Hvad snurrer netop nu?

Fundamentet for vores passion

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf KlausM » tors 15. okt 2015 14:46

Tak Peter

Var netop en tur i Berlin med mine døtre, bl a i butikken Urban Outfitters, og mens de kiggede på tøj, kiggede jeg på vinyler, hvor jeg fandt denne her Muddy Waters' Hard Again fra Music on Vinyl, produceret af Johnny Winter, sprit ny 180 gr til 10 Euro:

Billede

Jeg har ikke tidligere været opmærksom på samarbejdet mellem Muddy Waters og Johnny Winter i sidste halvdel af halvfjerdserne, hvor de hev hinanden op fra hhv begyndende glemsel (for Muddy Waters vedkommende), og flere års stofmisbrug,(for Johnny Winters vedkommende). Startende med denne udgivelse, udgav de en 3-4 fremragende studie og live plader, hvor Johnny Winter både spiller med og producerer, inden Muddy Waters døde i 1983. Virkelig solid, vital, sveddryppende Blues.

Mvh Klaus
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM

Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Indlægaf Tonni » tors 15. okt 2015 15:37

KlausM skrev:Tak Peter

Var netop en tur i Berlin med mine døtre, bl a i butikken Urban Outfitters, og mens de kiggede på tøj, kiggede jeg på vinyler, hvor jeg fandt denne her Muddy Waters' Hard Again fra Music on Vinyl, produceret af Johnny Winter, sprit ny 180 gr til 10 Euro:

Billede

Jeg har ikke tidligere været opmærksom på samarbejdet mellem Muddy Waters og Johnny Winter i sidste halvdel af halvfjerdserne, hvor de hev hinanden op fra hhv begyndende glemsel (for Muddy Waters vedkommende), og flere års stofmisbrug,(for Johnny Winters vedkommende). Startende med denne udgivelse, udgav de en 3-4 fremragende studie og live plader, hvor Johnny Winter både spiller med og producerer, inden Muddy Waters døde i 1983. Virkelig solid, vital, sveddryppende Blues.

Mvh Klaus

Ja. Den plade er absolut ikke ringe!
Sammen med:

"Muddy Missisippi Waters Live" fra 1979, og også med hr. Winter

Billede

Og

"Folk singer" udgivet første gang i januar 1964

Billede

Får den meget spilletid her i huset!!!
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni

Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Indlægaf Captain Phoenix » tors 15. okt 2015 21:47

Lidt snyd - for den snurrer jo ikke endnu.
Men i går jeg fandt denne i én af Avignon's to vinyl-butikker (begge i Rue des Fourbisseurs hvis du kommer på dé kanter).

Chungas Revenge.jpg

Den manglede - af grunde jeg ikke kan gøre rede for - i min FZ-samling.
Det gør den så ikke mere.

Generelt: Pænt udvalg - og godt organiseret - men ikke noget fantastisk i Avignon's vinyl-butikker. Priserne for det meste som/lidt over tilsvarende i København.
Det gælder heldigvis ikke den gode mad & vin - så gå efter det :p
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix

Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Indlægaf B&O Vintage » tors 15. okt 2015 22:50

KlausM skrev:Hendes stemme og kunnen kan man ikke få for meget af, den har jeg ikke; skriver mig gerne i kø til et eksemplar :O

Måske har jeg dublet af en anden med hende

Mvh Klaus

Du må gerne få dette eksemplar, også MONO , hvis den har interesse så skriv en adresse.
Til andre interesserede, så ved jeg hvor jeg kan hente mindst to til i meget flot stand. Skriv bare
KF.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet

Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Indlægaf KlausM » fre 16. okt 2015 07:45

Tak, jeg sender en PB

Mvh Klaus
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM

Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Indlægaf his067 » fre 16. okt 2015 21:22

Jeg købte denneher CD

Billede

fordi jeg så og hørte denneher video
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=6EPwRdVg5Ug[/youtube]

https://www.youtube.com/watch?v=6EPwRdVg5Ug

I begyndelsen var jeg lidt skuffet over studieversionen (det er også svært at leve op til den fine fortovs-live-version)
men 'it grows on you....'.

Hvis de kommer til Skotland skal både she-who-must-be-obeyed og jeg ind og se dem.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Indlægaf pqrannes » ons 21. okt 2015 21:18

Mere mono her:

Billede

[Charles Mingus: Mingus, Mingus, MIngus]

Jeg skal hilse og sige, at jeg blev slået bag over her. Jeg har da lyttet til den plade en del og nydt den og måske også lagt mærke til at det var en mono-udgivelse, men det kom virkelig bag på mig, hvordan den foldede sig ud afspillet som det den er; mono. Så stramt og nærværende det hele står. Hvor kom den gulvbas fra? Og resten? Øj.

Jeg ved godt at mit Philips anno 1958 mono (men bi-ampli) setup nok ikke er helt præcis, når det gælder tonalitet, men det betyder egentlig ikke så meget lige nu.

Mon ikke nogen skulle overtales til at tage et rigtigt mono-setup med til næste træf (på Sjælland, Bjergager!), så vi (dvs. I) kan få syn for sagn?

PQR

PS: Mono har virkelig taget mig med storm, så jeg overvejer faktisk at ændre mit profilbillede til dette:

Billede
Bofa/B&O
Siemens/Klangfilm
Mono (og stereo)
Med mere.
Brugeravatar
pqrannes

Geografisk sted: 9240 Nibe
Lokalitet: Nibe

Indlægaf bjerager » ons 21. okt 2015 21:35

pqrannes skrev:Mere mono her:

Billede

[Charles Mingus: Mingus, Mingus, MIngus]

Jeg skal hilse og sige, at jeg blev slået bag over her. Jeg har da lyttet til den plade en del og nydt den og måske også lagt mærke til at det var en mono-udgivelse, men det kom virkelig bag på mig, hvordan den foldede sig ud afspillet som det den er; mono. Så stramt og nærværende det hele står. Hvor kom den gulvbas fra? Og resten? Øj.

Jeg ved godt at mit Philips anno 1958 mono (men bi-ampli) setup nok ikke er helt præcis, når det gælder tonalitet, men det betyder egentlig ikke så meget lige nu.

Mon ikke nogen skulle overtales til at tage et rigtigt mono-setup med til næste træf (på Sjælland, Bjergager!), så vi (dvs. I) kan få syn for sagn?

PQR

PS: Mono har virkelig taget mig med storm, så jeg overvejer faktisk at ændre mit profilbillede til dette:

Billede

Uh ja har lagt mærke til, at jeg blev nævnt i en kommentar - lad os bare finde en dato så.
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager

Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Indlægaf pqrannes » ons 21. okt 2015 22:26

bjerager skrev:
pqrannes skrev:...

...

Uh ja har lagt mærke til, at jeg blev nævnt i en kommentar - lad os bare finde en dato så.

Godt set, Bjergager.

Vi skal lige ha' koordinerede det med hinanden, vi gamle træf-ronkadorer (Captain Phønix, X-Ray og undertegnede) og se om der kan dukke en dato op i marts (f.eks. rundt om lørdag den 5.). Vi vil jo gerne bidrag (lidt) og især bestemme det hele, men samtidig slippe for at lave alt arbejdet selv (selv om du nok ikke slipper for at tage din umenneskelige tørn lige som sidst ved at tilbyde at lægge lokaler til); dukker der pludseligt et helt nyt arrangørteam op omkring dig, ved jeg, at vi gerne træder et skridt tilbage og giver plads og nøjes med at bidrage med gode råd og den slags.

Under alle omstændigheder ved jeg, at der skal lægges en masse arbejde i sådan et træf, jeg vil nødigt være arrangør, hvis ikke der i højere grad end tidligere bliver nedsat nogle faste hjælpeteams til at tage slæbet.

Men, selvfølgelig, fastsættelse af en dato vil være en start.

PQR
Bofa/B&O
Siemens/Klangfilm
Mono (og stereo)
Med mere.
Brugeravatar
pqrannes

Indlægaf pqrannes » ons 21. okt 2015 22:35

Tilbage til plader der snurrer - og mono!

Flere af mine fede plader, viser sig at være mono og folder sig først rigtigt ud, når de afspilles som sådan.

Som denne:

Billede
[Various ‎– Blues Anytime Vol.1 - An Anthology Of British Blues]

En lidt lukket, ridset størrelse, som alligevel var ret fed. Men nu, i mono. Åh!

PQR
Bofa/B&O
Siemens/Klangfilm
Mono (og stereo)
Med mere.
Brugeravatar
pqrannes

Indlægaf pqrannes » ons 21. okt 2015 23:14

Mere mono (oh, no, it won't stop).

Denne fine ep-plade, jeg fandt for et par måneder siden, er sgu også ... mono:

Billede
[Erik Moseholm's Trio ‎– My Favourite Ladies, Vol. 2]

Og så lyder den faktisk pludselig ret interessant. Og åben. Og nærværende.

Mon ikke jeg snart skal holde et lille mono-vintage-møde, så jeg kan dele mono-glæder med nogle af jer andre?

PQr
Bofa/B&O
Siemens/Klangfilm
Mono (og stereo)
Med mere.
Brugeravatar
pqrannes

Indlægaf bjerager » tors 22. okt 2015 06:04

pqrannes skrev:
bjerager skrev:
pqrannes skrev:...

...

Godt set, Bjergager.

Vi skal lige ha' koordinerede det med hinanden, vi gamle træf-ronkadorer (Captain Phønix, X-Ray og undertegnede) og se om der kan dukke en dato op i marts (f.eks. rundt om lørdag den 5.). Vi vil jo gerne bidrag (lidt) og især bestemme det hele, men samtidig slippe for at lave alt arbejdet selv (selv om du nok ikke slipper for at tage din umenneskelige tørn lige som sidst ved at tilbyde at lægge lokaler til); dukker der pludseligt et helt nyt arrangørteam op omkring dig, ved jeg, at vi gerne træder et skridt tilbage og giver plads og nøjes med at bidrage med gode råd og den slags.

Under alle omstændigheder ved jeg, at der skal lægges en masse arbejde i sådan et træf, jeg vil nødigt være arrangør, hvis ikke der i højere grad end tidligere bliver nedsat nogle faste hjælpeteams til at tage slæbet.

Men, selvfølgelig, fastsættelse af en dato vil være en start.

PQR

Omkring den 5. marts - tjae det kunne bestemt godt være et bud. Og jeg vil da med glæde kæmpe med jer igen om at få lov til at bestemme det hele - det fungerede fint sidst. Der er ganske rigtigt et stort logistisk arbejde forbundet med sådan en arrangement, men jeg synes nu det er meget sjovt f.eks. at lave mad. Hackenberg kom vist på et tidspunkt til at sige, at han godt ville kæmpe sammen med mig om logistikken. Og under alle omstændigheder vil vi gerne nyde godt af jeres uden tvivl (irriterende) bedrevidende råd. ;)
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager

Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Indlægaf pqrannes » søn 25. okt 2015 21:38

Det er søndag aften, det er mono-tid:

Billede

[The New Gerry Mulligan Quartet ‎– News From Blueport]

Det svinger sødt og varmt og nærværende. Det er godt. Mono er godt.

PQR
Bofa/B&O
Siemens/Klangfilm
Mono (og stereo)
Med mere.
Brugeravatar
pqrannes

Indlægaf pqrannes » søn 25. okt 2015 22:53

More mono:

Billede

[Julie London ‎– Love Letters]

Hvem kender Julie London? Som en af mine venner siger; hun lyder lige som Diana Krall gerne vil lyde".

Der er nu noget om det, selv om hun ikke (som Diana Krall) spiller klaver.

Julie London er et interessant bekendtskab, både når hun synger tilbagelænede lækkerier, som her, og når hun svinger vildere, jazzet. Som der står på dette album: "This being Julie London's fifteenth LP, liner notes seem superfluous".

PQR
Bofa/B&O
Siemens/Klangfilm
Mono (og stereo)
Med mere.
Brugeravatar
pqrannes

Indlægaf B&O Vintage » tirs 27. okt 2015 11:27

Phil Lynott, Thin Lizzy. Fantastisk opsamlingsplade.Rockers DECCA TAB28
PL.jpg
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet

Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

ForegåendeNæste

Tilbage til Musikken