Tak til Captain !
Var der enheder i dine JBL 150 kasser ? Vi ligger på en skrånende vej hvor kommunen
for år tilbage valgte simpelthen at asfaltere alle vej-kloakristene over !
Større mængder vand i kælderen er så nærmest fysisk umuligt for vejens beboere bortset fra de stakler der bor helt nede af vejen ...
Om det giver en mindre buldrene og præcisere bas at hæve dem fra gulvet ?
Hmm - det giver selvfølgelig et lavere bas-ouput, men jeg synes nu ikke der sker så meget med præcisionen -
det burde der vel heller ikke objektivt set eller ... ? Måske er jeg ikke den helt rigtige at spørge idet de to sæt
Jubal begge har nyere bas-ophæng (dermed "fastere" bas) og de bageste L-65 har fået gummi-ophæng (!)
hvilket også giver dem en noget "fastere/slankere" bas end de ellers ville have haft. De ophæng monterede
Alan Twaites i sin tid (på min opfordring) for at jeg ønskede at ende ud med en mere langtidsholdbar løsning.
DEN løsning er der nok ikke mange JBL-fanatikere der ville have valgt, men jeg er ovenud tilfreds !
Jeg har ikke selv kunnet finde gummiophæng der passede til Jubal'erne (kun skum) da jeg skulle montere nye ophæng, men det gør ikke det store ;-) Hvis du har lyst, er du velkommen til at komme forbi til et lyt både "oppe og nede fra gulvet".
his067 : Hamrende godt og morsomt citat ! Jeg må med skam erkende at jeg ikke har hørt det før ...
Og så har jeg været lidt ude i krogene i kælderen. Efter jeg sendte det første indlæg "opdagede" jeg at jeg
havde lidt flere stumper der måske kunne gøre sig i dette forum - vi starter med højttalerne i det tilstødende værksted :
B&O Penta model I - 01.jpg
Beolab Penta I. Lettere ramponerede (fra et teenage-værelse), hjemme-reparerede ophæng på mellemtonerne. Spiller fint !
JBL 120 Tl - 01.jpg
JBL 120 Ti. En hed drøm fra 80'erne blev til virkelighed da jeg købte dem for "en hund" da DR stoppede på Rosenørns Alle. Nye ophæng (gummi !) på bassen - står i vente-position til et eller andet ...
JBL C-et eller andet - 01.jpg
JBL C-et eller andet ... Har den legendariske 123 D bas der kun er 3" dyb. Pænt meget dynamik og pænt følsom højttaler !
Lenco L75 - 01.jpg
Lenco L75, Selvfølgelig har jeg da også sådan een ;-) Bruges primært til at teste B&O pic-up's på når de en (efterhånden) sjælden gang imellem dukker op.
Rega Planet - 01.jpg
Rega Planet. Min første pladespiller ! Ja - dette eksemplar ! Købt midt i 70'erne - tror jeg har regningen endnu ...
Sony WMD-6C - 01.jpg
Sony WMD-6C, Sennheiser MD421. Det hænder at jeg bånder noget live-musik. Senest var forrige år til Roskilde Festival hvor en af dem blev brugt som back-up da jeg skar vinyler.
Vivanco MX-800 - 01.jpg
Vivanco MX-800. Kunne ikke dy mig med lidt fis tilsidst ;-) De bliver faktisk brugt en gang imellem. Een af den lånes hvert år ud til et selskab der afholder Heavy Metal herrefrokost - de kunne bygge noget kram i gamle dage

Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.