Fredmarantz skrev:Ja- man kan sgu ikke sige andet, end at det ser rigtig nørde-hyggeligt ud. Pladsen er godtnok trang, men det kender jeg jo selv. Hvor der er en vilje.....og det er der jo. Samtidig lærer man at "stuffe" tingene, så de fylder mindst muligt. Men herligt - og godt at erfare, at du er igang igen.....
Vh
Freddy
Det er sku dejligt at være igang igen.
Jeg har netop løst et stort problem jeg havde med min SX-727. og som er lidt apropos en samtale vi havde tidligere (punkt 4 herunder):
Min SX-727 har 4 mangler som det er nu:
1. Dens relæ klikker ikke ind, på trods af meget fin DC-balance, og de helt rigtige spændinger på både protection-board og strømforsyning. Tråd er igang på Audiokarma, hvor eksperter guider mig igennem målinger og fejlfinding. (kan følges her: http://audiokarma.org/forums/index.php?threads/sx-727-no-relay-click-european-model-awm-027.722123/)
2. Jeg mangler en knap til loudness-switchen - en ny er bestilt fra Canada (200 kr uden told, for en knap... ja...)
3. Efter isat ny lampe til skala-lyset, var en sammenlodning af ledninger ikke gjort helt kønt:
4. Fjederen på Tape mon 2 knappen var "faldet af" - eller, knappen "klikkede" sig ikke på plads.
Den virkede fint - men noget var galt.
Jeg kan ikke huske om det i sin tid var mig der var synderen, men jeg tænkte at nu skulle det løses.
På hver af de klik-kontakter der er i sådan en Pioneer, sidder der en fjeder der holder en metalskinne nede - dennes funktion er at "gribe" kontaktslæden, for så at "give slip" når der trykkes igen. uden fjederen til at give spænding - ingen gribe funktion.
herunder ses billede af korrekt knap.
Jeg åbnede op - god nyhed, fjederen var der endnu, omend ikke i sit korrekte hul. dårlige nyhed, fjederen var knækket. Jeg tog herefter fjederen af - rettede den lidt ud, for at give mig lidt mere længde og sætte den i, igen nu lidt strammere end før, da jeg jo har fjernet materiale, men bibeholder antal vindinger.
og knappen virker!
Jeg fik herefter ordnet skala-kablet:
Så når punkt 1 og 2 bliver fikset er denne SX-727 helt tilbage!
lidt flere billeder: