Dagens musikfund.

Fundamentet for vores passion

Re: Dagens musikfund.

Indlægaf Max » man 3. jun 2013 21:44

I 1994 var der vel ingen der troede på LP'en mere, så der var vel intet salg.
Mvh Max
Brugeravatar
Max
 
Indlæg: 593
Tilmeldt: 16 okt 2012
Lokalitet: 8700 Horsens

Re: Dagens musikfund.

Indlægaf CARS10 » man 3. jun 2013 22:42

Ja, det tror jeg også. Har den desværre kun på CD, så jeg må nøjes med de andre gamle, som jeg har på LP, og de er nok udgivet i flere eksemplarer.
carsten
CARS10
 
Indlæg: 223
Tilmeldt: 11 apr 2012
Geografisk sted: København
Lokalitet: Utterslev

Re: Dagens musikfund.

Indlægaf Louis » man 3. jun 2013 23:37

pqrannes skrev:Ja, fundet af CV Jørgensens "Sjælland" på vinyl var et fedt fund.

Det hedder sig (på nettet), at den kun er trykt i 500 (eller 1.000) eks.: er der nogen som kan huske, hvorfor der kun er så få i omløb? Troede man ikke længere på vinyl-formatet, blev den trukket tilbage eller hvordan var det?

PQR


Så vidt jeg husker er der kun trykt 500 stk. Af to omgange. Første oplag er vist på 500 men da c.v. Jørgensen så dem var han ikke tilfreds med farverne på coveret, så 200 blev trukket tilbage, og kom aldrig ud. Så blev der trykt 200 nye, med de rigtige farver osv. Så det skulle være en af de få plader hvor andet oplag er mere sjældent end første:)

Men jeg kan ikke huske hvor jeg har det fra, eller om det er sandt.

Sjælland og fraklipner højt på ønskelisten her - det er de to der mangler her i samlingen.

Men foræringen (ikke fundet)vaf Allan Olsens - Jøwt, med autograf og dato på vinyl, er jeg nu også ret glad for.

Andre der har invisteret i den?
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2764
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Dagens musikfund.

Indlægaf csso » tirs 4. jun 2013 06:32

Louis skrev:
pqrannes skrev:Ja, fundet af CV Jørgensens "Sjælland" på vinyl var et fedt fund.

Det hedder sig (på nettet), at den kun er trykt i 500 (eller 1.000) eks.: er der nogen som kan huske, hvorfor der kun er så få i omløb? Troede man ikke længere på vinyl-formatet, blev den trukket tilbage eller hvordan var det?

PQR


Så vidt jeg husker er der kun trykt 500 stk. Af to omgange. Første oplag er vist på 500 men da c.v. Jørgensen så dem var han ikke tilfreds med farverne på coveret, så 200 blev trukket tilbage, og kom aldrig ud. Så blev der trykt 200 nye, med de rigtige farver osv. Så det skulle være en af de få plader hvor andet oplag er mere sjældent end første:)

Men jeg kan ikke huske hvor jeg har det fra, eller om det er sandt.

Sjælland og fraklipner højt på ønskelisten her - det er de to der mangler her i samlingen.

Men foræringen (ikke fundet)vaf Allan Olsens - Jøwt, med autograf og dato på vinyl, er jeg nu også ret glad for.

Andre der har invisteret i den?


Hvor har du fundet den? - og er der flere? ;)
Bedste rockarkæologiske hilsner

“One time we saw some hookers but when we got closer we realized it was Motley Crue.”
Brugeravatar
csso
 
Indlæg: 412
Tilmeldt: 29 maj 2011
Geografisk sted: Nordjylland
Lokalitet: Aabybro

Re: Dagens musikfund.

Indlægaf Louis » tirs 4. jun 2013 12:50

csso skrev:
Louis skrev:
pqrannes skrev:Ja, fundet af CV Jørgensens "Sjælland" på vinyl var et fedt fund.

Det hedder sig (på nettet), at den kun er trykt i 500 (eller 1.000) eks.: er der nogen som kan huske, hvorfor der kun er så få i omløb? Troede man ikke længere på vinyl-formatet, blev den trukket tilbage eller hvordan var det?

PQR


Så vidt jeg husker er der kun trykt 500 stk. Af to omgange. Første oplag er vist på 500 men da c.v. Jørgensen så dem var han ikke tilfreds med farverne på coveret, så 200 blev trukket tilbage, og kom aldrig ud. Så blev der trykt 200 nye, med de rigtige farver osv. Så det skulle være en af de få plader hvor andet oplag er mere sjældent end første:)

Men jeg kan ikke huske hvor jeg har det fra, eller om det er sandt.

Sjælland og fraklipn er højt på ønskelisten her - det er de to der mangler her i samlingen.

Men foræringen (ikke fundet)vaf Allan Olsens - Jøwt, med autograf og dato på vinyl, er jeg nu også ret glad for.

Andre der har invisteret i den?


Hvor har du fundet den? - og er der flere? ;)


Allan Olsen - Jøwt? - Den kan du købe i Stereo Studio;-) Limted 500, så der skal ikke ventes alt for længe.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2764
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Dagens musikfund.

Indlægaf larsne » lør 17. aug 2013 20:05

Markedsbesøg i går førte til et større rock vinyl indkøb bl.a.

Billede
2 x Steeppenwolf
santana
Thin Lizzy
Uriah Heep
2 x Led Zeppelin
2 x Black Sabbath
Rolling Stone
The Kinks
larsne
 
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 sep 2010
Lokalitet: Holstebro

Re: Dagens musikfund.

Indlægaf Captain Phoenix » lør 17. aug 2013 20:26

Solidt indkøb af 70'er must-have-rock'n'roll LP'er - tillykke. :cool1:

Jeg mindes navnlig
larsne skrev:Uriah Heep

Åh ja - gik i 1.g da den kom.
Det gjorde Susanne med de store brune øjne og de store bløde b...... også.
Gik i 1.g altså... Og også det andet...
:oops: Erhm...
Dén tid kommer jo aldrig tilbage - men musikken er her endnu. Heldigvis.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2616
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Dagens musikfund.

Indlægaf larsne » lør 17. aug 2013 22:07

Captain Phoenix skrev:Solidt indkøb af 70'er must-have-rock'n'roll LP'er - tillykke. :cool1:
Det gjorde Susanne med de store brune øjne og de store bløde b...... også.
Gik i 1.g altså... Og også det andet...


Ja hvis hun også kunne lide Heep så lyder det sandelig som 'the one that got away' ;)
larsne
 
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 sep 2010
Lokalitet: Holstebro

Re: Dagens musikfund.

Indlægaf mickr » lør 17. aug 2013 22:14

Kom helt tilfældigt forbi et rigtigt hyggeligt loppemarked i dag, hvor jeg fandt et par gamle plader med The Cure samt Supergrass: Alright/Time på gul vinyl, som det mest spændende, og så fik sælgeren prakket mig Dylan: - Dylan fra 1973 på. "Den er fuld af spændende out-takes sagde han". Ja godaw do, som vi siger i Århus. Den er dæleme dårlig, men det ser ud til at være en førsteudgave, så måske er det mig der ler sidst. :|

Anyways, jeg havde ikke kontanter og måtte lige ned ad gaden for at hæve i en automat, hvor jeg huskede mit kort og min kvittering, men glemte mine penge. Der gik max et minut før jeg opdagede det, men de var selvfølgelig væk :'( Da jeg nåede tilbage til sælger var han fordybet i en samtale med en svensker om tidlig Hip Hop, jeg gik et skridt til højre hvor en ældre dame havde klassisk vinyl til salg. Jeg har aldrig lige været så meget til De fire årstider, men et eller andet fik mig til at købe den her:
vivaldiupload.jpg

Jeg googlede den lige og noget siger mig, at jeg skal se om jeg ikke kan finde ud af hvem hun var, for den skal hun vist have mere end de 15,- som hun solgte den for, og hun gav både gratis kaffe og alt muligt.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
mickr
 
Indlæg: 390
Tilmeldt: 01 feb 2012
Lokalitet: Århus

Re: Dagens musikfund.

Indlægaf Captain Phoenix » lør 17. aug 2013 23:21

larsne skrev:
Captain Phoenix skrev:Solidt indkøb af 70'er must-have-rock'n'roll LP'er - tillykke. :cool1:
Det gjorde Susanne med de store brune øjne og de store bløde b...... også.
Gik i 1.g altså... Og også det andet...


Ja hvis hun også kunne lide Heep så lyder det sandelig som 'the one that got away' ;)

Others got here... ;)

Nå - tilbage til emnet:
Dagens LP-høst bestod af følgende:
Pladehøst 17 aug.jpg

Charles Lloyd Quartet (m. Keith Jarret - ung) optaget live i Oslo 1970/71
Charles Lloyd Soundtrack (m. Jarret - endnu yngre, Jack DeJohnette og Ron McClure) fra 1969
Thad Jones & Aura Rully fra 1977 - TJ dirrigerer det svenske Radio Jazz Orkerster året før han landede i Danmark og tryllede med Radioens Big Band se evt. her
Bill Evans: "You must belive in spring" (m. Eddie Gomez og Eliot Zigmund) - indspillet 3 år før og udgivet ét år efter hvad der er blevet kaldt "historiens længst varende selvmord"...
The Cannonball Adderley Quartet: "At the Lighthouse" og "What is this thing called soul" - begge indspillet live i 1960 i hhv LA og Europa (men den sidste først udgivet i 1984)

Jeg glæder mig til at komme igennem dem!
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2616
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Dagens musikfund.

Indlægaf Almarx » søn 18. aug 2013 01:21

Ja, dem gad jeg godt have, - og Lloyd har jeg vist et sted.
Brugeravatar
Almarx
 
Indlæg: 391
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Dollerup sogn
Lokalitet: Viborg

LP'er fra loppemarkedet på Bellahøj

Indlægaf Captain Phoenix » søn 25. aug 2013 15:06

At gå på loppemarked er efterhånden ved at være lige så hipt som at være TV-kok. Ihvertfald er der mange TV-programmer med loppemarkeds-besøg o.l. ("Skattejægerne", "Guld på Slottet", engelske "Bargain Hunt" osv.).
Og det bliver tilsvarende sværere at have loppemarkederne nogenlunde for sig selv :Skor: og at gøre gode fund (sådan generelt). Men man kan stadig være heldig - og her er hvad jeg fik med hjem fra dagens marked på Cirkuspladsen ved Bellahøj (København).

Pladekøb 25.08.2013.jpg

Øverste række:
Dollar Brand - African Piano.
Interessant solo live-optagelse fra Montmartre (okt 1969). Coveret er kun et ulimet omslag. Pladeselskabet Spectator Records var dansk og eksisterede fra 1969 - 1972, hvor det hele (studie, masterbånd mm.) futtede op i røg og aldrig blev til noget mere. Tror der var en forbindelse til navnkundige Bristol Music på Strøget - nogen der kender til det?

Pink Floyd - Dark Side Of The Moon (selvfølgelig), men her i en japansk udgave fra EMI PRO-USE SERIES. Skal blive spændende at høre om lyden er endnu mere lækker end normalt (ifg Discogs er den pænt eftertragtet).

KELD & Donkeys' serenader
Ja, ja - ved det godt... Og heller ikke lige min stil ellers, men netop aftenen før var jeg sammen med bl.a. Keld og Hilda Heick til sølvbryllup (havde Hilda til bords). Coincidence og så kunne jeg jo lige så godt tage den med for en 5,- (de andre plader var op til dobbelt så dyre...). PS: Keld og Hilda (67 år) spiller stadig sammen live - men "kun 110-120 gange om året nu - og så spiller Keld jo med en del andre" (!) og er top-professionelle i alt hvad de laver. Respekt ! (uanset at det slet ikke er min stil).
Det viser sig så, at dette er Keld & Donkeys første LP (med old-school flip-back cover) fra 1966 - og det er der åbenbart andre der har opdaget.

Nederste række:
Benny Carter meets Oscar Peterson
Dejlig (men måske konventionel) jazz med top-navne. Perfekt eksemplar af LP fra 1986. Plug, play and enjoy.

Pink Floyd - Relics.
Opsamling af tidlige numre fra 1971. En af sønnerne har den ikke - og man har vel stadig ansvar for at sende dem ordentligt videre i verden (selv om han er flyttet til Århus...).

Og så til sidst en af de jazz-albums, der konsekvent havner blandt de øverste 20 i diverse lister over "Top xxx Jazz Albums of All Time" ("Kind of Blue" er som regel nr. 1):
Dexter Gordon - GO.
Se den har jeg jo sådan set i forvejen... Og eksemplaret her har en del ridser (hvoraf dog kun få høres), lidt baggrundsstøj - og coveret har både aldersspor og begyndende seam split.
Og så er den oven i købet kun i mono, så hvorfor slæbe den hele vejen hjem fra loppemarked?

Hov... Vent lige...

Mono? Ja!
Og plademærke/-nummer BLP 4112?? Ja!!
Og Blue Note Microgroove, Made in USA??? Ja, ja - JA for pokker!!!

:Thumpsup:

Se sådan blev det en helt fantastisk vinyl-dag, for det er den rigtig udgave af en top-jazz-LP.
Og jeg sidder stadig her og smiler til Dexters saxofon mens jeg skriver...
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2616
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Dagens musikfund.

Indlægaf Edge » søn 25. aug 2013 15:20

Nu kommer Sommer snart og lovpriser dine fund. :Thumpsup:

Her har Søndagen osse budt på topresultat, En sejr i Cykelløb I Fredericia, det gør det værd at stå på kl. lo*t Weekend efter Weekend.
Remember, Tuesday is Soylent Green Day.
Edge
 
Indlæg: 902
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Dagens musikfund.

Indlægaf Captain Phoenix » søn 1. sep 2013 21:54

Edge skrev:Nu kommer Sommer snart og lovpriser dine fund. :Thumpsup:

Det fik han så lejlighed til, da vi pludselig stod skulder ved skulder og bladrede i pladekasserne på dagens plademesse i Nørrebrohallen.
Hyggeligt at møde andre fra forummet in real live :p

Dér gør man jo ikke kup som det med 1.-udgaven af Dexter Gordon: GO (nævnt ovenfor), men kan godt finde gode ting til fornuftige priser. Og så er der mange sælgere og et stort udbud, hvis man er nysgerrig - eller på jagt efter noget specielt.

Med hjem i rygsækken var bl.a. disse 9 skiver:
9 LPer.jpg

Dave Brubeck - "Time out". Vistnok den mest solgte jazz-LP - var det ihvertfald længe - bl.a. pga. nummeret "Take Five" (i 5/4-dels takt). Men også mange andre super-numre - nogle i usædvanlige takter. Rigtig pæn US-udgave fra 1966. Pragtfuld billedkunst på coveret også. Den 50'er var givet godt ud.

Milton Nascimento - "Anima". Vel Brasiliens mest kendte guitarist - her fra 1982. Håber det er god valuta for min 20'er. Og MN igen (året efter) - "Aovivo". Endnu en 20'er måtte lade livet.

Delta - "2200". Bandet blev senere til Delta Blues Band (og endnu senere Delta-Cross Band m. tidl Bob Dylan-guitarist Billy Cross). De lavede frem til 1990 nogle gode blues/rock albums, der stadig holder og er til at købe for små penge. Jeg er nu ved at bevæge mig baglæns i deres udgivelser - og det begynder at koste... Og så måtte jeg oven i købet forhandle længe med en mokke af en sælger for at få slået en skaldet 20'er af prisen på 150,-. Nå - jeg ville jo ha' den... Så mangler jeg kun den næsten uopdrivelige første LP fra 1969 - den får jeg nok aldrig...

Mehmet Ozan/Istanbul Express - "Suite for Selma". Dejlig, dejlig tyrkisk inspireret musik - kender du det ikke, så giv det en chance. Musikken er smækfuld af energi - det smitter og gør en glad. En masse af de gode danske jazz-musikere er med (Mads Vinding, Alex Riel m.fl.). Koster for meget på Discogs, men kan findes for 1/3 rundt omkring. (Istanbul Express lavede 2 LP'er før denne - de er også gode).

Ben Webster & Joe Zawinul - "Trav'lin' Light". 1980-genudgivelse af optagelser fra 1957-63. Er egentlig ikke meget for den slags ift. org-udgivelserne, men der er gode musikere med (bl.a. 3 x Jones: Thad (cornet), Sam (bas) & Philly Joe (trommer)) - og så får man meget musik for en kr. 30,-.

Niels-Henning Ørsted Pedersen (NHØP) - "Jaywalking" og "Uncharted Land". To albums m. verdens bedste jazz-basist med 17 års mellemrum: På den første i trad. jazz-kvartet. På den anden med skiftende medspillere (Mazur, Gabarek, Petrucciani - og sørme Ozan igen - se ovenfor). NHØP spændte vidt - og var toppen på sit instrument i mange genrer. Og her til at betale.

Og så fik jeg endelig taget nok tilløb til at hoste op med de 150,- som fusions-bandet Cox Orange's 1978'er debut-LP åbenbart bliver ved med at koste (lige meget hvor længe man venter...). Det er egentlig for dyrt, men nu snurrer den snart.

Det kniber efterhånden med at få tid til at lytte til alt det dejlige vinyl, der lander her...
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2616
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Dagens musikfund.

Indlægaf Cinemad » man 2. sep 2013 18:09

Jeg måtte droppe plademessen :| - da jeg var i Berlin :lol:

Der har de også et marked, så jeg kom hjem med:

Deep Purple: Shades of Deep Purple og Deep Purple.

Strawbs: Bursting at the Seams

Spyro Gyra: Carnaval og Morning Dance

Mike Oldfield: Platinum

Bo Hansson: Music Inspired by Lord of the Rings

Den sidste er lidt af et sats, den har et par små buler, så måske kan den ikke spilles. Men det er med det flotte cover med hånden og ringen, og jeg har den med et andet cover, så til 4€ går det nok.

Og så den plade man skal have med hjem fra Berlin - i hvert fald hvis man er mig og stor fan af BJH:
BERLIN A concert for the People. Godt nok på CD, men så må jeg jo vende tilbage og lede efter en vinyl-udgave.
Learning by doing wrong.
Brugeravatar
Cinemad
 
Indlæg: 205
Tilmeldt: 24 apr 2012
Geografisk sted: Midtsjælland
Lokalitet: Hvalsø

ForegåendeNæste

Tilbage til Musikken



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 11 gæster