Lidt billeder: Ved godt billederne ligner, hvad jeg tidligere i vist - men nu er der pudset lidt på den og alle de "gule" er f.eks. nye... - og Ja - det er rent fuglerede det hele

Go' weekend - X-ray.
mcs_5 skrev:Det store ligner meget de KP kondensatorer som både RS og Farnell sælger. Dem kan du finde her: http://dk.rs-online.com/web/c/passive-k ... 4294956627
De er gode, men også ret pebrede...
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
X-ray skrev:Resten "tuner delen" er en pendant til dén fra ELFA men i 400v type - den er noget billigere - og fås helt ned i 1nF som jeg også skulle bruge![]()
mcs_5 skrev:Så hvis man ikke er helt sikker på hvad man laver......
X-ray skrev:I øvrigt har jeg aldrig tidligere haft et app. mellem hænderne, hvor alle kondensatorer så konsekvent - har været så "langt ude i skoven". De har lækket helt vildt - og værdierne helt hen i vejret....
måske fordi mit instrument ikke kan finde ud af at måle capacitet, hvis de lækker for meget...!
mcs_5 skrev:X-ray skrev:I øvrigt har jeg aldrig tidligere haft et app. mellem hænderne, hvor alle kondensatorer så konsekvent - har været så "langt ude i skoven". De har lækket helt vildt - og værdierne helt hen i vejret....
Køb en Sansui af ca. samme årgang - der er de store lytter også døde nogen gange. Alle de små grå skal selvfølgelig også skiftesmåske fordi mit instrument ikke kan finde ud af at måle capacitet, hvis de lækker for meget...!
Prøv med ohm-området - der får du bedre resultater med japanske papir/olie-kondensatorer
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
X-ray skrev:Der er 3 "store" elko'er tilbage, som jeg ikke har skiftet endnu - jeg har allerede købt de 2 af dem. Den sidste er en 3x40µF 350V - hvor finder man den?
Forstår ikke helt, hvad du mener med "Prøv med ohm-området....."
Forstået på den måde - at har man først ohm'et dem og den er gal - ja så er der ingen grund til at checke om værdien holder...!
mcs_5 skrev:Hvad er målene på den? JJ laver en 40+20+20+20 (Ø40*50mm) der kunne kombineres med en ekstra "løs" 22µF. F+T laver en 40+40+20+20 (Ø40*60mm) og CE laver en 40+40+40+40 (Ø35*64mm). Den fra JJ er billig. De andre to koster henh. 26,70 euro og $32,95 - begge + moms.
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
Tonni skrev:Men hvad er nu det? Et B&o Wow & Flutter meter og en Skillevario fra samme?
Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster