A - Tannoy DC 12" (3149) i Duelundhorn - Garrard 401 - Tannoy DC 10" 2558
Brugeravatar
r-l-b

Lokalitet: Humlebæk

Indlægaf Boptilyoudrop » lør 4. feb 2012 19:36

:lol:
Den er da fantastisk!

Jeg har netop nok en gang været gennem Van the Man's Back On Top. Har man aldrig været omkring Van Morrison er det måske stedet at starte, whaa det er godt!
Billede
Boptilyoudrop

Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Indlægaf Gottschalck » lør 4. feb 2012 20:11

Denne skive vender hele tiden tilbage i maskinerne herhjemme.

http://www.storyvillerecords.com/defaul ... ate_2838=2

Jeg har et underligt had/kærlighedsforhold til den skive. Legardhs stemme har i lang tid iriteret mig, men aligevel drages jeg af helheden på pladen. Mystisk.

H.
Jesper
Brugeravatar
Gottschalck

Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Indlægaf pqrannes » lør 4. feb 2012 22:05

r-l-b skrev:der findes som bekendt to slags musik .... country .. og western og vi kan lide dem begge .. frit citeret fra Blues Brothers :-) nuvel nogle gange må man give dem ret de gale amerikanere når man til en 10er finder en plade med dette indersleeve:

Billede

og tre herlige (og meget naturlige) kvinder på coveret

Billede

gæt hvem der leger med påklædningsdukker nu :-) - nej jeg gør ej - det cover skal gemmes

Jeg vil ikke gætte på noget. Det er i øvrigt en fed plade, som man sagtens kan have stående (og lytte til) uden at skulle have en særlig "country"-sektion (som jeg også har) eller behøve undskylde sig.

PQR
Bofa/B&O
Siemens/Klangfilm
Mono (og stereo)
Med mere.
Brugeravatar
pqrannes

Geografisk sted: 9240 Nibe
Lokalitet: Nibe

Indlægaf pqrannes » lør 4. feb 2012 22:09

Boptilyoudrop skrev::lol:
Den er da fantastisk!

Jeg har netop nok en gang været gennem Van the Man's Back On Top. Har man aldrig været omkring Van Morrison er det måske stedet at starte, whaa det er godt!
Billede

Det Van the Man album er bare fedt. Numrret "New Biography", handler om en eller flere Van Morrisson biografier, som han ikke selv har været medvirket til. "Where did they get the info from?" synger han bidende. Det er fedt.

Og det er alle de andre numre på pladen også. Og lyden er vist ikke dårlig, nej, nærmest ret god.

PQR
Bofa/B&O
Siemens/Klangfilm
Mono (og stereo)
Med mere.
Brugeravatar
pqrannes

Indlægaf kbekke » man 6. feb 2012 22:39

Dén var længe ventet. 25 år. Mindst.

Billede

Billede
Ornithology
Brugeravatar
kbekke

Lokalitet: Vejle

Indlægaf his067 » ons 8. feb 2012 12:26

Billede Peter Gabriel: Scratch My Back
Langt det bedste Peter Gabriel har lavet i årtier.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Indlægaf bluetiger » ons 8. feb 2012 17:07

Johnny Winter - Birds can't row boats

Aside from "Ice Cube" (a 1959 instrumental), these tracks date from 1965-1968. Many are previously unissued or only available on rare 45s. Those accustomed to his more famous recordings are in for a jolt, as this shows Winter in several unexpected settings: grinding Texas psych-punk, the British Invasion-cum-folk-rock garage single "Gone for Bad," blue-eyed R&B/soul, an Everly Brothers cover, a Highway 61-era Dylan imitation, and even a sh*t-kickin' C&W tune. There are also some straight, predominantly acoustic blues numbers.

Brugeravatar
bluetiger

Geografisk sted: Lige over lillebælt og så ca 25 km til venstre

Indlægaf pqrannes » tors 9. feb 2012 21:32

Nyt musik fra den yngre generation:

Billede

Min datter har lånt albummet af en veninde. Hittet "limit to your love", som jeg godt kendte, og som jeg hører lige nu, går så dybt ned at Jealvox hornene næsten hopper; første gang jeg hørte nummere var i en Citroen Saxo, hvor de vinterfrosne dørhøjttalere lød som om de var ved at falde fra hinanden.

I øvrigt synes det fine electronica-folk album at lære mine store horn og Fisher'en at spille en flot vibrerende bund.

PQR
Bofa/B&O
Siemens/Klangfilm
Mono (og stereo)
Med mere.
Brugeravatar
pqrannes

Indlægaf r-l-b » tors 9. feb 2012 21:59

Billede tror jeg har hørt det om og om igen 4 gange nu!
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 - Luxman CX-1 - Luxman CL 350 - 2 x Luxman M120A - Tannoy DC 12" (3149) i Duelundhorn - Garrard 401 - Tannoy DC 10" 2558
Brugeravatar
r-l-b

Lokalitet: Humlebæk

Indlægaf pqrannes » tors 9. feb 2012 22:04

r-l-b skrev:Billede
tror jeg har hørt det om og om igen 4 gange nu!

Nemlig, et dejligt album. Det nye Cohen album skulle være endnu bedre.

PQR
Bofa/B&O
Siemens/Klangfilm
Mono (og stereo)
Med mere.
Brugeravatar
pqrannes

Indlægaf mcs_5 » søn 12. feb 2012 01:45

Billede

- men selvfølgelig ikke med det grimme logo nederst til højre ;)

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Indlægaf Boptilyoudrop » tors 16. feb 2012 22:36

Billede

På en gammel Connoisseur med orthofon ff15xe. Den plade skubber bare så meget og så fed bas ud af minihornene!

Billede

Sovt nok blev det aldrig et hit med den pick up på den pladespiller som jeg modtog den i, men lige nu syntes jeg bare at det er total ital! Iman feeling irie!
Boptilyoudrop

Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Easy Living

Indlægaf Captain Phoenix » fre 17. feb 2012 23:36

På plademessen (Nørrebrohallen, Kbh) faldt jeg over denne skive, som kom med hjem for en flad 10'er.
Det var noget med 10 for en hund - og så kom den med for at nå op på de 10 stk.
Kendte navne og et repertoiret af jazz- og film-klassikere - det kunne da ikke være helt galt...

Billede

Det er det heller ikke.
Det er KANON godt!!!

Her er to modne, top-rutinerede musikere i en optagelse fra midt i 80'erne - begge hen mod slutningen af deres karriere (Joe Pass tjekkede definitivt ud i '94 og Ella Fitzgerald to år senere).
Én stemme og én guitar - og så meget musik, nærvær og feel. For fanden mand - altså...
Jeg sidder bare her og smiler - og lapper i mig. Herligt!

Optagelsen er meget flot - god balance mellem de to og fylde + lækre detaljer i både sang og guitarspil.
Ligeså standen på det eksemplar jeg fik med hjem. Og så for en 10'er - Halleluja!
Titlen er "Easy Living" - Ella Fitzgerald and Joe Pass - Pablo Records 2310-921.
Dén skulle du prøve!
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix

Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Indlægaf Ehapa » lør 18. feb 2012 01:00

Pablo records skiver er rigtigt godt indspillet, har 5-6stk, hvis du bor i København, så slå et smut forbi accord i vestergade de har dem tit til 35-65kr stk.
Ehapa

Lokalitet: Frederiksberg

ForegåendeNæste

Tilbage til Musikken