Eftersyn og reparation i Århus?

Om alt det, der på amerikansk hedder ”Solid State”

Eftersyn og reparation i Århus?

Indlægaf burdette » tors 21. apr 2011 08:25

Kan det virkelig passe at der ikke findes et sted hvor man kan få lavet et eftersyn eller reparation af sit vintage hifi-grej i Århus?

Jeg har en Marantz 1030 receiver, som jeg bruger med et par A-25, og jeg er vildt glad for begge dele. Dog har Marantz en stor del egenstøj, som irriterer lidt.

Kan nogen anbefale et sted, hvor der var nogen der havde forstand på det? I Århus, vel at mærke :)
burdette

Geografisk sted: Århus

Re: Eftersyn og reparation i Århus?

Indlægaf bukkehave » søn 19. jun 2011 22:37

Jeg vil rigtig gerne vide det samme. Jeg står med en pioneer sa 9500 der ikke vil starte :(
Brugeravatar
bukkehave

Lokalitet: Århus C

Indlægaf Nillerviborg » man 20. jun 2011 00:06

- Nu er Aarhus jo kun et lille fiskerleje og lystbådehavn i Viborg Stor-kommune - Så et smut ind i midt-landet til hovedstaden med det, så fixer vi det...

Mvh. Lars / Sound2Vision A/S
>>> ADVARSEL - BRANCHEMEDLEM <<< https://www.facebook.com/s2v.dk

Autoriseret servicepartner for Mark Levinson, Krell , m.fl. !!!

If it Work's - Don't Fuck With It... --> If it Fuck's - Let US Work With It...!!
Nillerviborg
Branchemedlem

Geografisk sted: Rødding v. Viborg

Indlægaf Fredmarantz » man 20. jun 2011 00:46

burdette skrev:Kan det virkelig passe at der ikke findes et sted hvor man kan få lavet et eftersyn eller reparation af sit vintage hifi-grej i Århus?

Jeg har en Marantz 1030 receiver, som jeg bruger med et par A-25, og jeg er vildt glad for begge dele. Dog har Marantz en stor del egenstøj, som irriterer lidt.

Kan nogen anbefale et sted, hvor der var nogen der havde forstand på det? I Århus, vel at mærke :)

Jeg kender ingen i Århus, men du kunne evt. kontakte Tube-mania fra dette forum - (Han bor i Horsens-området) ?

Marantz 1030 - 1060 - 2230 - + et par stykker mere er kendte for med tiden at begynde at støje/suse. Dette skyldes ofte defekte småsignal transistorer af typen 2SC458, som der er en del af i en 1030'er. Skift dem ud med 2SC2240 med ca. tilsvarende gain og du er bedre kørende. Jeg har gjort dette med bl.a. en 1030'er og det hjalp ganske betydeligt. Vær meget opmærksom på, at benforbindelser ikke er de samme og at man skal "tviste" benene, så det kommer til at passe. Hvis dette ikke er noget, som du selv vil fedte med, så gør den tekniker, som du vælger, opmærksom på dette.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør

Lokalitet: Herning

Indlægaf pqrannes » man 20. jun 2011 09:14

Nillerviborg skrev:- Nu er Aarhus jo kun et lille fiskerleje og lystbådehavn i Viborg Stor-kommune - Så et smut ind i midt-landet til hovedstaden med det, så fixer vi det...

Jeg skulle til at anbefale Lars her i Viborg, men så nåede han det selv. Der skulle dit grej være i kyndige - og ikke mindst - interesserede hænder.

PQR
Bofa/B&O
Siemens/Klangfilm
Mono (og stereo)
Med mere.
Brugeravatar
pqrannes

Geografisk sted: 9240 Nibe
Lokalitet: Nibe

Indlægaf bukkehave » man 20. jun 2011 22:35

Så er forstærkeren nærmest på vej til Lars i Viborg - håber det bliver en succes.
Brugeravatar
bukkehave

Lokalitet: Århus C

Indlægaf Sohio » tors 26. jan 2012 17:07

Kære Vintagehifi forum,

Jeg vil grne vide om der er nogen af Jer der ved, om det er muligt at få fixet en Sony TC-880-2 båndoptager her i Midtjylland.

Jeg har en dejlig maskine, der desværre ikke optager eller afspiller stabilt på begge spor, hvilket gør at jeg har været nød til at bruge den som en monomaskine i et stykke tid.

Alle gode råd er værdsat.

Tak,

Elton
Sohio

Indlægaf burdette » fre 25. nov 2016 16:17

Kære alle,

Jeg har jo efterhånden rigtig gode erfaringer med Lars i Viborg, meeen der er jo lidt langt - så jeg prøver lige igen: Nogen der kan gennemgå og evt. skifte lidt småtransistorer og sådan på en Marantz 1060, i Aarhus?

Vh Kristoffer
burdette

Indlægaf Louis » fre 25. nov 2016 16:34

burdette skrev:Kære alle,

Jeg har jo efterhånden rigtig gode erfaringer med Lars i Viborg, meeen der er jo lidt langt - så jeg prøver lige igen: Nogen der kan gennemgå og evt. skifte lidt småtransistorer og sådan på en Marantz 1060, i Aarhus?

Vh Kristoffer

Der er en forretning i lystrup mener jeg. Den lå på trøjborg før. De er vist udemærket?
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Lokalitet: Hørning

Indlægaf burdette » ons 14. dec 2016 13:22

AV-Experten? Jeg ringede til dem, og de fortalte mig, at det var spild af tid at prøve og reparere på "gamle ting". Så det var ikke lige et match :)

Ellers tak for tippet!
VH
burdette

Indlægaf Louis » ons 14. dec 2016 13:32

burdette skrev:AV-Experten? Jeg ringede til dem, og de fortalte mig, at det var spild af tid at prøve og reparere på "gamle ting". Så det var ikke lige et match :)

Ellers tak for tippet!
VH

Hmm. Det var heldigvis ikke dem jeg hentydede til.
Lidt google fik ´mig frem til at det må være dem her: http://www.rtv-service.dk/
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Lokalitet: Hørning

Indlægaf burdette » ons 14. dec 2016 15:41

Så kan jeg bedre forstå det! :)
Det var bare mine egne Google-evner, som svigtede. Tak igen, Louis!
Jeg prøver at kontakte dem.
burdette

Indlægaf Helikon » ons 14. dec 2016 16:41

Vh Kristoffer

Det eneste sted i Århus er vel Pouls radiobutik i den gamle by, men om de tager mod reparationer ved jeg ikke.
Jeg formoder at hvis Viborg er for langt væk er Randers også? ellers bor der en ægte radio- og TV mekaniker med oprindeligt værksted på Mariagervej i midtbyen.
Mvh Niels
________________________________________________________________________________________________

2 Radford MA 25, Lenco L 70 m. Telefunken S 500 tallerken - spindown tid 2.35, Studer D732, Leak Sandwich 600
Brugeravatar
Helikon

Lokalitet: Randers

Indlægaf Tonni » tors 15. dec 2016 08:39

Helikon skrev:

Vh Kristoffer

Det eneste sted i Århus er vel Pouls radiobutik i den gamle by, men om de tager mod reparationer ved jeg ikke.
Jeg formoder at hvis Viborg er for langt væk er Randers også? ellers bor der en ægte radio- og TV mekaniker med oprindeligt værksted på Mariagervej i midtbyen.

Jeps han hedder Henrik. Og butikken/værkstedet hedder A. Bach Hansen Radio & TV.

Men der er også kommet en ny spiller på markedet, i Randers. Han hedder Dennis.
Dennis har noget så sjældent som en NY-startet HiFi forretning! Lyd og Kabel hedder den...
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni

Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Tilbage til Vintage transistor-udstyr