Accuphase et al

Vis os dit grej

Re: Accuphase et al

Indlægaf TruthSpinner » tors 30. maj 2013 08:30

Jeg er ikke 100% sikker, men mener at have læst det - måske i en korrespondence med Hifido.

Du skal dog under alle omstændigheder være varsom og kontakte en lokal for at få det fulde bilede, se bl.a.:

http://wikitravel.org/en/Electrical_systems

og

https://www.nipron.co.jp/english/product_info/encyclopedia/2_3.htm
TruthSpinner
Branchemedlem

Geografisk sted: Storkøbenhavn
Lokalitet: Taastrup

Indlægaf MDA » tors 30. maj 2013 09:24

Mon de ligesom i USA har 230v som kraft stik?
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin

Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Indlægaf his067 » tors 30. maj 2013 09:57

Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Indlægaf mcs_5 » fre 31. maj 2013 02:39

Tak for links. De bekræfter de 100V +/-10%. Jeg tror Mads har ret - de har nok to 100V faser med 200V imellem, ligesom de har 120/240V i USA.

Venlig hilsen

Mikkel
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Indlægaf TruthSpinner » fre 31. maj 2013 17:47

Fino, så er den flue klasket - tilbage til emnet: Accuphase grej kan sagtens stilles til Europæisk spænding.

Hvad er efter jeres mening det mest attraktive grej Accuphase nogen sinde har lavet?

Personlig finder jeg vintage grejet besnærende og ville rigtigt gerne eje et par M-60. Jeg har dog stadig til gode at høre et sæt C-240/P-400, et sæt C-260/P-360 og C-280V/P-800, som helt klart også rangerer blandt dem jeg gerne ville stifte bekendtskab med.

Mange mener faktisk at C-260/P-360 og muligvis DP-80L/DC-81L eller DP-70V kan noget helt særligt, som gør dem til de bedste overall, altså indtil de nyeste serier kom.
TruthSpinner
Branchemedlem

Indlægaf TruthSpinner » lør 1. jun 2013 23:35

Accuphase anlæg byttes for godt hus med god akustik i storkøbenhavn, nogle bydere? :'(
TruthSpinner
Branchemedlem

Indlægaf Dan63 » man 3. jun 2013 10:50

Hej Truth-Spinner og andre:)

Nu hvor jeg har læst tråden her og er blevet inspireret til måske at anskaffe mig en Accuphase forforstærker, tænkte jeg om de ældste modeller (som min økonomi måske kan klare:)) C200 og måske C240 ville kunne banke min Audio Analogue af banen, hvad angår reproduktion af et stort lydbillede?
Og er de iøvrigt udstyret med en riaa?

Mvh Dan
IMF RSPM mk4 Min førerhund vil ikke sige, hvordan de ser ud, men de lyder godt:)
Dan63

Lokalitet: Brøndby Strand

Indlægaf TruthSpinner » man 3. jun 2013 22:51

RIGTIGT GOD:
C-200 er bygget efter cost-no-object tilgangen og er meget lineær og transparent. Den er udstyret med en ganske glimrende MM riaa som er opbygget i fuld dual mono og har separat gain kontrol for hver kanal (niveautilpasning). Det er virkelig en god forforstærker, også efter dagens standard.

ENDNU BEDRE:
C-240 har jeg ikke selv haft. Den tilføjer nok en smule mere refinement til ovenstående egenskaber og har vist nok et head-amp kredsløb der svarer til Accuphase C-7, dva. at den også tager MC pickupper. Hvor C-200 har mange drejeknapper så har C-240 ultramange trykknapper, hvilket alt andet lige giver et stort potentiale for knap-skrat.

De mest hardcore Accuphase enthusiaster vil sige at de begge fungerer godt i alle situationer, men optimalt sammen med de matchende effektforstærkere, hhv. P-300 og P-400.
TruthSpinner
Branchemedlem

Indlægaf TruthSpinner » ons 5. jun 2013 00:00

Om din Audio Analogue vil blive slået af de nævnte modeller på den specifikke egenskab du nævner må komme an på en prøve - hvis du handler fornuftigt kan du helt sikkert sælge en evt. Accuphase pre for samme pris som du køber.
TruthSpinner
Branchemedlem

Indlægaf Dan63 » ons 5. jun 2013 10:05

Hej Truth-Spinner.

Hvordan er det så egentlig med veligeholdelse?
Det er trods alt modne apparater:)Det er nemlig sådan at jeg ingen muligheder har for at lave noget af det elektroniske selv. Af indlysende årsager:)
Men det kunne være interessant, hvis muligheden skulle vise sig, til at høre/se sådan en C200?
Det kan jo være at det bare skal være sådan en og jeg så må beder om evt. hjælp herinde:)

Mvh. Dan
IMF RSPM mk4 Min førerhund vil ikke sige, hvordan de ser ud, men de lyder godt:)
Dan63

Indlægaf Fredmarantz » ons 5. jun 2013 10:16

Mht. vedligehold af sådan en fætter, så tror jeg ikke, at de divergerer i forhold til andre apparater med en del år på bagen.

Kyndig rensning af kontakter og potentiometre. opmærksomhed på elektrolytkondensatorer's tilstand og eventuelle udskiftning - rengøring osv...

Min egen C-200 fik en grundig hysterisk rengøring - udskiftet en enkelt transistor - rensning af kontakter og potentiometre - nu kører den som ny.

C-200 udbydes ikke ofte til salg, men det er dog ikke helt umuligt at finde én, men der kan gå årevis. Tysk Ebay er nok "the way to go", hvis man er lidt utålmodig. nogle af de tyske er dyre i indkøb. De fleste Accuphaseapparater er altid pænt holdte idet ejerne ofte har haft sans for kvalitet og oftest er tingene også dyrt indkøbte, hvilket i sig selv ofte animerer folk til at passe godt på tingene.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør

Lokalitet: Herning

Indlægaf Dan63 » ons 5. jun 2013 11:54

Hej igen.

Tak for info Freddy!:)

Tja, så må jeg nok se mig om efter noget andet, da jeg ikke er i stand til at benytte udenlandske ebay. Suk!

Mvh. Dan
Dan63

Indlægaf TruthSpinner » ons 5. jun 2013 16:10

Opgiv nu ikke håbet. Har du et budget i tankerne, for det spiller naturligvis også ind på tidshorisonten?
TruthSpinner
Branchemedlem

Indlægaf Dan63 » ons 5. jun 2013 16:58

Hej Truth-Spinner.

Et er budgettet noget andet er at jeg ikke kan benytte muligheden at købe fra udlandet. Suk!
Så skal det være en Accuphase C200, er den nød til at være til at få fat i her i landet.

Mvh Dan
Dan63

Indlægaf TruthSpinner » ons 5. jun 2013 17:12

Jo jo, men det sker jo altså også at de kommer her forbi - giv det lige et øjeblik.
TruthSpinner
Branchemedlem

ForegåendeNæste

Tilbage til Bruger-galleri