Hvad snurrer netop nu?

Fundamentet for vores passion

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf his067 » søn 14. maj 2017 23:10

pqrannes skrev:
IMG_20170514_204041.jpg

The Beatles "Magical Mystery tour" i 2 x single/EP versionen. Mono selvfølgelig (fundet af Aqrannes).

Det er tilsyneladende denne: https://www.discogs.com/The-Beatles-Mag ... ase/728974

Når man læse lidt op på Beatles og MONO (og Magical Mystery Tour) finder man argumenter for, at de fire Beatler ikke interesserede sig for stereo før Magical Mistery Tour pladen blev udgivet og da ikke engang 100%.

Det kan man f.eks. læse om her: http://arpjournal.com/magical-mystery-t ... -or-stereo

Sjovt at tænke på, at "Sgt. Pepper", som for mig er en "ægte" stereoplade, ikke var det for Beatlerne selv, men at stereo-versionen, lavet af George Martin (m.fl.) bare er et "kunstprodukt", som var bandet selv uvedkommende.

Måske skulle man prøve at løbe et eksemplar af "Sgt Pepper" op i MONO?

PQR

Helt afgjort, ja: George Martin var heller ikke involveret i Stereo udgaven. Jeg har begge i hhv Stereo og mono: Mono lyder meget bedre.

Forøvrigt fik jeg en første-udgave af min bror som den sommer havde blaffet England rundt. Det var en fødselsdagsgave (jeg blev vidst elleve år) og han undskyldte meget at han ikke kunne få en stereo udgave: Den var ikke udkommet endnu (11 August 1967!). Af samme grund fik jeg aldrig det fine klippeark med Sgt Pepper's overskæg.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Indlægaf B&O Vintage » man 15. maj 2017 07:48

PhotoPictureResizer_170515_073537193-1620x2880.jpg
Mono Sgt.Pepper som altid er lyden mere , hvad skal man kalde det, kompakt og fyldig. Kun hver 10:e Pepper jeg finder er en M O N O. Men det var vel status og prestige, at hvis man havde købt et STEREO
anlæg,så købte man STEREO plader.
Denne plade er også et bevis for hvornår det er tid til at skifte pu. På SL 2000 var der skradt hele tiden. Jeg vaskede pladen 5-6 gange uden nævneværdig forskel. Over på Fonsen og nu lyder den fantastisk. Men alligevel er der stadig urenheder på de høje toner på Being for the benefit of Mr Kite. ( Rettelse A6 She's Leaving Home )Suk. Tidligere ejer skulle også have skiftet pu..
Er til salg.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet

Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Indlægaf møffe » man 15. maj 2017 18:35

Sutteflaske=godt at den nye generation også får en god musikalsk opdragelse.
møffe's spøgelse....
Brugeravatar
møffe
Udelukket fra forummet

Geografisk sted: I udkanten af Danmark
Lokalitet: Nysted

Indlægaf pqrannes » man 15. maj 2017 21:58

his067 skrev:
pqrannes skrev:
IMG_20170514_204041.jpg

The Beatles "Magical Mystery tour" i 2 x single/EP versionen. Mono selvfølgelig (fundet af Aqrannes).

Det er tilsyneladende denne: https://www.discogs.com/The-Beatles-Mag ... ase/728974

Når man læse lidt op på Beatles og MONO (og Magical Mystery Tour) finder man argumenter for, at de fire Beatler ikke interesserede sig for stereo før Magical Mystery Tour pladen blev udgivet og da ikke engang 100%.

Det kan man f.eks. læse om her: http://arpjournal.com/magical-mystery-t ... -or-stereo

Sjovt at tænke på, at "Sgt. Pepper", som for mig er en "ægte" stereoplade, ikke var det for Beatlerne selv, men at stereo-versionen, lavet af George Martin (m.fl.) bare er et "kunstprodukt", som var bandet selv uvedkommende.

Måske skulle man prøve at løbe et eksemplar af "Sgt Pepper" op i MONO?

PQR

Helt afgjort, ja: George Martin var heller ikke involveret i Stereo udgaven. Jeg har begge i hhv Stereo og mono: Mono lyder meget bedre.

Forøvrigt fik jeg en første-udgave af min bror som den sommer havde blaffet England rundt. Det var en fødselsdagsgave (jeg blev vidst elleve år) og han undskyldte meget at han ikke kunne få en stereo udgave: Den var ikke udkommet endnu (11 August 1967!). Af samme grund fik jeg aldrig det fine klippeark med Sgt Pepper's overskæg.

Tak for denne feedback (og andre). Så lærte jeg at mr. Martin ikke var involveret i stereo-versionen. Der skal nok dumpe en mono-version ned i min turban en dag, så det jager ikke med at fare ud og købe en.

PQR
Bofa/B&O
Siemens/Klangfilm
Mono (og stereo)
Med mere.
Brugeravatar
pqrannes

Geografisk sted: 9240 Nibe
Lokalitet: Nibe

Indlægaf møffe » ons 17. maj 2017 22:10

Billede
En CD-skive snurrer også netop nu.
CD mediet er vintage, efterhånden...
TEAC afspilleren er fra 1996, så den må godt være her...
Købt med personalerabat, i det nu forlængst lukkede Selandia Radio & TV...
Sø & Hoyem's agentur på Teac overgik til Audioscan eller var det HI-FI klubben...
Det oprindelige værk med WC jensen.. Øhhhh C.V. Jørgensen, er vintage...
Druesaften af Italiensk' herkomst i glasset når næppe vintage stadiet...
Et apparat til afspilning at phonogrammer i digitalt format, med indbygget kopholder, genialt...
Talrige forsøg har vist at det er af største nødvendighed at fjerne koppen/glasset før der trykkes PLAY...
Ellers vil der indtræde utilsigtede bivirkninger...
møffe's spøgelse....
Brugeravatar
møffe
Udelukket fra forummet

Indlægaf B&O Vintage » fre 19. maj 2017 19:04

18589008_10212075802477872_8525807782618485965_o.jpg
The Rolling Stones - out of our heads

MONO, den har jeg ikke før. Suget op i dag ude i vandkanten. 78" tyk vinyl. Lyder rædselsfuldt. Godt. Decca ‎– LK.4725 Mono 1965 EUR
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage

Indlægaf Struktør » fre 19. maj 2017 19:57

Endelig tilbage efter en uges afslapning med støvsugning af rav fra Sønderho strand... Sofaen har igen sat sig i ryggen, i glasset en hamrende god Rioja, fra snart hedengangne KIWI... Nå ja, og Laudrups vinimport... Men til de 40 kroner jeg rystede op med, så er det ikke så ringe...
image.png

Nu kunne jeg tage 1. Udgaven, men niks... Trængte til lidt vinyl efter vesterhavets brusen... Så 2. Udgaven
image.jpeg

Fandt en bette bod i Sønderho, som solgte lidt cd'er... Der røg et par Creedence Clearwater med hjem + lidt andet...

Mvh
Birger
Brugeravatar
Struktør

Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Thyregod

Indlægaf Struktør » fre 19. maj 2017 20:46

Tja... Videre med The Sweet... Kom i tanke om et indslag på Facebook... Om den bedste trommeslager... Og her banker mit hjerte varmt over Mike Tucker... Og så er hans udgave af "Man with the golden arm" et godt sted at starte, sammen med de øvrige numre. Ligger med hørebøfferne, fødderne hamrer derudaf, og ikke en sjælden gang nynner jeg med, for resten af husstandens højlydte forbitrelse... Sådan er livet nu en gang i mellem...

image.jpeg

Mvh
Birger
Brugeravatar
Struktør

Indlægaf møffe » lør 20. maj 2017 00:10

:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
møffe's spøgelse....
Brugeravatar
møffe
Udelukket fra forummet

Indlægaf B&O Vintage » lør 20. maj 2017 15:24

PhotoPictureResizer_170520_151652420-1620x2880.jpg
Enya - Watermark
Fra fredagens hel dags raid. Det kan godt være at det ikke er så løddig musik i snobbernes ører men det er smukt og beroligende. Til det er der ny stylus på sl2000 og det er fantastisk hvor meget bedre det lyder.
Rema 1000 øko kaffe i en Fars Dags kop. Vasker plader som om det var en cigaret rul selv produktion. Endnu en Sgt Pepper gled med . Stereo 1;e UK udgivelse støvet op i marsksndiser biks. Efter grundig vask ser pladen stadig træt ud. Men nej den lyder meget fint.
Jeg slutter da meget skal efterfølgende fransk vask og strygning på DBA.
Dagplejer
Brugeravatar
B&O Vintage

Indlægaf møffe » søn 21. maj 2017 19:05

Billede
Burnin Red Ivanhoe: SHORTS... og en SHOT
møffe's spøgelse....
Brugeravatar
møffe
Udelukket fra forummet

Indlægaf Struktør » søn 21. maj 2017 19:17

Eftermiddagen i haven...
Aftensmaden en gang pasta og kødsovs (argh... Havde lige set frem til grillet hakkedreng og ringridder)...
Til maden og stadig en rest i glasset
image.png

Står faktisk godt til maden (er vild med ketchup)
Men nu er sofaen igen hoppet på ryggen af mig...
Bøfferne placeret på ørerne
image.jpeg

Av... En cd... Der er faktisk 3, og jeg hører Kind of blue, hyldest til det hamrende flotte havevejr...
Og så står der en flaske og tripper
image.jpeg

Uha en søndag kan pludselig ophøjes til en hellig stund, før arbejdsugen starter igen :thumbsup:

Mvh
Birger
Brugeravatar
Struktør

Indlægaf Struktør » søn 21. maj 2017 20:07

Ah den lakrids... Den nydes... Så der er lige plads til en cd mere, fra samme ovenstående boks

image.jpeg

Så nu vrikker fødderne... Og himlen er stadig blå...

Mvh
Birger
Brugeravatar
Struktør

Indlægaf mcs_5 » man 22. maj 2017 00:53

Struktør skrev:Fandt en bette bod i Sønderho, som solgte lidt cd'er... Der røg et par Creedence Clearwater med hjem + lidt andet...

Jeg har Amigas Creedence opsamling - behøver man andet? Den kan så ikke komme til at snurre, før jeg kommer hjem fra München (med brugt Doors + Gilmour)...

Mikkel
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Indlægaf Torben » man 22. maj 2017 02:16

"Watermark" en fin plade med flot optaget musik!
Hilsen Torben
Torben
Udelukket fra forummet

Lokalitet: Allerød

ForegåendeNæste

Tilbage til Musikken