Beocenter 2100, manglende lys

Alt om GDS

Beocenter 2100, manglende lys

Indlægaf Mik112 » fre 10. feb 2017 21:03

Hej, min datters Beocenter 2100 mangler baggrundslys i hele højre sektion ved FM skalaen og indgangsvælgerne. Formoder det er en pære der er gået. Er der en "nem" måde at skiftet pæren?

Mvh/Mik112
Mik112

Lokalitet: Frederikssund

Re: Beocenter 2100, manglende lys

Indlægaf tctla » lør 11. feb 2017 00:18

Så vidt jeg husker så, NEJ, der er ikke en nem måde, at skifte pærerne på i denne model.
Det er tillige nogle mærkelige pærer, både i fysisk størrelse og elektrisk værdi.
Jeg mener at huske, at man skal afmontere en ret stor printplade for, at komme ind til pærerne foruden, at toppladen skal afmonteres.
Det sidste er krop-umuligt, når plastic'en blir gammel. Jeg mener, at der er en låsetap, der skal presses ind, når toppladen skydes frem for, at frigøre den.
Skydeknapperne på fronten skal vistnok aftages først.
Een ting, jeg tydeligt husker, er de grimme ord fra sidste gang, jeg havde fornøjelsen, selvom det (heldigvis) er længe siden.
Iøvrigt tror jeg ikke B&O havde meget at gøre, med dette apparat, ud over, at printe navn/logo på papkassen.

mvh,

/tctla
Expectations are dynamically adjusted iaw experience.
tctla

Geografisk sted: Denmark
Lokalitet: Aars

Indlægaf Mik112 » lør 11. feb 2017 00:43

Tak for info, - tolker dit svar lidt som et no-go, yderst besværligt, og ingen reservedele :)

Ps. Hvad mener du med "at B&O ikke havde meget at gøre, med dette apparat, ud over, at printe navn/logo på papkassen", designet ligner da Jacob Jensen's, men måske bygget i UK eller?.
Mik112

Indlægaf Sorenki » lør 11. feb 2017 01:56

Mik112 skrev:Tak for info, - tolker dit svar lidt som et no-go, yderst besværligt, og ingen reservedele :)

Ps. Hvad mener du med "at B&O ikke havde meget at gøre, med dette apparat, ud over, at printe navn/logo på papkassen", designet ligner da Jacob Jensen's, men måske bygget i UK eller?.

Den er så vidt jeg husker produceret i Japan - (tror faktisk der står "Made in japan" bagpå.
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter

Lokalitet: Frederiksberg

Indlægaf JanKaj » søn 30. apr 2017 20:11

Mik112 skrev:Tak for info, - tolker dit svar lidt som et no-go, yderst besværligt, og ingen reservedele :)

Så svært er det nu ikke ... Og det er solidt kram.
Du skal have fat i 2 stk 18v 60ma 5x15 mm glødepære med trådender.
Er du god med loddekolbe kan de udloddes gennem toppen men anbefaler at åbne og løsne de 2 print.
Husk dreje frek helt i yderposition og lidt tape til at holde den på plads.
JanKaj

Lokalitet: Aarhus

Indlægaf Mik112 » tirs 2. maj 2017 13:28

@JanKaj, - tak for dit indlæg.

Nogen der evt. ligger inde med 2 stk. pærer af nævnte type: 18v 60ma 5x15 mm glødepære med trådender, eller ved hvor de kan skaffes?

Mvh/Mik112
Mik112

Tilbage til Gør-det-selv-vintage