Hej Igen
Synes jeg skylder en update vedr. pickup-situationen pt.
Som sagt så har jeg jeg jo kørt med en AT-95E en rum tid, som jo lyder meget godt, men som jeg også efter længere tids lytning konkluderede lød lidt hårdt i mit setup (Rogers LS3/5A, Naim Nait 2). Jeg fandt herefter ud af, at jeg rent faktisk havde en ældre DL160 liggende. Jeg havde for længe siden købt en STD 305M, hvor den sad på, og nu lå den i skuffen og kedede sig. Jeg troede egentligt den var udtjent, men et makro billede viste en fin diamant (ikke en brugbar måde at verificere en PU på, I know, men i mangel af bedre) og en (næsten) lige nålefane. Jeg gav den et skud, og halleluja - den spillede, og den spillede GODT!
Jeg vidste dog, at den havde mange timer på bagen, så jeg stoppede ikke med at søge en PU, da jeg egentligt gerne ville spare 160'eren - den er jo sjælden nu - og så have den i et løst headshell til hurtig skift, når lysten skulle komme over een.
Ind fra højre kom så en Shure N97XE med både original nål og Jico SAS forpart (V15VxMR og ikke den "nyere" 77x3) fra Gottschalcks skatkammer.
Shure PU'ens originale nål er engagerende og behagelig, men også MEGET afrundet i toppen. Jico-nålen er noget helt andet! Det er uden tvivl den bedste PU, der har været her på matriklen - letflydende, musikalsk og varm, uden at være en sweater, man konstant har lyst til at tage af

Den skulle i teorien køre bedst i lidt lettere arme, men vælger man at benytte Shures børstesystem, så bliver brug i tungere arme muligt. Her kører den ihvertfald helt perfekt i en mellemsvær arm og uden det mindste feedback i højttalermembranerne.
Det skal lige nævnes, at jeg i processens løb også valgte at hente min trofaste Dynaco SCA-35 ned fra dens ferie på loftet (Her befandt den sig, da min lille etårige søn "naturligvis" bruger hifi-skænken til at støtte sig, når han øver sine første gå-trin, og derfor helst ikke skal brænde sig på det gamle bæst - nu må han lære det på den hårde måde

)
Jeg blev aldrig helt tilfreds med lyden, når Nait'en var spændt for Rogers'ne. De KRÆVER altså rør! Egentligt ville jeg gerne sælge den, men lejlighedens kvindelige beboer nedlagde bestemt veto! Hun eeeeelsker den forstærker (læs; hun kan lide designet

) og nu spiller den i køkkenalrummet med en Denon DP-57 (OM30) og JBL L20T. Her lyder den nu også dejligt, og jeg ved godt, at jeg ikke skal ikke klage - jeg har en MEGET large og hifi-venlig frue, når jeg kan have sådan et set-up i mit køkken
Jeg er glad og musikken spiller
Mvh
Sommer