Hvad snurrer netop nu?

Fundamentet for vores passion

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf B&O Vintage » ons 23. sep 2015 18:45

...og en anden raritet som lå foran mine øjne for nylig. Meget bedre end enhver plade med Yoko Oh No....
Columbia ‎ SCX 6258 Pink Floyd A Saucerful Of Secrets 29 Jun 1968.
Den skal ingen steder.Kun ind og ud af mine øregange og rundt i hele kysen... :lol:
WP_20150923_049 (Medium).jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet

Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Indlægaf vagten » lør 26. sep 2015 19:17

Var ude at gå en tur i Malmø, hvor jeg fandt en lille butik med flere tusind brugte cd`er men kun omkring 100 plader.
Men jeg fandt denne som absolut måtte med hjem. den er nærmest ny stand. hold kæft hvor bliver man glad i låget
når de spiller.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
vagten

Geografisk sted: Kalvehave
Lokalitet: Kalvehave

Indlægaf Captain Phoenix » ons 30. sep 2015 20:09

Spændt hentede jeg denne semi-kult-LP på posthuset her til aften.
Den var blevet min efter en lidt for ophedet bud-krig på QXL - og var endt på XXX kr...
Det var under hvad den ellers stod til på nettet - men alligevel.

SecondSight.jpg

Sælger skrev godtnok, at coveret var gået op i de ene side (kan ses til højre på billedet) - men det undrede mig at det viste sig at være den modsatte side af hvor den normale åbning er... Og der stod ligesom heller ikke noget på den flossede cover-ryg...
Mystisk... Og efter noget surfing fandt jeg forklaringen: Den skive jeg havde betalt XXX kr for var halvdelen af et dobbelt-album (hvor den anden halvdel var skåret fra - det var iøvrigt Mo-i-rana: Loners & Lovers).

Ha!!! Godt snydt - og sådan en afskåret halvdel handles vist ikke heeelt til det jeg gav for den :Regler:

Nå men nu snurrer den altså, vinylen er flot - og musikken er fed.
Så måske får den lov at blive (og så må jeg prøve at glemme de XXX kroner, jeg gav).
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix

Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Indlægaf B&O Vintage » tors 1. okt 2015 11:50

øvøvøvøvøvøvøvøv det er meget ærgeligt med sådanne sælgere. Jeg har en burnin´red ivanhoe m144, som er meget "professionelt" lavet om til single LP. Man føler sig lidt afstumpet selv bagefter. Har også blevet narret til at handle en The 20 Greatest Hits med Creedence af en dame via en fb vinyl side. Der var kun en plade i! Samme skrupelløse sælger sendte også en Dire Straits On Every Street som er så " bølget " at man bliver søsyg at se pickuppen forcere høj sø. ævævæv
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage

Indlægaf ferr31 » fre 2. okt 2015 15:25

Sprit ny maxi single Mark Ronson feat. Bruno Mars "UPTOWN FUNK"
Der er ikke noget omslag så billeder er der ingen grund til.
Det kan godt være at det bare er mig, men det er da et nr. der svinger
som man siger :lol:
https://www.youtube.com/watch?v=OPf0YbXqDm0
Mvh.
Nils
Brugeravatar
ferr31

Geografisk sted: Østfyn
Lokalitet: Nyborg

Indlægaf Captain Phoenix » lør 3. okt 2015 07:30

Captain Phoenix skrev:Sælger skrev godtnok, at coveret var gået op i de ene side (kan ses til højre på billedet) - men det undrede mig at det viste sig at være den modsatte side af hvor den normale åbning er... Og der stod ligesom heller ikke noget på den flossede cover-ryg...
Mystisk... Og efter noget surfing fandt jeg forklaringen: Den skive jeg havde betalt XXX kr for var halvdelen af et dobbelt-album (hvor den anden halvdel var skåret fra - det var iøvrigt Mo-i-rana: Loners & Lovers).

Ha!!! Godt snydt - og sådan en afskåret halvdel handles vist ikke heeelt til det jeg gav for den :Regler:

Nå men nu snurrer den altså, vinylen er flot - og musikken er fed.
Så måske får den lov at blive (og så må jeg prøve at glemme de XXX kroner, jeg gav).

UPDATE: Sælger tilbød at tilbagebetale hele beløbet og min porto - og beklagede at han ikke havde fanget fejlen.
Meget dejligt at opleve god sælger-stil (når nu skaden er sket) :thumbsup:
Vi endte med at jeg beholder skiven (som er i fin teknisk stand) for XX kroner.
Så er der noget at spille, indtil jeg finder den i en ikke-amputeret udgave.
Og musikken er som sagt - feeed!
Claus
Brugeravatar
Captain Phoenix

Indlægaf bjerager » lør 3. okt 2015 10:55

Billede

Fandt den til en rund 20'er - hvor det band bare swingede!
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager

Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Indlægaf snod » lør 3. okt 2015 22:03

1.jpg

Dejlig syret ;)
Brugeravatar
snod

Lokalitet: Kolding

Indlægaf B&O Vintage » tirs 6. okt 2015 20:18

Et af dagens røverierer , imod et postbud. Ikke helt han ved hvad han handler med men 10,- for et skandinavisk original tryk...
NewImage_750_421_90.jpg
Dagplejer
Brugeravatar
B&O Vintage

Indlægaf B&O Vintage » fre 9. okt 2015 14:22

Så var der tilkalde af Vinylbedemanden igen i 4500. Akut skulle 44 LP:er ud af en ældre mands dejlige bolig midt inde i en skov kl 19 onsdag aften. Han havde frasorteret 44 plader fra sin samling som han aldrig hørte mere. " Det bliver til mere og mere klassisk og jazz. Callas og Pavarotti." Og Crosby Stills Nash & Young. Så dem kunne jeg ikke vriste ud af ham. Der var alligevel en meget spændende bunke plader til mig. 12.- / stk. Herunder første udgivelsen af DeJa Vu med nopret overflade , så der blev een CSNY til mig. Han havde købt en ny. Efter en tur i pladevaskeren, som jeg fik i føds´gave Spin Clean USA ( anbefales ), så blev den betydelig friskere at lytte til. Mit tidligere eksemplar skal ud i markedet. Der var mange spændende plader i den lille senior flyttekasse inklusive flere dubletter af den samme udgivelse. Blonde on Blonde x 2 een af dem DK1013, 2 x Slow Train coming også med onkel Bob, 4 andre Dylan kun originaler bl.a. At Budokan 2xLP, 3 Allman Brothers ( 2 x Live Wipe The Window ), 2 Tom Lehrer, Fairport Convention Rosie, Oxygene, Gentle Giant, Dark side..: P Floyd, Heavy Joker Caesars Palace, Marrying Maiden, Thelma Houston, 2 forskellige Bukki-Yamaz og lidt andet. Intet skrammel eller Greatest hits etc. Og så den her "kult-plade": Janus og Vennerne. For mig fuldstændigt nyt og ukendt. Men igen smilede Fru Fortuna i min retning.
janus.jpg
Dagplejer
Brugeravatar
B&O Vintage

Indlægaf B&O Vintage » fre 9. okt 2015 19:21

Og så den Direct disc recording med Charlie Byrd
NewImage_350_197_90.jpg
Dagplejer
Brugeravatar
B&O Vintage

Indlægaf B&O Vintage » fre 9. okt 2015 19:32

...og endnu en rosin i pølseenden..Black Mans Burdon..Eric Burdon and War
NewImage_400_225_90(1).jpg
Dagplejer
Brugeravatar
B&O Vintage

Indlægaf bjerager » fre 9. okt 2015 20:35

B&O Vintage skrev:...og endnu en rosin i pølseenden..Black Mans Burdon..Eric Burdon and War

Den har jeg os - god skive
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager

Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Indlægaf Captain Phoenix » fre 9. okt 2015 22:38

bjerager skrev:
B&O Vintage skrev:...og endnu en rosin i pølseenden..Black Mans Burdon..Eric Burdon and War

Den har jeg os - god skive

Jeps - fed skive.
Og dé fotos på coveret (bagsiden og midten af gate-folden) er ret utrolige... Det ville sgu' ikke gå i dag!
Tror ikke B&O Vintage turde lægge dem op ;)
Claus
Brugeravatar
Captain Phoenix

Indlægaf snod » lør 10. okt 2015 21:19

I går var jeg i Musikhuset i Århus (fanastisk koncert), så i aften var det
Crosby,_Stills,_Nash_&_Young_-_Deja_Vu.jpg

der landede på pladetallerkenen.
Brugeravatar
snod

Lokalitet: Kolding

ForegåendeNæste

Tilbage til Musikken