Der er en Ortofon KS til salg på dba http://www.dba.dk/roerforstaerker-ortof ... -84266469/

Dem Tonni mente det var en god idé at skifte (pga. flere årtiers bagning), er koblingskondensatorerne på udgangsrørene. De hedder C50, 51, 57 og 62 så vidt jeg kan se på det diagram jeg har fundet. Jeg tror det er dem her:Gottschalck skrev:Jeg har lidt problemer med de sidste kondensatorer og ved ikke hvilke der skal skiftes? Mikkel har via Tony fortalt at det var en god ide at skifte et par udsatte og lydmæssigt hensigtsmæssige kondensatorer (de små gule på billedet) og 4 af dem skulle skiftes, men hvilke? Der sidder 9 af samme værdi i hver forstærker.
Den på dit billede er på 0,068µF - ikke 0,68nF som du skrev til mig. Den jeg har fundet er på 680pF = 0,68nF. Hvad står der på printet? Hvis den skal være på 0,068µF = 68nF skal du nok have en anden. Der er ikke plus og minus på dem. Hvis der er en sort ring på den blå, er det "outer foil". Der er den side på den gennemsigtige der er farvet brun.Noget andet er den blå kondensator på 0,68nf som sidder i starten af kredsløbet. Jeg har fået en lille bitte en af slagsen (den klare tingest på billedet sammen med den blå) men er det den der skal skiftes med den blå? og hvilke ende af den er plus og minus????
Kan du se hvad den ekstra Wima er forbundet til?Som det ses på et af billederne har donorforstærkeren en rød Wima kondensator siddende på undersiden af printet og den er på 0,1uf.
Jeg har sagt han skal kalde dem "guitar tone caps" og sælge dem til 10€ stykket på eBayFredmarantz skrev:Hvis du vælger at udskifte de beigefarvede kondensatorer - eller blot nogle af dem, vil jeg godt købe dem af dig![]()
Dem har jeg også nogle af, så du må sige til hvis du mangler.Fredmarantz skrev:Hej Jesper!
Hvis du vælger at udskifte de beigefarvede kondensatorer - eller blot nogle af dem, vil jeg godt købe dem af dig![]()
Vh
Freddy
Tak for tilbuddet - det vil jeg huske. Det vil helt sikkert føtst og fremmest dreje sig om 400V-typer. Jeg vender tilbage, hvis det bliver aktuelt, når en gl. guitaramp skal under kniven.dfms skrev:Dem har jeg også nogle af, så du må sige til hvis du mangler.Fredmarantz skrev:Hej Jesper!
Hvis du vælger at udskifte de beigefarvede kondensatorer - eller blot nogle af dem, vil jeg godt købe dem af dig![]()
Vh
Freddy
Jesper - jeg har haft en rigtig dygtig mand til at udføre dette for mig. Jeg kan lave en del selv, men når det kommer til en sag som denne, og den skal HELT op på 1. parket, så må jeg ty til højere magter :DGottschalck skrev:Vil lige høre dig Freddy.
Har du selv renoveret din og i givet fald hvordan er dine to trimmere på printet justeret?
Jeg har kigget på diagrammet, men kan ikke tyde hvordan de skal justeres og hvad de er til. Bias???
Hilsen jesper