TruthSpinner skrev:
Som beskrevet i linket ovenfor er de originale transer ikke til at skaffe, men On Semiconductor MJ21193g/MJ21194g er passende erstatninger, som faktisk nok er lidt bedre end originalerne. Mouser har leveret varen på rekordtid - 2 dage - og uden forsendelsesomkostninger ved køb over 65 Euro (tror jeg nok det var).
Jeg ville også være ganske tryg ved indkøb af ON-SEMI's transistorer - vigtigt selvfølgelig (og som du også selv har praktiseret) at de indkøbes via aut. forhandler, som kan stå inde for originaliteten.
Jeg købte for en tid siden netop et større parti (samlet 60 stk hhv. 21195G/21196G) til restaurering af to slutforstærkere. De originale sidder der stadig, men de er lidt kendte for ikke at være de mest stabile. Derfor er det meningen, at de skal skiftes ud forebyggende. De gamle transistorer gemmes naturligvis og deres oprindelige monteringsposition noteres. Desuden kan man ved indkøb aut. bedre komme til at købe fra samme batch, hvis dette måtte have betydning - og det tror jeg, at det har. Grunden er selvsagt ikke selve batchet, men mere en bedre chance for, at de matcher hinanden elektrisk (Hfe). De "moderne" on-semi's er i hvert fald i min verden kendte for at være noget mere stabile og pålidelige - samt
formentlig produceret under snævrere tolerancer end de gamle. Jeg må sige, at
lige netop dette er det eneste sted, hvor jeg tror, at nyt er bedre end gammelt
Jeg mangler i øvrigt en P-300 i flot og fuldt duelig stand, så du må sige til, hvis........

.
Jeg har selv en E-202 - E-203 - P-400 - T-100 - C-200 - det skriger jo på en P-300
Vh
Freddy