Den eneste plade jeg ikke måtte spille når mine forældre var hjemme var "tutti Frutti" med Littele Richard - ellers fandt de sig i diverse den gang!
Hilsen Torben
Captain Phoenix skrev:Her til aften er det vel passende at spille en skive med Svend Asmussen, der blev 100 år.
Det bliver denne, hvor han spiller med 3 andre - store - violinister i forskellige kombinationer (duet, trio, quartet): Stephane Grappelly, Stuff Smith og Jean-Luc Ponty (før han spillede med Zappa!).
Asmussen er bestemt ikke den ringeste af de 4 - og har holdt et højt kvalitetsniveau i hele sit virke.
Backingen på pladen er iøvrigt også dansk - og på top-niveau: NHØP (20 år hér!), Kenny Drew og Alex Riel - sådan (men ikke indspillet i Montmartre, som man måske skulle tro udfra backgruppen, der huserede dér i de år - den er fra et sted i Schweiz).
Og tænk engang at have været "noget ved musikken" i over 80 år (han begyndte at spille som 12-årig)!
http://politiken.dk/kultur/musik/art582 ... verdensberømte-violinist-Svend-Asmussen-er-død
Han hviler helt sikkert i fred!
?(før han spillede med Zappa!)
his067 skrev:Mht Ponty tror jeg det er fordi han var mere 'Jazzet' og u-elektrisk før Zappa. Eller måske er det fordi kaptajnen vil påpege at Asmussen også kunne genkende kvalitet uden at finde den igennem Zappa. Men forklar, beret, fortæl, kaptajn!
his067 skrev:Mht Ponty tror jeg det er fordi han var mere 'Jazzet' og u-elektrisk før Zappa. Eller måske er det fordi kaptajnen vil påpege at Asmussen også kunne genkende kvalitet uden at finde den igennem Zappa. Men forklar, beret, fortæl, kaptajn!
Elway skrev:Når mennesker mødes, vil man oversætte til "topmøde". Ofte brugt i politik. I dette tilfælde musik :-)
Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster