Træf - hvad vil du præsentere eller høre?

Re: Træf - hvad vil du præsentere eller høre?

Indlægaf bjerager » ons 25. jan 2023 21:30

pqrannes skrev:
Men måske folk trætte af at forholde sig til mono?

PQR

Der er kun én Peter - ham.bliver vi ikke trætte af, selv om han er i mono....

Skulle nogen ligge inde med et komplet Sony Esprit anlæg med et sæt APM 77W højtalere .. gad jeg godt.... Jeg tror bare ikke på at der findes et sæt i Danmark...
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager

Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Indlægaf kbekke » ons 25. jan 2023 21:55

pqrannes skrev:Jeg fristes af at foreslå det ultimative mono setup med det dobbeltdrevne ornli' syge Bofa-multicellehorn og de 2 x 12'' Telefunken ELA/Ultrakraft-enheder.

PQR

JA og tak til! :cool1:
Ornithology
Brugeravatar
kbekke

Lokalitet: Vejle

Indlægaf Helikon » ons 25. jan 2023 22:38

kbekke skrev:
pqrannes skrev:Jeg fristes af at foreslå det ultimative mono setup med det dobbeltdrevne ornli' syge Bofa-multicellehorn og de 2 x 12'' Telefunken ELA/Ultrakraft-enheder.

PQR

JA og tak til! :cool1:

sekunderer den
Mvh Niels
________________________________________________________________________________________________

2 Radford MA 25, Lenco L 70 m. Telefunken S 500 tallerken - spindown tid 2.35, Studer D732, Leak Sandwich 600
Brugeravatar
Helikon

Lokalitet: Randers

Indlægaf highfive » ons 25. jan 2023 23:43

ralphandersen skrev:Jeg kan tage et sæt Altec fifteen med. De er da amerikanske.

:Thumpsup:
Med vänlig hälsning, highfive / Björn
Senest rettet af highfive ons 25. jan 2023 23:49, rettet i alt 2 gange.
Technics 205C-IIS / Ortofon MC20 -- Technics SL-1700 MK 2 -- Mürbeck Munin MC Pre Amplifier/Mürbeck Ymer Power Supply -- U66 CONTROL-AMPLIFIER C-2 -- Nakamichi 620 Effekttrin -- IMF TLS80 + MICROMEGA DUO.CD.3.1 -- MICROMEGA DUO.PRO.2 DAC -- Nakamichi 430 Tuner
Brugeravatar
highfive

Geografisk sted: Göteborg, Sverige
Lokalitet: Göteborg

Indlægaf highfive » ons 25. jan 2023 23:44

PQR

:Thumpsup: Med vänlig hälsning, highfive / Björn
Technics 205C-IIS / Ortofon MC20 -- Technics SL-1700 MK 2 -- Mürbeck Munin MC Pre Amplifier/Mürbeck Ymer Power Supply -- U66 CONTROL-AMPLIFIER C-2 -- Nakamichi 620 Effekttrin -- IMF TLS80 + MICROMEGA DUO.CD.3.1 -- MICROMEGA DUO.PRO.2 DAC -- Nakamichi 430 Tuner
Brugeravatar
highfive

Indlægaf Fredmarantz » tors 26. jan 2023 00:26

Jah - jeg kan evt. medbringe noget amerikansk Rør-Marantz (7C+8B (+ evt. 10B))

samt nogle amerikanske transistorerede sluttrin:

Marantz 510M - Marantz 500 - Marantz 250 - Sixteen 100+100 (Marantz'erne evt. med tilhørende forforstærkere) Phase LInear 400 + 400 series two - Harman Kardon Citation 16A

skal det være japansk - så er der en Accuphase P-300/C200 samt en P-400 samt en Marantz 170DC, hvis dét var noget.

Jeg har en hel del øvrigt Marantz, bl.a. en del fine receivere,som kan medbringes- blandt andet en fin model 18. (SS) - samt en masse fine tunere og integrerede forstærkere (Marantz - Pioneer - Accuphase - Telefunken Ballempf. - Kenwood , men der er vist ikke tradition for, at vi koncentrerer os så meget om disse?

Jeg føler mig ikke hildet til at medbringe pladespillere og/eller højttalere, da det for mig bliver for bøvlet. Jeg er vel lidt doven. ;)

Noget af dette har vi jo hørt før på div. træf, bl.a. flot præsenteret af fx sorenki, men der kan jo være en evt. nyopstået interesse og der er jo også kommet nye hoveder til efterhånden....

Phase Linear- trinnene har vi vist aldrig hørt til træf - dem synes jeg jo kunne være oplagte til lytning på amerikanergrej.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør

Lokalitet: Herning

Indlægaf highfive » tors 26. jan 2023 01:05

Fredmarantz skrev:Jah - jeg kan evt. medbringe noget amerikansk Rør-Marantz (7C+8B (+ evt. 10B))

samt nogle amerikanske transistorerede sluttrin:

Marantz 510M - Marantz 500 - Marantz 250 - Sixteen 100+100 (Marantz'erne evt. med tilhørende forforstærkere) Phase LInear 400 + 400 series two - Harman Kardon Citation 16A

skal det være japansk - så er der en Accuphase P-300/C200 samt en P-400 samt en Marantz 170DC, hvis dét var noget.

Jeg har en hel del øvrigt Marantz, bl.a. en del fine receivere,som kan medbringes- blandt andet en fin model 18. (SS) - samt en masse fine tunere og integrerede forstærkere (Marantz - Pioneer - Accuphase - Telefunken Ballempf. - Kenwood , men der er vist ikke tradition for, at vi koncentrerer os så meget om disse?

Jeg føler mig ikke hildet til at medbringe pladespillere og/eller højttalere, da det for mig bliver for bøvlet. Jeg er vel lidt doven. ;)

Noget af dette har vi jo hørt før på div. træf, bl.a. flot præsenteret af fx sorenki, men der kan jo være en evt. nyopstået interesse og der er jo også kommet nye hoveder til efterhånden....

Phase Linear- trinnene har vi vist aldrig hørt til træf - dem synes jeg jo kunne være oplagte til lytning på amerikanergrej.

Vh
Freddy

Hej

Phase Linear 400 series ll och Citation 16 har jag hört vid två olika tillfällen när de lanserades. De var häftiga att se på och ”unobtainable” för en student på gymnasiet.

Vore jättehäftigt att stifta bekantskap med dem igen!

Med vänlig hälsning, highfive / Björn
Brugeravatar
highfive

Indlægaf Hackenberg » tors 26. jan 2023 11:16

Hvis det har interesse kunne jeg medbringe Audioscan 6090 og eller ITT 6090S som iøvrigt er til salg.

download.jpeg

3D11C1A52365C038A8C40797D84A07F7.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Med venlig hilsen, Claus.
Brugeravatar
Hackenberg

Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Gilleleje

Indlægaf Fredmarantz » tors 26. jan 2023 15:21

aarhh - jeg kan også, hvis der måtte være interesse for spolebåndoptagere (nævnt tidligere i denne tråd) - slæbe et par veljusterede eksemplarer med af Technics 1506 - Revox A700 - Revox PR99 - Revox B77 - Revox A77. Desværre ingen Studer-maskiner.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør

Lokalitet: Herning

Indlægaf ralphandersen » tors 26. jan 2023 17:09

Spolebåndoptagere er spændende hardware, men hvad med softwaren? Er der nogen der har lavet nogle gode optagelser af livemusik? eller har nogle kommercielt udgivne versioner af plader man kender? Eller måske endda masterbånd (kopier)? Så er jeg på.
Vitavox CN 121 med S3 og Peerless C150Ws i OB, Vitavox Bitone 6201, Vitavox Bitone 3200, El Pipe-O subwoofer. Tannoy Monitor Gold 15" i 200 l hjørnekabinetter. Altec Model Fifteen, Elekit 8900, Luxman CL34, Garrard 401, Thorens 524.
Brugeravatar
ralphandersen

Geografisk sted: Thy
Lokalitet: Ydby

Indlægaf MAJ » tors 26. jan 2023 21:24

Jeg glæder mig til at se og høre alt det lækre grej, der bliver listet op. Det bliver spændende, hvad det ender op med at blive :Thumpsup:
MEN: Der kan vel også spilles andet musik end jazz???
Vh Poul

les realisations de
L’AUDIOPHILE
MAJ
Tidligere P. M. Hedegaard

Geografisk sted: Thy
Lokalitet: Hassing

Indlægaf KenRas » tors 26. jan 2023 21:52

MAJ skrev:MEN: Der kan vel også spilles andet musik end jazz???

For eksempel noget :OPO: :OPO: :OPO:
Mvh Kenneth

Sansui and Marantz - The very best, from the East and the West...
Brugeravatar
KenRas

Geografisk sted: Nær Holbæk
Lokalitet: Søstrup

Indlægaf Kdaddy » fre 27. jan 2023 06:55

Jeg håber/tror jeg kan medbringe mine klipsch lascala (1976).

Hvis der er en eller flere der kan stille med en passende varmt
lydende forstærker + pre og riaa + pladespiller — så ville det være fint.
Det kunne fx være mcintosh og lenco. De kan godt lide lenco. Og rør.

Jesper
Kdaddy

Lokalitet: London

Indlægaf Louis » fre 27. jan 2023 07:55

Kdaddy skrev:Jeg håber/tror jeg kan medbringe mine klipsch lascala (1976).

Jesper

Jeg kan godt taget noget L70 og L88 med hvis jeg kan nå at lave dem færdig - men mon ikke.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Lokalitet: Hørning

Indlægaf pqrannes » fre 27. jan 2023 09:48

Kdaddy skrev:Jeg håber/tror jeg kan medbringe mine klipsch lascala (1976).

Jesper

Dem vil jeg gerne høre.

Der er to Fisher-rør forstærker-/receiverting på matriklen, som evt. kan komme i spil.

PQR
Bofa/B&O
Siemens/Klangfilm
Mono (og stereo)
Med mere.
Brugeravatar
pqrannes

Geografisk sted: 9240 Nibe
Lokalitet: Nibe

ForegåendeNæste

Tilbage til Vintagehifi træf 2023