Nu har jeg så lige været hos sorenki og set og hørt de omtalte 4343-kloner - og jeg er mildest talt voldsomt imponeret over det udførte håndværk. De højttalere er sindsygt flotte og fuldstændig overlegent fremtrædende - både lydmæssigt og visuelt.
Jeg gik psykisk lidt "i knæ"
da jeg trådte ind i den stue, hvor de pt. befinder sig...hooked op på vintage-Marantz.
Lyden var, som jeg forventede - og som Søren har beskrevet ovenfor. De lyder fejende flot - især på beherskede lydniveauer - og så kan man vel nærmest ikke sige mere. Den lidt "stikkende" top/mellemtone ved høje lydniveauer kan tæmmes, men det kommer Søren nok tilbage til.
Jeg har hørt mange mange højttalere spille fint .. i mit liv og jeg har været imponeret mange gange. Hver gang jeg er kommet hjem til mig selv, har jeg nu altid været glad for det, da jeg også er glad for lyden fra mine egne højttalere (4333A). Denne gang er det dog lidt anderledes - idet jeg for første gang føler mig en smule misundelig - det er en grim følelse, men ikke destro mindre er jeg det. Dog er mine egne 4333A (som har været udsat for et lille 100% reversibelt elektronisk indgreb) ca. ligeså velspillende som Sørens - men hold da kæft, hvor er de 4343 flotte og majestætiske på den dér særlige JBL-studiomonitor-måde. Det skal dog siges, at det jo ikke er en nøjagtig A-B-sammenligning i samme lokale , samme musik osv..men blot en fornemmelse
Enestående flot håndværk - også i den pedantiske detalje - og jeg er ret sikker på at JBL ikke selv kunne gøre dette bedre i sin tid. Samtidig en troskab mod originalen, hvis lige sjældent er set. Et par små detaljer mangler stadig at blive udført, men det ved jeg, at sorenki har undervejs.
Jeg har såmænd ikke så meget mere at tilføje - men tillykke, Sorenki, med det flotte og vellydende resultat.
Vh
Freddy