Overskriften er ændret for så har vi en S-75 tråd.
Jeg fik jo gang i dem og de spillede, men lidt underligt og det tror da pokker. De må have fået en god gang effekt for delefiltrene var mere eller mindre ødelagt. Flere modstande var sprængt, det samme med kondensatorer. Dæmpematrialet en den ene højtaler er brændt, så der har været hug på.
Nu er der nye filtre i, muligvis ikke helt efter bogen, rent monteringsmæssigt, men sikken en forskel.
Der er brugt nye og brugte modstande i hæderlig kvalitet fra monacor og lignende. Kondensatorer er ligeledes nyt og brugt fra Monacor, Audyn samt Janzen, sidstnævnte nogen ordentligt svende, der dårligt nok var plads til. Spolerne er originale. Filterne er muligvis overkill, når man tænker at 6 ud af 8 enheder var ødelagt. Kabinetterne er i eg og super flotte. Basenheder og nedre mellemtoner har fået Rubber C og er blevet ekstra bløde i ophæng. Så kan der vist ikke gøres mere lige med det samme.
De spiller det jeg vil kalde sprødt og 70'er agtigt. Lidt loudness agtigt med fokus på yderenderne. Bassen boomer lidt og det klæder moderne musik. Den klassiske Peerless diskant har en anelse t. og s. lyde , men ikke noget der skræmmer. Stemmer gengives ganske hæderligt og man kan tydeligt høre nuancerne i enkelte instrumenter. Jeg har kun Beovox MC-120.2 og de lyder lyst og kedeligt sammenlignet med S-75.