burdette skrev:Kan det virkelig passe at der ikke findes et sted hvor man kan få lavet et eftersyn eller reparation af sit vintage hifi-grej i Århus?
Jeg har en Marantz 1030 receiver, som jeg bruger med et par A-25, og jeg er vildt glad for begge dele. Dog har Marantz en stor del egenstøj, som irriterer lidt.
Kan nogen anbefale et sted, hvor der var nogen der havde forstand på det? I Århus, vel at mærke

Jeg kender ingen i Århus, men du kunne evt. kontakte Tube-mania fra dette forum - (Han bor i Horsens-området) ?
Marantz 1030 - 1060 - 2230 - + et par stykker mere er kendte for med tiden at begynde at støje/suse. Dette skyldes ofte defekte småsignal transistorer af typen 2SC458, som der er en del af i en 1030'er. Skift dem ud med 2SC2240 med ca. tilsvarende gain og du er bedre kørende. Jeg har gjort dette med bl.a. en 1030'er og det hjalp ganske betydeligt. Vær
meget opmærksom på, at benforbindelser ikke er de samme og at man skal "tviste" benene, så det kommer til at passe. Hvis dette ikke er noget, som du selv vil fedte med, så gør den tekniker, som du vælger, opmærksom på dette.
Vh
Freddy