Hvad snurrer netop nu?

Fundamentet for vores passion

Stanley Clarke - Let Me Know You

Indlægaf Captain Phoenix » fre 26. apr 2013 10:45

Fra Accord Records' hollandske udsalg (Axeltorv over for Tivoli - tag nu derind og kig) kom denne med hjem. Det var en af dem, der slap med for at nå op på 10 LP'er - og en lavere stykpris (de sidste 1-2 er i praksis gratis). Der er tale om pæn elektrisk 1980'er pop med lidt funk ind over hist-&-pist - og Clarke synger på næsten alle numre :Tanke:

Stanley Clarke - Let me know you.jpg

Noget af det er dansabelt - og det hele fint at sidde og dappe med foden til på en regnvejrs-bededag (mens man laver noget andet også). Og så kan jeg vist heller ikke finde på mere ros... - jo Carlos Santana betjener guitaren på et par af skæringerne (men det lægger man nu ikke meget mærke til).

På en måde er denne LP et meget godt billede på hvad der skete fra 1970'erne (hvor Clarke i 1976 lavede den fremragende School Days - EPC 32094) til 1980'erne (hvor han i 1982 lavede denne): Mere automatik, mere (rytme-)samlebånd, mindre sjæl, mindre håndværk - helt parallelt til hvad man ser indenfor vintagehifi-grej i samme periode.

Og så er der lige dét pladecover, som var lige ved at få mig til at poste indlægget i "Dét gjorde de bare ikke-tråden"... viewtopic.php?f=587&t=2362&hilit=det+gjorde+de+bare+ikke
Tidstypisk - oh yeah - men hvor må han have fortrudt det mange gange.
Havde han ikke en personlig manager, der kunne rådgive om hvordan man ikke skal lade sig forevige? Clarke bærer tydeligvis til højre... Mon det var en del af planen at vise verden dét :lol:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix

Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Hvad snurrer netop nu?

Indlægaf bjerager » fre 26. apr 2013 11:29

Stanley Clarke - uh ja School Days er fremragende. Lytter lige nu til "Stadium Arcadium" - købt på træffet af you know who...
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager

Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Indlægaf bjerager » fre 26. apr 2013 11:31

zaragon skrev:
cpoen skrev:Billede

Stig Kreutzfeldt... hehehehe... jeg husker ham som en ung mand (noget ældre end mig selv, men meget ung), hvor han ekspederede i sin fars foto-forretning. Husker hans far og Stigs lyse stemme, når man hentede familefotos fra fremkaldelse - hele byen var revnefærdig af stolthed, da hans musikalske evner blev "afsløret"! Sjovt minde... :p :Thumpsup:

mvh.,
-z- :cool1:

Min mor fortalte, at hun har prøvet at skubbe ham rundt i barnevogn i Birkerød i sin tid...
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager

Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Indlægaf cpoen » fre 26. apr 2013 16:31

Selvom min nål ikke er for god. skal der lyttes til lidt vinyl

Billede
Cpoen

Pioneer SX-434 + Nikko NA-890
Pioneer PL-400 + Thorens TD166 MkII
Denon DR-M3
Philips CD200
B&O Beovox S45-2
Brugeravatar
cpoen

Lokalitet: Køge

Indlægaf Kim Christensen » fre 26. apr 2013 18:56

Japan - Quiet Life. "New Romantic" musik fra '79. Man kan godt høre (og se) at (tidlig) Duran Duran har været vældigt inspireret af Sylvian/Japan. Dette er bare mere "kunst-nerisk".

Lytter til Music On Vinyl (Sony) 3LP udgaven med 15 ekstra numre. God musik, god presning, god lyd - kan godt anbefales. :)

http://www.musiconvinyl.com/releases/Japan/Quiet_Life

Billede
Kim Christensen

Indlægaf his067 » fre 26. apr 2013 23:02

Billede

Classic Records 200g udgaven: fantastisk....Simpelthen
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Indlægaf Fredmarantz » fre 26. apr 2013 23:05

Det album er episk- meget tættere på et for mig musikalsk mesterværk kommer man ikke.

Jeg overværede for nylig dette i musikhuset i Århus:

http://www.themusicalbox.net/

Enjoy

Vh
freddy
Fredmarantz
Redaktør

Lokalitet: Herning

Re: Stanley Clarke - Let Me Know You

Indlægaf zaragon » lør 27. apr 2013 13:07

Captain Phoenix skrev:Fra Accord Records' hollandske udsalg (Axeltorv over for Tivoli - tag nu derind og kig) kom denne med hjem. Det var en af dem, der slap med for at nå op på 10 LP'er - og en lavere stykpris (de sidste 1-2 er i praksis gratis). Der er tale om pæn elektrisk 1980'er pop med lidt funk ind over hist-&-pist - og Clarke synger på næsten alle numre :Tanke:

Stanley Clarke - Let me know you.jpg

Noget af det er dansabelt - og det hele fint at sidde og dappe med foden til på en regnvejrs-bededag (mens man laver noget andet også). Og så kan jeg vist heller ikke finde på mere ros... - jo Carlos Santana betjener guitaren på et par af skæringerne (men det lægger man nu ikke meget mærke til).

På en måde er denne LP et meget godt billede på hvad der skete fra 1970'erne (hvor Clarke i 1976 lavede den fremragende School Days - EPC 32094) til 1980'erne (hvor han i 1982 lavede denne): Mere automatik, mere (rytme-)samlebånd, mindre sjæl, mindre håndværk - helt parallelt til hvad man ser indenfor vintagehifi-grej i samme periode.

Og så er der lige dét pladecover, som var lige ved at få mig til at poste indlægget i "Dét gjorde de bare ikke-tråden"... viewtopic.php?f=587&t=2362&hilit=det+gjorde+de+bare+ikke
Tidstypisk - oh yeah - men hvor må han have fortrudt det mange gange.
Havde han ikke en personlig manager, der kunne rådgive om hvordan man ikke skal lade sig forevige? Clarke bærer tydeligvis til højre... Mon det var en del af planen at vise verden dét :lol:

hahaha - ja, han bærer vist til højre... men det var jo typisk for tiden dengang... da jeg var ung, kunne bukserne ikke blive for stramme. Der er sikkert mange, der sidenhen har døjet for det, da det kan gå ud over forplantningsevnen :roll: . Har man glemt Brdr. Gebis? Saturday Night Fever coveret er vist temmelig overensstemmende med det her, og det var John Traviata-Olga da vist også i filmen...

Selv husker jeg, at jeg som barn (vel ca. 10-12 år gammel) blev slæbt til skrædderen af min far, og skrædderen spurgte mig, om jeg bar til vs. el. hj. - Jeg blev ILDRØD i knoppen, og måtte ha' min far til at fortælle mig, hvad skrædderen mente!! :lol:

Nu mangler vi bare, at Linse Kessler udgiver en vinylplade... tør ikke tænke på, hvordan Linse ville vælge at fremstå på dét cover! jawdrop* *run* :lol:

-z-
tannoy buckingham/windsor/arden/D750 - JBL L300summit - yamaha px2- px3 - ortofon jubilee/preamp jasmin 2.0LP - marantz av-8802a + mm-8077/sr9200/4400 - shengya psm300
zaragon

Geografisk sted: Sjælland
Lokalitet: TimBuk2

Indlægaf KlausM » lør 27. apr 2013 14:02

En tur til Haslev's genbrugsmarkeder bragte denne Gnags LP for dagens lys: På Vej, den har jeg aldrig set før. Angiveligt Gnags første optaget mellem 70-73. Det må være sådan de ca spillede på Thy lejren.

Billede

Et stykke vej fra det senere og mere kendte Peter AG dominerede Gnags, sådan lidt mere flippet "Burning red Ivanhoe" eller "Skousen og Ingeman" agtigt.

Mvh Klaus
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM

Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Indlægaf eggers » lør 27. apr 2013 14:27

Kim Christensen skrev:Japan - Quiet Life. "New Romantic" musik fra '79. Man kan godt høre (og se) at (tidlig) Duran Duran har været vældigt inspireret af Sylvian/Japan. Dette er bare mere "kunst-nerisk".

Lytter til Music On Vinyl (Sony) 3LP udgaven med 15 ekstra numre. God musik, god presning, god lyd - kan godt anbefales. :)

http://www.musiconvinyl.com/releases/Japan/Quiet_Life

Billede

Japan var et af de udsædvanlige bands der startede med at lyde meget ordinære (glam rock) for derefter gradvist at blive mere og mere eksperimenterende og idiosynkratiske (synthpop) – lige indtil de gik i opløsning og medlemmerne gik solo eller i andre konstellationer. Det var blæret gjort.
Snell A/III, Audio Research SP-10 rev. 6, Pass Labs X250, Berkeley Audio Design Alpha DAC, Musical Life Symphony Mk. III, SME 312, Ortofon Rohmann, SME 3012 II, Denon DL-103, Shelter 501 Mk. II, Lenco L75, Mørch GS6, Thorens TD-125 LB, Technics SL-1210.
Brugeravatar
eggers

Lokalitet: København

Indlægaf zaragon » lør 27. apr 2013 17:34

KlausM skrev:En tur til Haslev's genbrugsmarkeder bragte denne Gnags LP for dagens lys: På Vej, den har jeg aldrig set før. Angiveligt Gnags første optaget mellem 70-73. Det må være sådan de ca spillede på Thy lejren.

Billede

Et stykke vej fra det senere og mere kendte Peter AG dominerede Gnags, sådan lidt mere flippet "Burning red Ivanhoe" eller "Skousen og Ingeman" agtigt.

Mvh Klaus

...det har nok været fra den tid, hvor jeg husker at ha' set dem i Otto Leiners "Pladeparade" på DR... husker, de var på scenen i sært tøj og havde svømmefødder på... var det en sang om en frø?? :Skor: :roll:

-z-
tannoy buckingham/windsor/arden/D750 - JBL L300summit - yamaha px2- px3 - ortofon jubilee/preamp jasmin 2.0LP - marantz av-8802a + mm-8077/sr9200/4400 - shengya psm300
zaragon

Geografisk sted: Sjælland
Lokalitet: TimBuk2

Indlægaf kbekke » lør 27. apr 2013 19:48

KlausM skrev:En tur til Haslev's genbrugsmarkeder bragte denne Gnags LP for dagens lys: På Vej, den har jeg aldrig set før. Angiveligt Gnags første optaget mellem 70-73. Det må være sådan de ca spillede på Thy lejren.

Billede

Mvh Klaus

Fed plade! :OLO: Tillykke med fundet.
Ornithology
Brugeravatar
kbekke

Lokalitet: Vejle

Indlægaf Larsdk » lør 27. apr 2013 21:42

Endnu en ABBA plade fundet i gemmerne :p

Billede
Larsdk

Lokalitet: Herlev

Indlægaf his067 » lør 27. apr 2013 22:23

Billede

En af mine favoriter. Let forståelig, og på samme tid meget spændende jazz. Esbjörn Svensson døde i en dykkerulykke i 2008 så der bliver ikke noget nyt fra dem, men denne compilation CD er det bedste sted at begynde.

Jeg er helt enig i hvert et ord i denne anmeldelse fra Amazon:

I had been aware of E.S.T. for quite a while, but had never bought any of their albums and was moved to buy this after the tragic death of their leader. At the time it seemed like a very moving tribute and it was difficult to be objective about this. However, with a certain distance, it now looks like the best "epitaph" that Esbjorn Svensson could have had.

The music says it all and you start with the incredibly poignant "From Gagarin's Point of View" which is sad but beautiful - simple but eloquent. As an opener it is simply breathtaking in context and never fails to move me.

The album moves on to livelier territory and at times you have an acoustic version of Drum 'n Bass - fast rhythmic workouts that are exciting and exhilerating. While the Piano,Double Bass and Drums trio is a classic Jazz lineup - generally associated with sophisticated but gentle music - EST can rock out and they introduce effects in a subtle but effective manner.

The sound is always top quality and the instruments are perfectly recorded - the acoustic interplay of the group is the core of their ethic. But there are effects on the bass which add interest and bring that to the foreground, as just as much a solo instrument, as the piano.

There are tunes here that really stay with you and some great grooves, as well as an approach to improvising that is unique to these players.

The music here is from 1999 to 2008 - so it's the later part of their career and certainly their most mature and well-recorded. This gives the package a consistency of quality and feel, which makes it more like a single album than a compilation.

There really could not be a better introduction to their studio work than this and possibly not a better tribute to a great talent who will be sorely missed.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Indlægaf Larsdk » lør 27. apr 2013 22:55

Den var jeg lige heldig af score i går :Thumpsup:

Det er en af mine favoritter :p

Billede
Larsdk

Lokalitet: Herlev

ForegåendeNæste

Tilbage til Musikken