en Thorens 124 med sme 3009. Jeg har været hele turen rundt med alle de kendte mellemhjuls spillere ,og er endt med L70

Ehapa skrev:Det kan jeg godt da jeg har haft dem alle![]()
Garrard 301 , fedtleje. Bedste bas eller prat og slam som man siger på Engelsk, dog har den lidt mørk baggrund.
Garrard 301, olieleje, disse modeller har tit nedslidt hovedleje så lad vær med at købe en uden man kan checke den,
Lyder dog rigtig godt med kokomo-kit.
Garrard 401, nok den bedste Garrard ...allrounder.
Thorens 124, den kræver en større udskiftning af diverse dele/stumper, gør man ingenting er den sidst i rækken.
Lenco l70, bedste køb i forhold til ydelse, den er mere letbenet end Garrard, den originale tonearm er ganske god.
Garrard 301 er flot, og der er hug i bassen, men set over en bred kam fortrækker jeg Garrard 401 eller en lenco l70, men det er en smags sag, en Thorens124 kan også blive rigtig god.
lcd12 skrev:Ehapa skrev:Det kan jeg godt da jeg har haft dem alle![]()
Garrard 301 , fedtleje. Bedste bas eller prat og slam som man siger på Engelsk, dog har den lidt mørk baggrund.
Garrard 301, olieleje, disse modeller har tit nedslidt hovedleje så lad vær med at købe en uden man kan checke den,
Lyder dog rigtig godt med kokomo-kit.
Garrard 401, nok den bedste Garrard ...allrounder.
Thorens 124, den kræver en større udskiftning af diverse dele/stumper, gør man ingenting er den sidst i rækken.
Lenco l70, bedste køb i forhold til ydelse, den er mere letbenet end Garrard, den originale tonearm er ganske god.
Garrard 301 er flot, og der er hug i bassen, men set over en bred kam fortrækker jeg Garrard 401 eller en lenco l70, men det er en smags sag, en Thorens124 kan også blive rigtig god.
Du skriver at den originale arm på Lenco'en er ganske god. Det er nu netop den som jeg er lidt loren ved. Er den ikke kendetegnet ved at være meget lidt fleksibel i forhold til justering?
Fx azimut og overhang?
Bedste hilsener Lars
bjerager skrev:Nogen der kunne sætte en mørch gs6a ind i den sammenhæng?
Ehapa skrev:bjerager skrev:Nogen der kunne sætte en mørch gs6a ind i den sammenhæng?
Jeg kan ikke... desværre.
lcd12 skrev:Jeg har absolut tænkt mig at beholde den originale arm. Jeg er dog interesseret i at finde ud af hvordan man får det bedste ud af den.
Er der noget særligt man skal være opmærksom på ift match af pick up?
bedste hilsner Lars
Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster