Hvad snurrer netop nu?

Fundamentet for vores passion

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf pqrannes » fre 9. mar 2012 22:58

mcs_5 skrev:Billede

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen

Åh, ja!

Spillede den i går på mine OB. Ej, ej, hvor godt. Fortryder lidt, at jeg ikke viste OB'ene frem til træffet. Men det kan jo altid komme.

PQR
Bofa/B&O
Siemens/Klangfilm
Mono (og stereo)
Med mere.
Brugeravatar
pqrannes

Geografisk sted: 9240 Nibe
Lokalitet: Nibe

Indlægaf sommer » fre 9. mar 2012 23:44

sommer skrev:Billede

Skøn Lp - på Rogers naturligvis ( og nu skal jeg nok snart stoppe min Rogers spam af samtlige tråde :D Men giv mig lige en dag eller to mere til at falde ned )
sommer

Geografisk sted: København
Lokalitet: København

Indlægaf r-l-b » lør 10. mar 2012 00:31

spam løs du bare - og ja det er en pragtfuld plade

hvorfor er det at engelsk sang med svensk accent lyder så dejligt når engelsk sunget med dansk accent er så tåkrummende vederstyggelig at lytte til

Jeg fik på et tidspunkt en jazz plade med Mona Larsen - som jo rent faktisk kan synge - men damn - hun vandaliserer engelsk - måtte tage den af halvvejs og har aldrig hørt den siden
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 - Luxman CX-1 - Luxman CL 350 - 2 x Luxman M120A - Tannoy DC 12" (3149) i Duelundhorn - Garrard 401 - Tannoy DC 10" 2558
Brugeravatar
r-l-b

Lokalitet: Humlebæk

Indlægaf mcs_5 » lør 10. mar 2012 01:01

r-l-b skrev:hvorfor er det at engelsk sang med svensk accent lyder så dejligt når engelsk sunget med dansk accent er så tåkrummende vederstyggelig at lytte til

Jeg hørte for nyligt en kineser synge jazz på engelsk - det lød sjovt :Skor:

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Indlægaf Louis » lør 10. mar 2012 01:03

Snurre netop nu - Har en svaghed for dansksproget musik:)

Billede
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Lokalitet: Hørning

Indlægaf mcs_5 » lør 10. mar 2012 01:35

pqrannes skrev:
mcs_5 skrev:Billede

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen

Åh, ja!

Spillede den i går på mine OB. Ej, ej, hvor godt.

Jeg hørte den på de små østtyskere igår. Jeg fik så lige lyst til at prøve med mine :off: højttalere. Det lyder også godt... Det lyder ikke som om stemmen kommer fra højttalerne - den "opstår" sådan bare ude i rummet. Hvis man altså er placeret nogenlunde midt mellem højttalerne...

Fortryder lidt, at jeg ikke viste OB'ene frem til træffet. Men det kan jo altid komme.

Vis dem endelig frem næste år! Der har du jo også Edge's og mit forenede Sanyo helvede at overgå 8)

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen

PS: :off: = for nye ;)
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem

Tonight: Franz Ferdinand

Indlægaf Captain Phoenix » lør 10. mar 2012 23:09

Faldt over denne DLP(2 x 200 gr vinyl i monster-heavey karton cover!) hos en lille pladepusher i Jærgersborggade, 2200 KBH N. I baglokalet var tre youngsters ved at sætte gamle arcade- og pinball-spillemaskiner i stand (vel også en slags vintage...).
Nå - for en hund kunne det vel ikke gå helt galt - og det gjorde det heller ikke.
Lækker engelsk guitar pop-rock, med en hilsen bagud til tidlig Pink Floyd hist og pist (og sikkert mange andre).
Det er fremragende - og ligeså lydkvaliteten.
Billede
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix

Lokalitet: 2500 Valby

Re: Tonight: Franz Ferdinand

Indlægaf his067 » søn 11. mar 2012 00:36

Captain Phoenix skrev:Faldt over denne DLP(2 x 200 gr vinyl i monster-heavey karton cover!) hos en lille pladepusher i Jærgersborggade, 2200 KBH N. I baglokalet var tre youngsters ved at sætte gamle arcade- og pinball-spillemaskiner i stand (vel også en slags vintage...).
Nå - for en hund kunne det vel ikke gå helt galt - og det gjorde det heller ikke.
Lækker engelsk guitar pop-rock, med en hilsen bagud til tidlig Pink Floyd hist og pist (og sikkert mange andre).
Det er fremragende - og ligeså lydkvaliteten.
Billede

SKOTSK!!! :YY:
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Tonight: Franz Ferdinand

Indlægaf Captain Phoenix » søn 11. mar 2012 01:15

his067 skrev:
Captain Phoenix skrev:Lækker engelsk guitar pop-rock, med en hilsen bagud til tidlig Pink Floyd hist og pist (og sikkert mange andre).

SKOTSK!!! :YY:

Nå ja - jeg mente britisk... :oops:
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix

Lokalitet: 2500 Valby

Indlægaf his067 » søn 11. mar 2012 11:44

Forhåbentlig "skotsk" efter 2014 :p (og sært nok kan jeg som EU-borger ikke stemme til parliamentsvalg i Westminster, men kan stemme i uafhængighedsafstemningen).
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)

Indlægaf Boptilyoudrop » søn 11. mar 2012 17:00

Billede
Boptilyoudrop

Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Indlægaf mcs_5 » søn 11. mar 2012 18:04

Billede

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem

Indlægaf r-l-b » søn 11. mar 2012 18:29

Boptilyoudrop skrev:Billede

Jeg så Petrucciani live i Montmatre da det lå i Nørregade - en gang i 1982-84 - det var fedt
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 - Luxman CX-1 - Luxman CL 350 - 2 x Luxman M120A - Tannoy DC 12" (3149) i Duelundhorn - Garrard 401 - Tannoy DC 10" 2558
Brugeravatar
r-l-b

Lokalitet: Humlebæk

Indlægaf his067 » søn 11. mar 2012 21:23

Billede
Indspillet i Ontario Place (Toronto) i 1989, året efter at jeg så ham sammesteds med næsten samme sæt.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Indlægaf Boptilyoudrop » søn 11. mar 2012 22:15

r-l-b skrev:
Boptilyoudrop skrev:Billede

Jeg så Petrucciani live i Montmatre da det lå i Nørregade - en gang i 1982-84 - det var fedt

Bare det var mig! På den her plade hører man i øvrigt nhøp's enorme overskud og suveræne niveau. Trio jazz er udfordrende, men her er der kun de to og det bliver aldrig tamt, det er klasse!
Boptilyoudrop

Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

ForegåendeNæste

Tilbage til Musikken