Uheldigvis ikke med rør, men OK, man ta'r vel ingen skade af en smule vintage sand ?

Jeg er RIGTIG glad for, at forstærkeren IKKE har været pillet i tidligere. Den er helt autentisk, se bare alt støvet.
Rigtig fint, og meget nemmere, at overskue når man "kun" skal finde komponent-fejl og kan udelukke skader fra pilfingre og kvaksalvere

Efter afrensning tilsluttede jeg karlen. BRUMMMMMMM oven i musikken i begge kanaler.
Hmm, det ku' jo godt være en strømforsynings-fejl, men der er TO strømforsyninger i forstærkeren.
Den består faktisk af 2 mono-trin i et kabinet.
Alligevel en fejl, der er fælles for begge kanaler. Det burde jo ikke være muligt, da de to kanaler stort set kun deler hovedafbryderen og højttaler beskyttelses kredsløbet.
Efter 60~90 sekunder, <Plop> og begge kanaler spiller uden brum.
Det ændrede ikke ved forstærkerens samlede strømforbrug, aflæst på vario-trafoen, så det skyldes nok ikke en helt katastrofal periodisk fejl.
DET er ikke normalt for elektrolyt-fejl, her vil generende brum fade langsomt ud, som elektrolytterne varmes op.
Forstærkeren spiller iøvrigt noget "blodfattigt og tam". Ikke hvad jeg forstår ved en vintage Sansui.
Nå, man kan jo tage fat på det åbenlyse.
Begge udgangs-forstærker moduler skal renoveres for dårlige elektrolytter.
Der er ikke mange; 5 på hvert modul og på det først afmonterede modul, er de alle skrot-modne.
Jeg har taget et par billeder af det adskilte modul og de døde lytter.
Som det ses, har nogle af lytterne haft det hedt, hvilket de selvfølgelig ikke kan holde til.
Lidt forklarende tekst på et par af billederne.
Venter nu et par dage på elektrolytter i de rigtige størrelser.
Så må strømforsynings-modulet og højttaler beskyttelses modulet tages under luppen.
Tillige er der problemet med den dårlige lydkvalitet. Jeg må nok også rundt om forforstærkeren og tonekontrollerne....
Mere følger.